Mis on Etsy pood?
Etsy on rahvusvaheline veebipood, kus iga soovija saab oma loometööd müüa. Lisaks on seal kategooriad vintage asjadele ning käsitöövahenditele. Loe lähemalt Etsy poe kohta siit: Etsy pood – mis see on ja mida selles müüa saab?. Siin aga räägime täpselt sellest, kuidas avada Etsy poodi.
Loometöö alla kuulub Etsy poes väga lai valik tootegruppe – alates käsitsi kootud esemetest, puidutöödest ja portreepiltidest kuni digitaalsete mustriteni.

Müük Etsy poes
Palju, mis kehtib Etsys turundamise ja müügi juures, kehtib ka klassikalise veebipoe puhul ning platvormidel, nagu Amazon, Ravelry või mõni kolmas.
Oma veebipoe avamiseks tuleb end hoolikalt ette valmistada ja kindlasti omaks võtta teadmine, et veebis müük ei ole hobitegevus – see on ettevõtlus, äritegevus. Ülekäe tegemine seal edu ei too, samuti mitte hobitoodete ülesriputamine.
Etsys edu saavutamine nõuab keskendumist, süvenemist ja sihikindlat tööd. Kindlasti järjepidevust. Ning allolevate sammude läbiviimist, sest et üks asi oleneb teisest – jätad märksõnade teadliku kasutamise vahele, siis ei ole su headest fotodest kasu, sest et need ei jõua lihtsalt otsijani.
Samas – olgu sul või maailma parimad kirjeldused, pealkirjad ja märksõnad – kui su tootefoto ei ole pilku- ja tähelepanu püüdev, siis on kogu eelnev töö tehtud asjatult. Seepärast keskendu, naudi protsessi, auhinda end läbitud sammude eest!
Enne Etsy poe avamist
Enne, kui sa oma Etsy poe avad, vii läbi ettevalmistavad tegevused.
Kuidas läbi viia ettevalmistavad analüüsid: Konkurentsianalüüs ja sihtgrupianalüüs
Märksõnade analüüs ja kasutus Etsy poes
”Meist lähemalt” lehekülg
Sinu Etsy poe “Meist/Minust lähemalt” lehekülg annab sulle võimaluse rääkida oma ettevõtmisest lähemalt. Infomatiivne ja haarav “Minust” lehekülg võib luua lojaalsete klientide voo. See võib tuua sinuni ka ettearvamatuid võimalusi, nagu ajakirjanduse huvi sinu vastu ja erinevad koostööpakkumised. Kuid ühe hea “minust” lehekülje kirjutamine ja üles ehitamine võib tunduda segane ja keeruline. Siin on sulle mõned selgitavad ja koheselt rakendatavad juhised.
Edasta oma Etsy poe alguse lugu
Parimad “Meist lähemalt” sisaldavad meeldejäävat lugu sellest, kuidas poe omanik seda üldse alustas.Inimestel on vaja osata ühendada toodet selle loojaga, vastasel juhul on see lihtsalt üks suur virtuaalmaailm küsimustega:”Kust see toode pärit on?”.
Täiusta oma leht ilusate fotodega
Kõrge kvaliteediga pildid on üks oluline poodi iseloomustav faktor. See on sinu võimalus edastada ettevõtte kardinataguses toimuvat, seepärast lisa pilte, kus oled oma toodet loomas.
Kui üheks sinu eesmärgiks ka ligi tõmmata pressi tähelepanu, siis kasuta vähemalt viite professionaalset, kõrge resolutsiooniga fotot (mõõtudega vähemalt 1400 pikslit laiad). See näitab, et oled valmis heade materjalidega juhuks, kui ajakirjandus su uksele peaks koputama.
Kui sul on veebipõhine äri, siis kõik mis sul on, on su pildid, su toode, su töökoht. Seepärast ära hoia fotode arvult ega kvaliteedilt kokku. Eesti tingimustes peaks fotograafi palkamine olema taskukohane igale ettevõtlusega alustajale. Kui see aga tõesti ei ole võimalik, siis tee need ise, kasutades naturaalset valgust, lihtsaid taustasid ja detaile, mis sinu poe olemust peegeldavad.
Sinu „Minust lähemalt“ lehekülje spikker
a) Mis teeb sind sinu valdkonnas suurepäraseks?
b) Millest su ettevõtmine alguse sai?
c) Mis sind inspireeris?
d) Kas su loos leidus mõni pöördepunkt? Milline?
e) Kuidas on su kliendid su äri ja elu muutnud?
f) Mida on su kliendid sulle õpetanud?
Paista silma
Too esile unikaalseid materjale, tootmisprotsesse ja kõike muud, mis tõstaks su poodi esile. Võib-olla kasutad vaid naturaalseid, looduslikke materjale või materjale eksootilistest kohtades, nagu Peruu. Võib-olla on sinu töövahendid loodud vaid kodumaiste töömeeste poolt jmt.
Kui toodad materjale, nagu angooravill või lambavill, siis näita pilte villa töötlemisest ning loomade elutingimustest – näiteks lambad rohtu söömas hommikukastesel aasal… Sel ajal, kui lisad pilte ja informatsiooni endast ja oma poe liikmetest oma poodi kirjeldavale lehele, siis paned oma ärile sõbraliku ja tervitava näo.
Lisa oma lehele pildid endast ja oma abilistest. Võid need linkida oma poe Facebooki fännilehega, ergutades inimesi olema oma poes osavõtlik mitmel võimalikul moel.

Räägi oma lugu
Aegajalt kohtan kudujate seas lugusid, kuidas nende vanaemad õpetasid neid kuduma, kui nad olid noored ja see kudupisik jäigi külge. Või on mul omast käest rääkida lugusid inimestest, kelle nakatasin kudupisikuga ajal, kui tõin maale Garnstudio DROPS lõngasid.
Lugu võib olla ka sellest, kuidas näiteks seebitegija otsis ja otsis oma beebile sobivat seepi sobiva hinnaga ja lõpetas sellega, et tegi selle ise valmis. Seejärel tuli mõte hakatagi tootma soodsa hinnaga looduslikku seepi noortele emadele, kellel ei ole väga palju raha (kuid beebile tahavad nad ikkagi parimat) ja nii arenes välja äri – inimese enda tulisest vajadusest.
Kuidas panna Etsy pood ja veebileht koostööd tegema?
Olenevalt sellest, kus su potentsiaalne klient parasjagu sinu suhtes asub, saad sa ta suunata kas oma kodulehele või Etsy poodi. Kui sa tahad, et ta teeks sinu lehe kaudu ostu, siis peab su leht olema üsna täiuslik. Kui sa omadega veel sealmaal ei ole, siis suuna ta parem oma Etsy poodi.
Etsy on keskkond, kus väga lihtne ostuprotsessi läbida, seal saavad inimesed oma võimalikele küsimustele kiirelt vastused ning see on koht, mida usaldatakse.
Seni kui su veebileht ei ole müügikohana veel valmis suurte “Osta kohe” nuppudega, kasuta seda keskkonda kui suhte loomise kohta – kohta, kus inimene saab sinu ja su tegemistega lähemalt tutvuda enne, kui ta on täiesti kindel, et ta sinu poolt toodetavat vajab või tahab. Ning kui ta selles kindlust saab, siis peaks sul olema nähtavas kohas ka nupp, mis aitab tal kiirelt su Etsy poe üles leida.
Shopify.com on platvorm, kuhu on üsna lihtne oma esimest veebipoodi üles seada ning selle keskkonnaga seoses leidub aplikatsioone, mis seovad sinu veebipoe lao Etsy, Amazoni ja näiteks eBay platvormidega – nii on sul lihtne panna oma tooted samaaegselt müüki mitmes suures keskkonnas ja hoida kokku aega toodete väljapaneku ning laoseisuga tegelemise pealt.
Loe veel: Ostja teekond sinuni
Kalkulaator! Toote hinna määramine

E-raamat Etsy poe käsiraamat
€6,90
E-raamat “Etsy poe käsiraamat” aitab sul avada oma Etsy poe ning annab sulle nõuandeid selleks, kuidas pood edukalt müüma panna. Müü oma loomingut tervesse maailma!
Sisesta/kontrolli üle saatekulud
Kuidas saadetisele postikulu määrata:
Etsy keskkonnas saab saatekulusid paika panna kahel erineval moel – mitmele tootele (või kõigile) korraga või siis igale tootele eraldi.
Kui oled toote juures saatekulusid määramas, siis on sul seal veel ühed lahtrid, kuhu tuleb sisestada kulud, mis kaasnevad sama kliendi sama ostukorvi puhul, kui ta on sellesse ühe sinu toote eelnevalt juba paigutanud.
Lisatoote saatmine võib su jaoks olla põhimõtteliselt kuludeta, kui selleks tooteks on asi, mis juba kirja läinud kulude sisse kaalu poolest ära mahub. Sa võid selle kulu määrata 0-ga ja anna sellest ka oma tootekirjeldustes ja ostuinfos teada – niisugune asi võib inimesi lisaostudele motiveerida.
Etsy Shipping Profiles – saatekulude profiilid
Etsy saatekulude profiilid teenus annab võimaluse salvestada kindaid saatekulude profiile vaikimisi nii, et need oleksid kiirelt paigas iga kord, kui uut toodet üles paned. Postitamise profiilide süsteem toimib efektiivselt siis, kui su saadetised on võrdlemisi sarnased ja neid saab samade kuludega saata.
Määra oma saatekulud, arvestades toodete kaalu, suurust ja saatemeetodit ning sihtkohta ja seejärel moodusta postitamise profiil, kuhu saad kiirelt uusi sinna sobivaid tooteid lisada. Sellised postitamise profiilid on mugavad ka siis, kui otsustad saatekulusid muuta kõigi või mitme valitud toote puhul samaaegselt või oma tooted ühel hetkel lausa saatekuludeta “letti” panna, kasvõi kampaaniana.
Kuidas profiile üles seada – Shop Settings -> Shipping Profiles -> Create New Profile.
Tasuta postitamine
Mõned Etsy müüjad pakuvad tasuta postitamist kui osa reklaamist. Kui sa ise plaanid seda teha, siis võta arvesse oma kasumi suurus ning vaata ette, et odavamad tooted tasuta saatmisega miinusesse ei lähe.
Kui aga tasuta saatmine su tootevaliku juures sobib, siis võid kasutada “Free Shipping” oma siltides (tags) toote sisestamisel ja/või tõmmata inimeste tähelepanu muudel moodustel – näiteks poe infos ja tootekirjeldustes.
Tasuta saatekulu töötab reklaamina mõjuvalt vaid siis, kui inimene on sellest võimalusest teadlik juba enne ostu tegemise otsust.
Tasuta postitamine võib olla inimeste jaoks tõeline mõjufaktor! Mõjustamise psühholoogia on näidanud, et inimesed eelistavad tihtilugu lausa maksta toote eest suuremat summat, kui saatekulu ei kaasne isegi variandile, kus toote hind on madalam, kuid kaasneb saatekulu ja kogusumma on väiksem, kui eelnevalt mainitud kõrge hinnaga toote puhul. Peaasi, et saatekulu ei ole.
Inimese jaoks on määrav tavapärane uskumus, et toote kõrge hind tagab ka parema kvaliteedi ning madal hind tähendab kehvemat kvaliteeti. Seega soovib inimene saada kvaliteetsemat toodet ILMA saatekuluta ning jätab ostmata odavama asja KOOS saatekuluga?
Tegevused Etsy poe tellimuste täitmisel
Suhtlus kliendiga – 10 parimat klienditeeninduse strateegiat
Nii mõnelgi moel on veebipõhine klienditeenindus ja aktiivne suhtlemine veelgi olulisem kui teeninduses füüsilises maailmas. Veebis on su konkurendid lähemal, vaid paari nupuvajutuse kaugusel ning mitte üle tänava kaupluses või teises ostukeskuses. Ka Etsy poe kliendid eeldavad müüjatelt järjest rohkem ning nõuavad aina paremat klienditeenindust.
1. Mõtle enda kogemustele kliendina – paljud meist unustavad selle, mida me ise tahame, kui oleme kliendi rollis. Kuidas sa tahad, et sind koheldakse? Viimati kui sul tekkis probleem, milline lahendus tegi (või ei teinud) sind rõõmsaks? Vahel on selline analüüsimine parim moodus oma klientidega tegelemiseks ja parima rahulolu pakkumiseks.
2. Tööta välja selge ja ülevaatlik ostuinfo – see aitab su klientidel aru saada, mida saavad nad sinu poest ostu tehes eeldada ja see aitab ostu-müügi tehinguid sujuvamaks muuta.
3. Täna oma klienti ostu eest – ütle alati “aitäh”. Väga heaks reegliks on lõpetada iga suhtlemine tänusõnadega, ei ole võimalik ütelda “aitäh” liiga tihti. Samal ajal mõtle seda tõsiselt – sinu kliendid on sinu tegevuse aluseks ning nemad aitavad sul käsitööd tehes sissetulekut teenida.
4. Väldi kliendi motivatsiooni allaviimist või negatiivseid sõnu. Selle asemel et ütelda: “Ma ei saa”, kasuta positiivsemat, kuid tõest alternatiivi “ma proovin”. Veel mõni võimalik väljend? “See on miski, mida ma tavaliselt ei tee, kuid me proovime leida parima võimaliku alternatiivse lahenduse”.
5. Lase oma klientidel arvata, et sul on palju aega temaga tegelemiseks – isegi kui sul seda ei ole – kasutades oma klientidega suhtlemisel rahulikku tooni ja kannatliku käitumist – see tõstab su klientide rahulolu suurel määral isegi siis, kui nad ei saa seda, mida nad tahtsid.
6. Kui sul on klient, kes nuriseb – tunne tema suhtes tänulikkust. Ütle talle alati: “Aitäh, et suunasid mu tähelepanu sellele probleemile”. Uuringud on näidanud, et kui kliendi pretentsioon on rahuldatud, siis teeb 90% neist tulevikus uusi oste.
7. Väldi kliendi probleemi alahindamist– sinu klienti ei huvita see, et sa oled sellest probleemist juba varem kuulnud või et kellelgi teisel on palju hullem probleem. Iga klient soovib oma probleemile jagamata tähelepanu, seega suuna oma energia selliste probleemide kiirele lahendamisele.
8. Tee kindlaks, et õnnelikud lõpud tõesti ka juhtuvad – kui oled paki välja saatnud või klient on sinult faili alla laadinud, siis küsi üle, kas klient oma kauba ka kätte on saanud ja kas ta jäi oma ostuga rahule.
9. Suhtle ostjatega – saada kliendile e-kiri infoga selle kohta, et pakk on välja saadetud. Kui saadad paki lubatust hiljem, siis anna sellest kliendile kindlasti aegsasti teada.
10. Hoia oma lubadusi. Jälgi, et su toodete kirjeldused oleksid selged ja täpsed, lisa mõõdud, materjalid, värvid jmt ning tee kindlaks, et kliendile saadetav toode vastaks täpselt kirjeldusele. Ning kui sa ütled kliendile, et postitad paki kolmapäeval, siis postita pakk kolmapäeval.
