Oled sa Etsy poe kaudu kauplemisel uus ning sinu esimene Etsy pood alles avamisel või juba kogenud tegija, vahel on kerge mõnda olulist detaili unustada või teha oma listingutega väikeseid vigu. Mõni nendest vigadest ei oma erilist tähendust, kuid mõni jälle võib su toodete nähtavust ja müüki tõsiselt piirata. Vaatame siin mõnda olulist viga, mida peaksid iga hinna eest vältima ja nii oma Etsy müüki maksimumis hoidma.
1. Ära kunagi lisa vähem, kui 5 tootefotot
Etsy poe algusaegadel võimaldatigi müüjatel lisada vaid viis tootefotot igasse listingusse. Nüüdseks on see arv tõstetud kümneni. Etsy tahab väga, et sa lisaksid nii palju fotosid kui võimalik – ning ideaalis nende seas ka vähemalt ühte videoklippi. See on tõesti oluline! Veebi kaudu oste tehes ei saa inimesed sinu tooteid kätte võtta ning neid nii- ja naapidi keerata, samuti on neil keeruline su toote reaalset suurust määrata. Seepärast on sinu enda huvides see, et sa aitaksid oma võimalikke kliente läbi suurepäraste tootefotode.
Sinule abiks: Tootefoto pildistamine kodus.
Näita oma tooteid läbi visuaalide igast võimalikust küljest – eest ja tagant, ülevalt ja alt. Pildista mõnd olulist detaili lähedalt. Pildista tooteid n.ö. “reaalses elus”, andes hea ülevaate toote suurusest: keraamikat kaetud laual, riideid seljas, ehteid modellil jne.
Kõike seda tuleb ostjatele selgel ja ülevaatlikul moel esitleda. Etsy annab tegelikult ka päris head fotoideed otse listingu lehel, läbi ikoonide. Need on heaks teejuhiks, kui sul endal hakkavad ideed otsa saama.

On tähtis, et näitad oma Etsy tooteid erinevaid esitlusmeetodeid kasutades. Kui kliendid teavad täpselt, mis nad saavad, siis on palju väiksem võimalus saada omale rahulolematuid kliente ja veel hullem – et nad saadud tellimused tagasi saadaksid.
Etsy ei karista sind selle eest, kui sa ei kasuta ära kõiki kümmet tootefoto kohta, kuid sinu kliendid see-eest autasustavad sind paljude fotode eest omapoolsete tellimustega. Etsy aga omaltpoolt tõstab su listingu nähtavust, kui lisad juurde ka videoklipi.
Allpool näed ilusat näidet tootefotodest – siin ei saa toodet näidata eest ja tagant, ülevalt ja alt. See-eest aga saab inspiratsiooni pakkuda ning näidata toote detaile ja lisainfot.

2. Ära kasuta vähem, kui 13 silti
80% listingute külastustest Etsy poes tuleb läbi otsingute, ning siltidel on otsingutulemustes suur osakaal. Seepärast jätad sa väiksema siltide arvu puhul end ilma täpselt nii paljudest võimalustest oma otsijateni viia. Tee ära korralik eeltöö märksõnade analüüsil ja just sinu listingute jaoks parimate märksõnade määramisel – see tegevus on üheks su Etsy poe edu aluseks. Loe märksõnade leidmise kohta lähemalt siit: SEO ja märksõnade analüüs Etsy poe jaoks.
Sa võid oma listingute silte aegajalt muuta ja välja vahetada. Igasugune järjepidev kohendamine on vaid positiivne. Kuid pea siis meeles, mitu silti sa kustutasid ning asenda need kõik uute, loodetavasti veel paremate siltidega.
Kui sul on siiski raskusi just sinu tootele sobivate siltide leidmisega, siis vaata, mida teevad juba etableerunud ja edukad Etsy müüjad. Analüüsi nende poode ja tooteid kas Marmalead või eRank keskkondades, või proovi Alura laiendit. Marmalead kohta olen teinud väikese video siin: Kuidas Etsy tooteid analüüsida.

Siin on näide, milliseid silte on üks Etsy pood oma listingule lisanud:

Siin on väike videojuhend selle kohta, kuidas Alura laiendit alla laadida ja seda Etsy poes leiduvate toodete siltide leidmiseks kasutada:
3. Ära kunagi määra liiga madalaid hindasid
Loomeinimestel on õiglase hinna küsimine tihtilugu suureks eneseületuseks. Loometöö on tihti aegavõttev ja kvaliteetse töö looja on veetnud tihti palju aastaid, vajalikke tehnikaid õppides ja harjutades. Siiski küsitakse hinda, mis kuidagi ei klapi toodete tegeliku tootmiskulu ja väärtusega. Madal hind pannakse tavaliselt kartuses, et muidu keegi ei ostaks. See ongi mõtteviis, millest tuleb üle saada. Kui aus olla, siis sa ei taha ju tegelikult selliseid kliente, kes oma ostuotsused vaid (liiga) madala hinna põhjal teeb. Sa vajad kliente, kes leiavad, et just sinu toode on see, mida nad tahavad ning niikaua kui see mahub nende eelarvesse, on selle hind neile täiesti okei maksta.
Ühesõnaga, sa soovid müüa oma ideaalkliendile: Kes on sinu sihtgrupp j ideaalkliendid?
Liiga madalad hinnad mitte ei õõnesta vaid sinu enesekindlust, kuid tagavad ka su Etsy poega seotud tegevuses pikaaegse hädaga hakkama saamise. Sa nullid ära oma kasvuvõimalused ja lõpptulemusena igapäevase rahulolutunde Etsys tööd tehes. Lisaks lood sa väga madala hinnaga tooteid müües omale tööd vaid juurde, kas kõrgem hind ja mõnevõrra vähem müüke ei oleks rõõmsam väljavaade su elustiilile?
Toote hinna määramine on üks põnev psühholoogiline mäng. Oletame, et meil on kaks identset toodet. Ühele määrame madalama hinna ja teisele kõrgema hinna. Nüüd asetame need potentsiaalsete ostjate ette. Väga tihti valitakse ostmiseks kõrgema hinnasildiga toode, sest et sellist toodet seostatakse kõrgema kvaliteediga. Etsy ostjad otsivad head kvaliteeti. Nad ei tule Etsysse selleks, et odavaimat toodet osta. Etsy pood on koht, kust otsitakse unikaalseid, käsitööna valminud või vintage tooteid, millel on lugu ja mis on mingi geograafilise kohaga seotud.
Loe toodetele hinna määramisest veel siit: Toote hinna määramine + hinnakalkulaator.
4. Ära kopeeri oma listinguid
Ära pane üles toodete listinguid, mis kattuvad üksühele. Mõni müüa arvab, et on hea mõte luua mitu ühesugust tootelistingut täpselt samale tootele. See tegevus läheb tehniliselt kenasti läbi ja Etsy otseselt seda ära ei keela, kuid sul PEAB olema ka vastavas koguses tooteid.
Etsy laseb sul olemasolevat listingut kopeerida ja sellest uue tootelistingu teha. See on väga mugav, kui sa tahad tootekirjelduses vaid paari asja muuta ning välja vahetada toote tiitli ja mõned sildid, võib-olla ka pildid ja hinna – seda kõike ilma, et tervet listingut otsast lõpuni uuesti teha. Võid-olla pakud sa seljakotte, mis on ühes mõõdus ja hinnas, kuid valmistatud erinevatest materjalidest. Teine põhjus olemasoleva listingu kopeerimiseks võib olla see, kui tahad samaaegselt mitut päisepilti testida. Teed kaks-kolm identset tootelistingut, kuid paned neile erinevad päisepildid ja jälgid, milline pilt kõige paremini toimib. Kuid pea meeles, et sellist asja saab läbi viia vaid siis, kui sul on olemas toode iga sellise listingu jaoks.
Kuigi selline kopeerimine võib ülalpool mainitud situatsioonides kasulikuks osutuda, ei ole see soovitatav läbi viia vaid selleks, et oma tootevalikut kunstlikult paisutada ja jätta oma Etsy poest muljet, nagu oleks laiema valikuga poega, kui see tegelikult on. Kui sa paned ühed ja samad tiitlid ja sildid mitmele tootele, siis hakkad sa varsti omaenda listingutega üksteise vastu võistlema, ning kokkuvõttes ei lase Etsy algoritm nagunii kümmet sama poe listingut esimesteks otsingute vasteteks – sama poe listingud puistatakse n.ö. “laiali”.
6. Ära avalda uut listingut enne, kui see VALMIS on
Kliendid eeldavad tootelehele maandudes, et neid ootab ees nii palju infot, kui vastav toode pakkuma peaks. Mitte vaid üks tootefoto ja kaks rida tootekirjeldust. Ka Etsy poe algoritmid alustavad tööd kohe, kui oled oma listingu avaldanud. Need hakkavad korjama listingu toimimise kohta infot ja talletavad selle, kogu hilisemat tegevust selle najal läbi viies. Seega, kui sa paned üles pooliku listingu, et see tulevikus lõpuni teha, ning sellele listingule sattunud inimesed sealt ka paari sekundi jooksul lahkuvad, talletud Etsy algoritmidesse info, et tegemist on listinguga, mis ei vasta sinu sihtgrupi ootustele – ning ei näita seda listingut enam – ka mitte siis, kui oled kogu info üles pannud.
Täpselt nagu me füüsilisse poodi ei paneks üles poolikuid riiuleid ja puuduliku infoga silte, ei saa seda ka Etsy poes teha.
Lõpetuseks
Loodetavasti oled sa siit saanud mõned uued mõtted selle kohta, kuidas oma Etsy poodi täiustada ja vältida headest klientidest ilma jäämist. Loe ka üldisemalt loometöö turunduse ja müügi kohta siinse blogi teistest postitustest, et end maksimaalselt ette valmistada edukaks ja rõõmutoovaks tegevuseks loome-ettevõtluse vallas.
Näiteks sellest, kuidas kirjutada müüvaid tootekirjeldusi.