Kas Etsy pood või Facebook on kodubaasid?
Ei ole. Need on platvormid, mille üle puudub sul igasugune kontroll. Etsy välimust ja poodide ülesehitust muudetakse pidevalt, katsetatakse seda, mis töötab paremini ja mis mitte ning Facebooki algoritmid on samuti pidevas muutumises.
Sinu kodubaas on seal, kus on sinu enda domeen: minuleht.com või eestikeelse turu jaoks minuleht.ee.
Facebook on kõike muud, kui rahulik koht. Samamoodi mõjub tegelikkuses ka Etsy. Võta seda kui Mardilaata, kus on palju inimesi ja palju müüjaid ning igal müüjal on omad toredad tooted, nii ka sinul. Inimesed tulevad su leti juurde, huvitatud su asjadest ning samas kõlab kõrvalletist rõõmuhõikeid vaimustava pakkumise üle. Ja läinud need inimesed ongi.
Sinu kodubaas on sinu veebileht, selleks võib olla ka sinu blogi juhul, kui selle esileht näitab täpselt ära, millega sa tegeled ja mida sa pakud.
Blogimisega seoses pead sa ise otsustama, millest ja mis tasemel sa kirjutad. On su blogi 100% ärile keskendunud või lisad sa sinna suurel hulgal isiklikku puudutust juurde? Kui sa blogid oma elust ja tegemistest, siis vaata, et teemad oleks su ettevõtlusega ka seotud. Näiteks kui sa toodad lastele mõeldud arendavaid mänge või noortele emadele abivahendeid, siis on vägagi asjakohane rääkida oma tegemistest enda lastega.
Toodad sa lemmikloomadele mõeldud asju, siis on hea mõte rääkida näiteks koertest, kellest sa väga vaimustunud oled.
Sul on võimalus hoida oma blogi täiesti ärile keskendunud ja samas jagada oma isiklikumat laadi lugu läbi Instagrammi ja/või Facebooki. Või leida mõne täiesti muu lahenduse. Inimestel on hea meel näha, kes su ettevõtte eesriide taga askeldab. Oma elu ja personaalsuse tutvustamine aitab inimestega kiiremat ja vahetumat suhet luua, selles ei ole kahtlustki.
Mis su veebilehel toimub?
Veebileht on koht, kus sa tervitad oma külastajat enda ja oma ettevõtte maailma. Siin leiavad inimesed sinu ettevõttega seotud info. Enda veebilehel omad sa kontrolli selle üle, mida su külastajad näevad ja mida mitte. See osa on sinu teha ja sinu otsustada.
Ideaalis peegeldab sinu ettevõte ja seeläbi ka selle veebileht inimestele sinu isiklikku olemust.
Millise mulje jätab su kodubaas?
Kui sul on väga eksklusiivne toode, siis peaks ka koduleht olema eksklusiivse olemusega. Samamoodi, kui sul on mänguline toode – värviline ja lihtsalt kasutatav, siis võiks su veebileht seda peegeldada.
Teiselt poolt aga – kui su veebileht mõjub väga eksklusiivsena ja inimene saab selle kaudu tellides keskpärase toote, mis on taaskasutatud karpi pakitud, siis on väga tõenäoline, et pettumus on suur.
Võib-olla müüd sa õrnu pitssalle tulevastele pruutidele, kuid veebileht on ajast ja arust vanamoeline, vilkuvate bännerreklaamidega – siis on keeruline õigustada eksklusiivset hinda, mida sinu toode väärt on. Jälgi, et su veebileht peegeldaks su brändi olemust ja vastupidi. Kuidas seda teha? Kuidas luua kuvand, mis tõmbab ligi just sinu ideaalseid kliente? Siin on suur- ja minikursus, mis sind aitavad: Stiil ja Kujundus kursused

Kuidas panna Etsy pood ja veebileht koostööd tegema?
Olenevalt sellest, kus su potentsiaalne klient parasjagu sinu suhtes asub, saad sa ta suunata kas oma kodulehele või Etsy poodi. Kui sa tahad, et ta teeks sinu lehe kaudu ostu, siis peab su leht olema üsna täiuslik.
Kui sa omadega veel sealmaal ei ole, siis suuna ta parem oma Etsy poodi.
Etsy on keskkond, kus väga lihtne ostuprotsessi läbida, seal saavad inimesed oma võimalikele küsimustele kiirelt vastused ning see on koht, mida usaldatakse. Seni kui su veebileht ei ole müügikohana veel valmis suurte “Osta kohe” nuppudega, kasuta seda keskkonda kui suhte loomise kohta – kohta, kus inimene saab sinu ja su tegemistega lähemalt tutvuda enne, kui ta on täiesti kindel, et ta sinu poolt toodetavat vajab või tahab. Ning kui ta selles kindlust saab, siis peaks sul olema nähtavas kohas ka nupp, mis aitab tal kiirelt su Etsy poe üles leida.
Shopify.com on platvorm, kuhu on üsna lihtne oma esimest veebipoodi üles seada ning selle keskkonnaga seoses leidub aplikatsioone, mis seovad sinu veebipoe lao Etsy, Amazoni ja näiteks eBay platvormidega – nii on sul lihtne panna oma tooted samaaegselt müüki mitmes suures keskkonnas ja hoida kokku aega toodete väljapaneku ning laoseisuga tegelemise pealt.