Hashtagid Facebookis- kas nendel on mõtet? See on küsimus, mis tekib paljudel, kuna näiteks Instagramis on hashtagide kasutamine turunduslikel eesmärkidel lausa kohustuslik.
Ma otsisin sellele küsimusele vastust , analüüsides läbi terve rea parimaid turundusblogisid, ning lisan siia lühida kokkuvõtte. Üks vihje, mille ma leidsin, oli järgmine: kasuta vaid ühte kindlat hashtagi iga postituse kohta ning aseta see postituse lõppu. Sel moel katalogiseerid sa oma sõnumi ilma, et laseksid hashtagil mõjuda lugeja jaoks segava elemendina.
Kas hashtagid Facebookis toimivad?
Jah ja ei.
Facebooki puhul ei näe sa hashtagide puhul sellist otsest mõju, nagu Instagram seda pakub. Küll aga teevad nad postitused paremini otsitavaks ja leitavaks. Hashtage on mõtet kasutada vaid ettevõtete Facebooki lehtedel. Privaatsete kontode puhul ei toimi nad puhtalt otsinguid piiravate privaatsussätete tõttu.
Seega, hashtagid võivad toimida su ettevõttele positiivselt, kuid ühel tingimusel. Sa sõltud sellest, et inimesed ise sind leida proovivad. Kui su sihtgrupp ei kirjuta hashtagi otsingulahtrisse, siis ei näe nad ka su postitust. Kuid kui nad su märksõnu aktiivselt otsivad, siis oled nende jaoks kergelt leitav. Facebooki otsingusüsteem on tegelikkuses n.ö. “alakasutatud”, selle kaudu saab läbi viia palju suuremal hulgal ja laiemaid otsinguid, kui inimesed arvavad. Sama on hashtagidega Facebookis, inimesed üldjuhul ei otsi neid seal keskkonnas. Otsitakse pigem märksõnu.
Ekspertide arvamused
Scott Ayres küsitles 13. eksperdi käest, mida nemad arvavad hashtagide kasutamisest Facebookis. Siin on vastused, mis Ayres’i jaoks kõige enam silma paistsid:
Väljavõtteid
- Kasuta hashtage (ainult 1 või 2) siis, kui neil on su postitusega seos ning et inimesed saaksid kiirelt üles leida vastava teemaga postitusi ja vestlusi – Ian Cleary
- Ma soovitan valdkonnaga seotud hashtage ja ka ise loodud hashtage, kui need on su järgijaskonna jaoks relevantsed – Peg Fitzpatrick
- Sa ei saa neid kasutades mööda panna – Mike Gingerich
- Kui sa kasutad hetkel kampaaniaga seotud hashtage Twitteris või Instagramis, hakka neid hashtage ka oma Facebooki sisus kasutama – John Haydon
- Mingil põhjusel ei ole Facebooki hashtagidel hetkel erilist kaalu, eriti turundajate puhul – Francisco Rosales
- Hashtagid aitavad su postitustel muutuda Facebookis kergemalt leitavaks – Zsuzsa Kecsmar
- Kasuta tööriistu, et leida teisi populaarseid hashtage, mis on su enda hashtagidega relevantsed – Janet Johnson
- Ettevõttena on sotsiaalmeedia platvormide vaheline brändimine oluline – Collin Cottrell
- Kui sa tahad oma sotsiaalmeedias turundamisega tulemusi saavutada, siis on teiste inimeste poolt loodud suurepärase sisu jagamine heaks meetodiks – Jenny Brennan
- Üks parimaid mooduseid hashtagi kaalukuse analüüsiks on Facebook graph otsing läbi viia – Ravi Shukle
- Kui sa neid korrektselt ei kasuta, siis palun hoia neist eemale – Rosh Khan
- Hashtagid Facebookis ei ole saanud nii populaarseks, nagu nad teistel sotsiaalsetel lehtedel seda teinud on – Andrea Vahl
- Teades täpselt, mida sa saavutada soovid, aitab sul mõista, kuidas hashtage kasutada – Jo Barnes
Kokkuvõtteks
Seega võib öelda, et hashtagid Facebookis kahju ei tee, üle pingutada ka ei maksa.
Facebook ütleb nii: Kasuta #hashtage Facebookis. Hashtagid muudavad su postitustes leiduvad teemad ja fraasid klikitavateks linkideks. Kui inimesed klikivad hashtagile või otsivad hashtagi, siis näevad nad tulemusi, mis sisaldavad vastavat hashtagi ning nad saavad neid huvitava teema kohta rohkem teada.
Use #Hashtags on Facebook. Hashtags turn topics and phrases into clickable links in posts on your profile or Page. When people click a hashtag or search for a hashtag, they’ll see a results that contain the hashtag so they can learn more about topics that interest them.
