Üks asi, mille üle mul kahju on, on oma lahedatest projektidest siin mitte rääkimine. Seekord aga teen teisiti, jagades oma eelmise nädala toredat koolituskogemust Elva valla Loomehommikul Puhjas, Lavendel Loomeruumis, mis on oma ägeduselt tegelikult omaette kõneaine.
Kutse koolitama
Sain eelmise nädala alguses ühe väga äkilise kutse Elvasse, kus koolitamist ootas grupp loomeinimesi – kes juba ettevõtjad, kes selle peale alles mõtlevad. Mis aga selle kutse juures veel põnevam oli – tegemist oli füüsilise koolitusega, kus mulle pakuti võimalust kohapeal, inimeste ees seistes rääkida. Ma saan aru, et mõni aasta tagasi poleks selles midagi erilist olnud – kuid seekord oli ikka küll 🙂 Ma ei ole pea kolm aastat saanud sellisel kombel koolitada ja tundsin sellest kohutavalt puudust!
Seega olin kiire ütlema jaa, kuigi Tallinnast Elvasse (ja tuli välja, et sealt veel edasigi) on 2,5h tundi reisidistantsi. Ja 2,5h tagasi. Päris tugev mugavustsoonist välja astumine! Rong tundus selleks ideaalne – saab rahulikult oma tööd teha täpselt samal moel, nagu kodukontoriski istudes. Nii me kokku leppisime ja 27. jaanuari hommikul asusin teele.
Tootefoto (sotsiaalmeedias) koolituspäev Elva valla Loomehommikul
Elvas oldi mul rongil vastas, ning Puhjas ootas mind ees ruumitäis rõõmsaid inimesi, kes parasjagu ühe toreda käsitööprojektiga tegelesid.
Edasised kaks tundi läksid lennates – minu ülesandeks oli tutvustada tootefotode pildistamise aluseid, ning andsin endast parima, et sellise lühikese ajaga võimalikult palju edastada moel, millest just loome-ettevõtjal kasu oleks. Kuna valdav enamus pildistab nüüdsel ajal mobiiliga, siis oli rõhk sellel vahendil, kuid rääkisime väheke ka peegelkaamera kasutamisest.
Samuti talvistest oludest, kus valgust ei ole ja varjud vajavad tagasi peegeldamist, samuti kompositsioonist ja sellest, et kõik tehtud pildid tuleb vähemal või rohkemal määral ka töödelda – valgust lisades, teravust kohendades, temperatuuri vastavalt vajadusele soojemaks või jahedamaks pannes.
Muidugi ei saanud me ei üle ega ümber ka visuaalide psühholoogiast brändingus, kus laiendasin teooria sellele, kuidas tootefotode taust, atmosfäär ja fotograafiline stiil toote olemusega kooskõlla viia.
Mulle tegi siirast heameelt kohale tulnud osalejate aktiivne osavõtt, küsimused, ideed, mõtted. Nii saab edastatava koolituse jooksvalt vormida just õppijate jaoks sobivaks ja kasutoovaks. See teema pakkus osalejatele palju huvi, siin on teemast päris hea kokkuvõte: Värvide mõju kujunduses – põhialused.
Mida paremini oleks võinud teha, aga ok 🙂
Aga kui nüüd päris aus olla, siis oleksin koolitust saanud teha palju või veidi paremini – Sirlil ei tulnud ilmselt pähe mulle jagada huvitavat intervjuud, mille ma ise nüüd veebist leidsin ja milles ta Elva valla taskuhäälingus andis (kuula kindlasti!)- ning milles on laiemalt lahti seletatud Loomehommikute olemus ja ootused, sama fotokoolituse kohta. Oleksin siis teinud rohkem praktikat ja vähem teooriat 🙂 Praktilise pildistamise juurde me oma kahe tunni jooksul eriti ei jõudnudki, vaid veidikene lõpus. No hea küll, ma usun, et sellegipoolest läheb palju edastatust kasutusse!
Ma pätsasin mõned pildid Loomehommiku FB lehelt – endal ei olnud aega üldse kohapeal pildistamisele mõelda, nagu enamasti, kui väljas koolitamas olen. Seega kogu fotokrediit läheb Elva valla Loomehommiku sündmusele Facebookis:






Koolituse organiseeris Elva vald, mille arendusspetsialist Sirli Pippar andis mulle koju kaasa ka armsa kingikoti valla poolt – minu pere lemmikuks kujunes selles leiduv karamellišokolaad soolatud ja röstitud maapähklitega ettevõttelt Karli ja Linda maiustused – mmmmmm….. kui hea!

Ka Elva valla kena logoga ehitud tarbeasjad lähevad me koduse stiiliga kenasti kokku 🙂 Lavendli Loomeruumi pidajanna andis mulle ka korraliku reisimoona kaasa – oi, kui kasulikuks see osutus! Aitäh!
Veel kasulikke linke
Leia Facebookist Lavendel Loomeruum.
Siit leiad ideid selle kohta, kuidas kodustes tingimustes tootefotosid pildistada: Tootefoto pildistamine kodus.
Ma olen kokku pannud ka kaks fototeemalist raamatut, mõlemad on aga keskendunud pigem peegel- või hübriidkaameraga pildistamisele: Tootefoto loomerahvale ja Valgusküllased fotod.
Ning lõpetuseks – me ei jõudnud koolitusel rääkida sellest, kui oluline on enne fotode üleslaadimist e-poodi või blogisse need “kergemaks” teha, et need hoiaksid veebilehe kiiruse maksimaalsena. Siin olen selle kohta juhendava video teinud: