Mis on digitoode või mis on infotoode? Infotoode ja digitoode on põhimõtteliselt üks ja sama, vaid nimed on erinevad. Kui nüüd olla tähenärija, siis võib öelda, et infotoode on digitaalne toode, mis on juhendava või õpeva eesmärgiga.
Digitoode on toode, mis on digitaalne ja mitte füüsiline ja seda pakutakse valdavalt läbi interneti. See toode on loodud eelnevalt valmis ja seejärel saab seda müüa üle ja üle ilma, et seda iga kord uuesti looma peaks. Näiteks:
- Digitaalne toode on sinu aja, teadmiste ja panuse rahaks pööramine, See on moodus, kuidas saad muuta oma sissetulekukanali asukohavabaks.
- Digitaalsel tootel on füüsilise toote ees suured eelised. Nimelt lood sa selle vaid ühe korra ning seejärel saad sa seda müüa sadades, tuhandetes või lausa miljonites eksemplarides – kui sa oled tugev turundaja.
- Sa võid digitoodete ümber luua terve veebipõhise ettevõtte/ blogi, keskendudes vaid digitaalsete toodete müügile.
Mis on digitooted?
Toon sulle välja nimekirja infotoodetest- digitoodetest, mis on enim levinud. Paljud neist on lõimitavad suure enamuse traditsioonilise ettevõtete tegevusse ja tootevalikusse. Ka käsitöö-ettevõtluse puhul.
- E-raamatud – nagu minu “101 nõuannet käsitöö müügiks”
- PDF või muus formaadis juhendid – nagu Marika Etsy poes
- Äpid – sinu telefonis
- Audiotooted – nagu Epidemic Sound valikus
- Podcasts – mõned eestikeelsed podcastid
- Fotograafia – nagu Shutterstock valikus
- Videograafia – videoklippe saab osta paljudes fotopankades
- Shabloonid ja kujundustööd – nagu Creative Market valikus
- Veebikursused – nagu Stiil ja Kujundus valikus
- Illustratsioonid – nagu Creative Market valikus
- Fondid – nagu Creative Market valikus
- Graafika – nagu Creative Market valikus
- Programmid – nagu näiteks erinevad pluginad või paljud Abivahendid lehel leiduvad tööriistad
Seega, kui sa mõtled digitoodete müügi ja turunduse peale, siis annab see sulle suured võimalused oma elustiili vabamaks ja paindlikumaks muuta. Ole vaid valmis panustama aega ja järjekindlat tööd, et edu saavutada. Edu saabumine võib võtta kuu, kuid võib võtta ka paar aastat.
Kus ja kuidas digitooteid müüa?
Digitoodete loomise ja müügi kohta tuleks luua eraldi postitused, kuid sinu esimeseks sammuks oleks oma veebilehe ja/või blogi loomine.
10 põhjust digitoodete müügiks
1. Sa saad ühte toodet korduvalt müüa (passiivne sissetulek)
Ideaalis on sul su toode üles laetud mõnes keskkonnas, mis võimaldab selle allalaadimist koheselt peale makse tegemist. Või pakud sa veebipõhist koolitust, millele saab ligi kohe peale maksmist, või on sul liikmesleht, millele makse tegemisel ligi saab. Teine võimalus on, et saadad inimesele ise failid või paroolid. Kuid sisu teed sa vaid korra ja seda saadki sa järjest uutele inimestele müüa nädalaid, kuid ja isegi aastaid, olenevalt tootest ja selle aktuaalsusest.
2. Sa veedad vähem aega tööd tehes
Mingil hetkel. Ma ei taha anda sulle ettekujutust, et digitoodete loomine käib alati kiirelt ja kergelt, ilma mingisuguse panuseta. See võib nii olla, kuid ei pruugi. Tavaliselt nõuab see üsna palju tööd. Kuid kui sa oled oma põhja juba valmis ehitanud, siis tuleb sul veeta järjest vähem aega väiksemate detailide kallal.
3. Sa saad ise valida oma tööaja
See on minu lemmikosa digitoodete puhul. Ma leian, et see on äärmiselt mugav sissetuleku loomise võimalus, kuna see annab mulle vabaduse kirjutada siis, kui mu pea on värske, uus inspiratsiooni laeng mind tabab, kui muud tegemised mu pead ei vaeva. Ning see annab mulle vabaduse valida oma söögiajad ja -kohad, puhkehetked ja -tegevused ning muidugi reisiajad, mis mulle sobivad.
4. Sa valid ise oma töökoha
Kodus, stuudios, kontoris, bussis, lennukis, Tais, vanaema aias…. Valik on sinu.

5. Sissetulekuid tuleb mitmest kanalist
Sa ei sõltu vaid ühest sissetulekust, mis on võib-olla seotud sinu kohalolekuga teatud ajal ja teatud kohas. sul on kindlustunne puhkudeks, kui oled ise haige, või pead haige pereliikmega pikka aega kodus veetma ning sul puudub võimalus käia palgatööl või kohtuda omaenda klientidega.
6. Sa saad oma kätega loodud töö eest küsida senisest kõrgemat hinda!
See võib esimese hooga tunduda arusaamatu, kuna näiteks kui sa heegeldad müügiks laudlinasid ning samal ajal müüd nendele ka mustreid, siis võiks ju arvata, et andes inimesele võimaluse laudlina palju odavamalt ise ära teha, peaksid oma valmistooted ka soodsamana hoidma? Kuid siiski mitte.
Esiteks on sul kaks erinevat sihtturgu: üks, kes tahab valmistoodet siin ja kohe ning teine, kes teeb kõik palju parema meelega ise (tulevad sulle meelde need lõputud vihjed su laadaleti ääres: “ah, selle ma võin ise ka valmis teha!”. Tõsi ta on. Kasuta seda ära.
Üks ekstreemsem näide on ettevõte AlabamaChanin.com, kus toodetakse käsitsiõmmeldud kleite, mis maksavad üle 1000 euro/tk. Toode on hinda väärt, kleidid on väga aeganõudvad ja komplekssed. KUID – mitte iga naine ei saa, ei taha ei või kulutada meeldima hakanud kleidile sellist summat.

Temal on kaks võimalust: osta samalt ettevõttelt komplekt koos mustri ja vajamineva materjaliga 300-400 euro eest või osta sama ettevõtte mustriraamat, milles leiduvad detailsed juhendid samade toodete valmistamiseks ning osta ise materjal.
Raamat maksab umbes 30 eurot, lisa materjalikulu, ning ongi sama kleit käes alla 100 euroga. Pluss 100 töötundi, aga kes siis õmblemist ei naudiks? Ettevõte pakub ka töötube.
Nende infotoode ei ole päris digitoode, kuna mustrid väljastatakse paberkandjal, kuid idee on lähedane ning nagu näha, ei takista mustrite soodne müük päristoodete eest ausat hinda küsimast.
Ma ise olen tihtilugu saanud rõõmu tunda sellest, kui mõne Etsy müüja kootud või heegeldatud valmistoote kõrval on müügis ka sama eseme valmistusjuhend. Käsitöölisena ei osta ma üldiselt valmistoodet nii või naa. Seega saab müüja minust siiski tulu, andes mulle võimaluse vähemalt muster soetada.
Sama kehtib mitte-käsitööliste kohta – nemad ei võta iial vardaid kätte ja nende jaoks on täiesti normaalne maksta küsitud hinda toote eest, mis talle tõeliselt meeldima on hakanud. Üks minu lemmikpoode Etsys on Accessodium.etsy.com, kus pakutakse paljusid valmistooteid ka infotoodetena.

Heegeldatud seelik, valmistootena on seeliku hinnaks 77,20 eurot ning mustri saad kätte 5,79 eest
Teise valdkonnana saab võrdlusesse tuua veebidisainerid, kus eelnevalt valmistehtud lahendus WordPressi teemana maksab tunduvalt rohkem, kui juba valmistehtud disainid.
7. Digitoodete puhul puudub toodete postitamise tülikus
Pakkimine, sildistamine, postitamine – see on raha- ja ajakulukas. Digitooted aga laadib inimene ideaalis ise alla, või saadad selle e-mailiga. Kiire, lihtne ja tasuta.
8. Saad tasu kohe kätte – tavaliselt puhta kasumina
Infotoodete loomine on rahaliselt odav. Mitte päris tasuta, sest et loomisesse pühendad sa aega, vajad arvutit ja tarkvara, serverit ja domeeni ning veedad aega turundusele. Kuid mitmete tootegruppide peale jagatuna ning ikka ja jälle müüdavate infotoodete puhul (kus iga järgmine läheb teele ilma mingi lisaliigutuseta sinu poolt), kuivab üldkulu/toote kohta kiirelt kokku.
9. Jõuad klientideni üle terve maailma
On loome-ettevõtjaid, kes ei taha mingil juhul oma loomingut kaugetesse maailma nurkadesse saata – mis saab siis, kui see ainueksemplar tee peal kaotsi läheb või puruneb? Mis siis, kui see kuude kaupa kuskil pakikeskuses seisab?
Infotoodete puhul sellist muret ei teki. Laed toote üles, ostja laeb selle alla. Kiire ja lihtne.
10. Sul on võimalik tegeleda senisest suurema hulga klientidega korraga
Meie tööpäeva tundide arv on piiratud ning kui sa tegeled millegi valmistamisega või kellegi nõustamisega, siis saad sa pühenduda vaid loetud arvule tellimustele päevas. Infotooteid võid sa müüa piiramatult ning veebikoolituste puhul juhendada suurel hulgal kliente korraga.
Need siin on minu poolt välja toodud 10 põhjust digitoodete müügiks. Ma tahaksin rõhutada, et siinne postitus ei õpeta sind rikastuma üleöö. Mina oma Kunstimeistritega olen varasemalt teinud palju, palju tööd ja see töö jätkub. Iga postituse kokku panek võtab 2-8 tundi. Lisa juurde veebilehe haldamine, sotsiaalmeediasse postitamine, uudiskirjade saatmine, klientidega suhtlemine…
Sul tuleb luua mitmekesine infotoodete valik, üles ehitada vettpidav äri, sul tuleb oma klientidest reaalselt hoolida ja nende vajadustele vastata ning sellega tekib sul lojaalne kliendibaas. Nii et see ei ole vaid üleöise edu saavutamise koht – kuigi leidub küllaga ka selliseid õnnestumisi: tänu suurele tööle, mis tehtud.
Infotoodete loomise peatükk on mõeldud selleks, et see saaks kaasa aidata sul teha tööd, mida sa armastad ja ehitada oma äri ümber elu, mida sa naudid.
