Samm 1: osta domeen
kunsti Kuidas domeeni osta ja registreerida? Mine zone.ee või bluehost.com ning võta paar tundi selleks, et omale parim võimalik veebiaadress valida. Kui suunad oma äri Eesti turule, siis vali kindlasti .ee domeen, sest see on see, mida inimesed automaatselt sisestavad, mitte .eu, .net või .com.
Kui suunad oma äri välisturule, siis vali kas .com või domeen, mis on sinu sihtriigis enimkasutatud. USA turule minnes jäta samuti .net jmt vahele, .com on õige valik. Oma domeeni nimes kasuta liitsõna ja see sisaldab ideaalis märksõna, mis iseloomustab sinu äri. Ära vali anneluigefotograafia.ee vaid vali tootefotod.ee. Erand kinnitab siiski reeglit ja kui sa oled isiklikku brändi loomas või palju aastaid meedias kas foto- või mõne muu valdkonna eksperdina säranud, siis pane ikka oma nimi domeeni sisse!
SAMM 2: telli veebilehe majutus
Vali oma veebilehele majutus. Ise olen alati selle teinud sealsamas, kus tegin domeeninime, näiteks zone.ee või bluehost.com (välisturule). Bluehost on tohutult palju odavam, kuid pead arvestama ühekordse aastatasuga.
SAMM 3: WordPressi paigaldamine
Kuidas paigaldada WordPressi? Jälle, Zone ja Bluehost teevad selle su jaoks väga lihtsaks ja põhimõtteliselt ühe nupulevajutusega saad asja tehtud. Kui sa seda tõesti teha ei oska, teeb mõni su tuttav selle ära.
Videos näed ära ka selle, kuidas saad omale domeeniga seotud e-kirja aadressi luua. Kirjakasti mahtu saad soovi korral suurendada, samuti on võimalik e-kirju kopeerida või ümber suunata mõnda teise kirjakasti. See on mugav siis, kui näiteks kasutad Gmaili oma põhilise meilinduse jaoks ning omad mitmeid kodulehti.
SAMM 4: Kuidas veebilehe kujundust osta
Nüüd aga näitan, kuidas saad sa omale osta ja alla laadida sobiva valmiskujunduse.
Osta oma kujundus vaid tuntud pakkujatelt, nii väldid edasisi võimalikke probleeme ja olematut klienditeenindust. Mina soovitan kahte kauaaegselt toimetanud platvormi: Themify ning Elegant Themes.
Neil mõlemal on palju erinevaid kujundusi: galeriid, blogi, portfooliod, e-poed jne, kuid mõlemal on ka lipulaev-kujundused, mida saab ise mitmekülgselt kohandada.
Tegustesin Elegant Themes kujundusega palju aastaid tagasi, kuid minu seekordseks valikuks langes Themify, see on soodsam ning vastab täielikult mu tagasihoidlikele vajadustele.
Mis veel parem – hetkel on neil ka suur allahindluskampaania, mis kehtib kuni 21. aug 2019.
Vaata, kuidas ma Themify Ultra teema omale ostsin:
SAMM 5: Paigalda uus kujundus oma veebilehele
Nüüd on sul olemas nii veebileht, millele on paigaldatud WordPress, kui ka sobiv kujundus.
Kujunduse paigaldamine on lihtne, selleks sisene oma veebilehe adminni osasse ning vali menüüst “Välimus” ning siis “Teemad”. Siin vali nupp “Paigalda uus” ja sind juhatatakse arvutis üles laadima zip faili, mille said omale teemat ostes.
Siin on video, mis näitab selle tegevuse sulle ära. Paigaldan siin Themify Ultra teema, mis on väga kaasaegsete omadustega ning kasutan seda just praegu sulle seda postitust luues.
Igal teema on omad trikid, mis tuleb töö käigus selgeks saada, kuid ma teen siinse teema kohta juhendavaid videosid järjest juurde, saad neid samm-sammult jälgida oma veebilehe tegemisel.
SAMM 6: Paigalda vajalikud pluginad
Esimese asjana paigalda järgmised pluginad:
Contact Form 7 – see on imelihtne kontaktivorm, mida saad eestikeelseks kohandada, kui ta sul juba ise sellisena ei tule.
Yoast SEO – hetkel üks efektiivsemaid vahendeid, mis aitab sul oma veebilehe kiiremini kergelt leitavaks tega ja Google otsingute esiritta seada. Vaata nende juhendavad videod kindlasti läbi.
TURUNDUS
Loo sotsiaalmeediasse kontod
Loo oma ettevõttele Facebookis fännileht.
Kasuta selle lehe nimena kas oma ettevõtte nime, oma tegevusega seotud märksõna või ettevõtte veebilehe nime. Mõtle järele, milline variant sobib just sinu lehele kõige paremini. Lisa suur päisepilt, mis iseloomustab sinu ettevõtte tegevusala, see võib olla ka näiteks kollaaz. Perfektsetes mõõtudes päisepildi tegemiseks on ideaalne Canva.com.
Täida hoolikalt lahtrid oma ettevõtet iseloomustava infoga. Seda loevad paljud, kõige olulisemad on lühikirjelduse esimesed read, mis saavad olema nähtaval kohe fännilehe avamisel. Kasuta märksõnu ning ära unusta lisamast oma kontaktandmeid, ettevõtte veebilehe aadressi, blogi aadresse, Pinteresti aadressi jmt.
Loo profiilid mujale sotsiaalmeedia kanalitesse. Instagramis, Pinterestis, Twitteris, LinkedInis, milline iganes sotsiaalmeedia kanal haakub sinu tegevusalaga ja su sihtgrupi kohaloluga. Ole seal, kus su sihtgrupp on. Arvesta ka sellega, et paljud inimesed kasutavad vaid mõnda olemasolevatest sotsiaalmeedia kanalitest, samas palju on inimesi, kes on aktiivsed kahes-kolmes neist. Arvesta seda oma postituste tegemisel.
Tee omale YouTubes kanal
Loo omale YouTubes konto. See annab sulle tohutuid eeliseid nii veebilehe külastajate saamises kui ka Google otsingus üles tulemises. Siia hakkad oma ettevõtte blogisse/veebilehele postitatavaid videosid üles laadima. Oma YouTube profiili nimena eelista oma tegevusvaldkonnaga seonduvat märksõna või kasuta oma nime. Sellise profiili loomiseks tuleb sul luua sama nimega e-maili aadress Gmaili keskkonnas.