Miks, millal ja kuidas blogi teha ning kuidas blogiga raha teenida? Räägime sellest lähemalt.
Kuulen liigagi tihti sellist lauset: “Ah et mu blogi? Kahjuks veel ei ole, see on alles tegemisel.” Või näiteks: “Blogi? Jaa, mu venna lellepoeg teeb seda. Juba pool aastat on teinud, aga ehk saab varsti valmis”.
Iga päev ilma veebileheta tähendab sinu jaoks võimalike klientide kaotust. Kuidas saavad sinu võimalikud kliendid sind Internetist leida, kui sul isegi oma kodulehte ei ole? Kuidas saavad teised sind ja su teenust edasi soovitada?
Lehe iseseisvalt ülespanemine võtab sinu enda jaoks maksimaalselt nädala, sest et sul ei ole vaja rohkem, kui 9 lehekülge materjali veebi üles riputada.
Platvormid on lihtsalt mõistetavad, kujundused on kiirelt sisse ostetavad ja kergelt installeeritavad – pane oma materjal sisse ja ole võimalike klientide jaoks nähtav! Samas ära jäta tööd sinnapaika niipea, kui leht üleval koos toodete, kontaktinfo ja Facebooki kastikesega.
Kõige ideaalsem on, kui jätkad lehel blogimisega, mis hoiab su lehe pidevalt värskena (Google eelistab otsingute puhul näidata esmajärjekorras pidevalt värskendatud lehti) ning lisab su lehele pidevalt sisu ehk võtmesõnu (jälle on Google otsingutes, mida näidata – ei oleks teksti ja sõnu, ei oleks ka otsinguvasteid) ning peale selle pakud oma tekstidega inimestele väärtust ja lood nendega suhet.
Lisa järjepidevalt pilte oma toodete loomisprotsessist, valmistoodetest, kasutusvõimalustest ja anna muud inspiratsiooni, mis on su tootega seotud. Mida rohkem inimesed sinu tootest teavad, seda tõenäolisemalt valivad nad just sinult ostmise kõigi konkurentide seast.
Faktid: mida blogimine annab?
- Ettevõtjad, kes blogivad, saavad oma müügilehele 120% rohkem külastusi kui need, kes ei blogi. See kehtib ka B2B äride puhul, nemad saavad 67% rohkem külastusi.
- Ettevõtjad, kes blogivad, saavad 97% rohkem linke oma veebilehele (super moodus Google-s tõusta).
- Blogipostitused, mis sisaldavad pilte, saavad 94% rohkem vaatamisi.
- 77% kõigist Interneti kasutajatest loevad blogisid.
- Blogidega ettevõtetel on 434% rohkem lehekülgi, mis otsimootorites üles tulevad.
- 61% USA tarbijaid on teinud oste, mis tulenesid blogipostitusest.
- 70% tarbijatest õpib ettevõtet tundma pigem blogi kaudu ja mitte tänu reklaamidele.
- 57% turundajatest ütleb, et nad on saanud tänu blogimisele suure osa oma klientidest.
Blogimine on väga tulemusrikas vahend, mis loob tarbijapoolset lojaalsust läbi blogiva ettevõttepoolse väärtuse pakkumise.
Kuidas blogi teha?
Siin on mul sulle videojuhendid, kuidas läbi viia alljärgnevaid toiminguid:
1. Vali ja osta omale domeen
Mine zone.ee või bluehost.com ning võta paar tundi selleks, et omale parim võimalik veebiaadress valida. Kui suunad oma äri Eesti turule, siis vali kindlasti .ee domeen, sest see on see, mida inimesed automaatselt sisestavad, mitte .eu, .net või .com.
Kui suunad oma äri välisturule, siis vali kas .com või domeen, mis on sinu sihtriigis enimkasutatud. USA turule minnes jäta samuti .net jmt vahele, .com on õige valik. Oma domeeni nimes kasuta liitsõna ja see sisaldab ideaalis märksõna, mis iseloomustab sinu äri.
2. Vali oma veebilehele majutus
Ise olen alati selle teinud sealsamas, kus tegin domeeninime, näiteks zone.ee või bluehost.com (välisturule).
3. Installeeri WordPress
Jälle, Zone ja Bluehost teevad selle su jaoks väga lihtsaks ja põhimõtteliselt ühe nupulevajutusega saad asja tehtud. Kui sa seda tõesti teha ei oska, teeb mõni su tuttav selle ära.
4. Installeeri oma lehele sobiv teema
Igal veebilehel on oma nägu ja tänapäeval on selle loomine väga lihtne. WordPressile leiad tuhandeid teemasid, mille vahel valida. Vali tasuline, kui see on väljaspoolt WordPressi keskkonda, sest tasuta teemadega võid kaasa saada mõne soovimatu “kingituse” viiruse või muu taolise näol.
Minu lemmikud on Elegantthemes ja Themify (kas siinne veebileht on Themifylt).

5. Pane üles uudiskirjalisti kastike
Olen ise erinevaid uudiskirjapakkujaid proovinud ja avastanud, et ConvertKit – eriti loomeinimestele ja Mailchimp on mugavaimad.

Kõige kiirem moodus oma uudiskirja listi liitujate saamiseks on millegi hea tasuta ära andmine. E-raamat, tootenäidis, tasuta konsultatsioon, ärisaladus – mis sulle endale paremini sobib ja mis tõmbab ligi just sulle huvipakkuvat sihtgruppi.
Tõenäosus, et inimesed sulle niisama küsimise peale lihtsalt oma e-maili aadressi annavad, on väike. Aga kui sa ütled, et ole hea ja anna mulle oma aadress ning mina annan vastu selle tasuta toote – siis ollakse oma aadressi jagamisel sadu kordi heldemad.
6. Loo oma blogile/projektile Facebookis fännileht
Kasuta selle lehe nimena kas oma ettevõtte nime, oma tegevusega seotud märksõna või ettevõtte veebilehe nime.
Mõtle järele, milline variant sobib just sinu lehele kõige paremini. Lisa suur päisepilt, mis iseloomustab sinu ettevõtte tegevusala, see võib olla ka näiteks kollaaz.
Perfektsetes mõõtudes päisepildi tegemiseks on ideaalne Canva. Täida hoolikalt lahtrid oma ettevõtet iseloomustava infoga. Seda loevad paljud, kõige olulisemad on lühikirjelduse esimesed read, mis saavad olema nähtaval kohe fännilehe avamisel.
Kasuta märksõnu ning ära unusta lisamast oma kontaktandmeid, ettevõtte veebilehe aadressi, blogi aadresse, Pinteresti aadressi jmt.
7. Loo profiilid mujale sotsiaalmeedia kanalitesse
Pinterestis, Twitteris, LinkedInis, milline iganes sotsiaalmeedia kanal haakub sinu tegevusalaga ja su sihtgrupi kohaloluga. Ole seal, kus su sihtgrupp on.
Arvesta ka sellega, et paljud inimesed kasutavad vaid mõnda olemasolevatest sotsiaalmeedia kanalitest, samas palju on inimesi, kes on aktiivsed kahes-kolmes neist. Arvesta seda oma postituste tegemisel.
8. Loo omale YouTubes konto
Siia hakkad oma ettevõtte blogisse/veebilehele postitatavaid videosid üles laadima.
Oma YouTube profiili nimena eelista oma tegevusvaldkonnaga seonduvat märksõna või kasuta oma nime. Sellise profiili loomiseks tuleb sul luua sama nimega e-maili aadress Gmaili keskkonnas.
Palju õnne, oled omale loonud kohalolu veebis ja sotsiaalmeedias!
Selle peale kulus sul 4-5 õhtut või 1 laupäevane päev ja see läks sul maksma keskeltläbi 20 eurot. Sul on nüüd kogu ettevalmistus Internetis oma ettevõtte turundamiseks tehtud.
Nüüd räägime lähemalt sellest, kuidas ehitada üles veebis turundamise süsteemi, mida saad kasutada päev päeva järel ja mis teeb su veebis kergelt leitavaks ning loob sulle oma valdkonnas veebipõhise kohalolu.

Kuidas blogimisega raha teenida?
Blogi toodab sissetulekut nii otseselt kui kaudselt
Panusta esmajärjekorras kaudsetele ja pika perspektiiviga hüvedele, mida blogi pidamine pakub: läbi oma blogi on sul võimalik enda ja oma ettevõtte olemust tutvustada kõigile, kes sinu tegevusest vähegi huviatud on.
Sul on võimalus näidata end kui inimest ja oma võimalikku kollektiivi kui reaalseid, rõõmude ja muredega tegelasi selle asemel, et lasta end esindada vaid neutraalsel ja paigalseisval veebilehel.
Läbi regulaarse blogimise on sul võimalik näidata oma teadmiste ulatust, anda nõu ja inspiratsiooni. Seeläbi usaldavad inimesed sind ja su ettevõtet ning tellivad sinult rõõmsamini. Sellise usalduse loomise tagajärjel on sul võimalik panna müüki järjest rohkem tooteid, mida blogimine igati toetab – näiteks e-raamatuid, veebikoolitusi kui füüsilises maailmas toimuvaid koolitusi.
Teine sissetuleku loomise võimalus on aga otsene, läbi erinevate toodete ja teenuste müügi ja reklaami:
1. Postita kvaliteetset ja informatiivset sisu
Paku oma toote-teenusega seotud väärtuslikku materjali ning pane inimesed seeläbi oma kaupa konkurentide omale eelistama
2. Paigalda blogisse oma toodete bännerid
Pane oma blogisse üles enda kauba juurde suunavad bännerid ning kasuta sinna viivaid linke regulaarselt oma postitustes. Näiteks selline:
-
E-raamat: “101 nõuannet blogijale”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93
3. Liitu oma toote-teenuse-teemaga seotud teenusepakkujate affiliate programmidega
Paigalda nende bännerid oma lehele, kasuta nende linke regulaarselt oma postitustes. Reklaami vaid teenust/kaupa, mille fänn sa ise ka oled. Näiteks selline:

4. Paigalda oma blogisse Google AdSense
Google maksab sulle iga kliki eest, mis sinu lehe külastajad nendel reklaamidel teevad. Ära sellega liialda ning organiseeri nii, et esile tulevad reklaamid oleksid võimalult lähedalt sinu blogi teemaga seotud.
5. Liitu programmidega, nagu näiteks Amazoni partnerlusprogramm
Too välja tooteid, mis on sinu teemaga lähedalt seotud ning kasuta nende toodete tutvustamisel programmi poolt antud linke, mille kaudu tehtud ostude pealt sulle komisjonitasu makstakse. Näiteks siia blogisse sobib raamat:
Mis on affiliate programmid?
Internetis leidub veel üks võimalus ekstra raha teenimiseks, mis on paljude inimeste jaoks lausa ainus sissetulekuallikas – ja suur allikas. Selleks on affiliate programmid.
Kui sa vaatad erinevaid veebipõhiseid teenusepakkujaid, siis nende kodulehel lähemalt uurides leiad lingid nimetustega nagu Affiliate Program, Partner Program, Reseller Program… Need kõik tähendavad üldiselt sama – sinul on võimalus selle teenusepakkuja teenuseid müüa kas oma lehel läbi bännerite või hoopis teksti sees linkidena.
Kui oled pakkuja programmiga liitunud, saad oma isikliku lingi, mille postitad oma lehele, postitusse või uudiskirja ja sinna vajutavad inimesed satuvad siis selle teenusepakkuja lehele.
Kui nad sealt nüüd midagi tellivad, teenid sina osa selle inimese maksest. Kohati lausa 75%, kuid see summa varieerub suurelt. Leidub ka teenusepakkujaid, kes annavad sulle summakese iga sinu veebilehel leiduva lingi/bänneri kaudu tulija pealt klikipõhiselt.
Inimene, kes su veebilehe kaudu selle teenusepakkuja juurde stub, ei näe erinevust, kuid tänu su isiklikule koodile saab teenusepakkuja välja arvestada sinu teenistuse ja seda siis regulaarselt su kontole kanda – tavaliselt on PayPal parimaks maksevahendiks.
Annan mõned näited. Postitasin oma blogisse nimekirja abivahenditest, mis aitavad inimestel veebitööd mugavamalt läbi viia. Lisasin lingid teenustepakkujatele. Samas on umbes 4-5 all affiliate kood, mille kaudu mina teenin sissetulekut, kui mu artikli kaudu inimesed nende teenusepakkujate teenuseid ostavad.
Mis on sellise sissetuleku loomise eelduseks?
• Toimiv veebileht, mida külastatakse pidevalt võimalikult laia publiku poolt
• Uudiskirja saajate nimekiri, kellele saad saata uudiskirju, mis sisaldavad ka affiliate linke
Mida sina nüüd teha saad, on hakata uurima erinevaid veebilehti ja otsima infot nende affiliate programmi kohta. Mitte kõik ei paku seda, aga paljud teevad.
Näide: Cooking.com affiliate programm: http://www.cooking.com/affiliates/
Kui oled mõne affiliate programmiga otsustanud liituda, siis saad ära täita väikese ankeedi oma andmetega, lisa oma PayPal konto juurde kuuluv e-maili aadress (kui sul see puudub, siis registreeri end eelnevalt PayPal kasutajaks) ning peale andmete sisestamist saad teate, et sinu soov on läbivaatamisel. Tavaliselt saad positiivse vastuse paari päeva jooksul. Võib ka juhtuda, et vastus tuleb negatiivne, kuid siis pole muud, kui jätkata teiste pakkujatega liitumist.
Mis on Google Adsense?
Google Adsense on moodus lisaraha teenimiseks blogiga, mida juba nagunii pead või siis selleks otstarbeks loodud veebilehega. Eesti tingimustes ei luba ma selle kaudu jõukust, kuid lisaraha on alati teretulnud ja kuna Adsense ei nõua erilist tööd, siis miks mitte seda võimalust ära kasutada.
Välismaise (suure) turu puhul on numbrid hea külastatavusega blogi juures juba arvestatavad. Adsense ei ole moodus kiirelt ratsa rikkaks saamiseks. See on tegevus, mis nõuab tööd veebilehega, millel on palju külastajaid ning tulemusi saad tõenäoliselt hakata nägema 6-12 kuu pärast.
Kõige aluseks on veebileht ja/või blogi, mille külastatavus on kõrge – vähemalt 500 külastust päevas. Blogil on kindel nišš ning postitused on pigem pikad ja sisukad, 700+ sõna.
Sul on Adsense programmiga liitumisel juba vähemalt 20-30 lehte sisu. Programmiga saad liituda, kasutades linki http://adsense.google.com.
Kuidas Adsense programm töötab?
Adsense kujutab endast teiste poolt loodud reklaame Google Adwords raames, mis sina postitad oma veebilehele – reklaamid, mis on sinu veebilehe teemaga lähedalt seotud, nii et sihtgrupp kattub.
Iga kord, kui keegi sinu pandud reklaamile klikib, sina maksest, mida reklaamija Google-le teeb, oma protsendi. Adsense reklaamid saad paigutada oma veebilehele, kasutades koode, mille saad Google-ilt peale seda, kui sinu sooviavaldus programmiga liitumiseks on rahuldatud.
Mida rohkem sinu veebilehega seotud teemadest huvitatud inimesi külastab sinu veebilehte, seda suurem on inimeste hulk, kes su lehele paigutatud reklaamidele vajutab ja seda suurem on võimalus sinul nende reklaamide pealt raha teenida.
Kui palju raha saab Adsense abiga teenida?
Sellele on raske ühest vastust anda, kuna see oleneb suurelt sellest, kuidas sa oma veebilehte pead, kuhu sa reklaamid paigutad. Üldiselt maksavad klikid 2-15 sendi vahemikus – see on raha, mis sulle makstakse.
Oleneb ka sellest, millisele teemale on sinu blogi üles ehitatud. Kui see on finantsilistel teemadel, maksab iga klikk rohkem, kui näiteks ajaveetmislehtede reklaamid.
Teise külje pealt – kummale lehele on võimalik saada rohkem külastajaid? Ideaalis peaksid sa looma veebilehe(d) – sul võib alati olla rohkem kui üks veebileht – teemadel, mis sind väga huvitavad. Siis on sul lihtne kirjutada pikki artikleid ja panna nendesse rohkem emotsioone ja energiat, kui siis, kui kirjutad suvalistel teemadel, mis sulle tegelikkuses eriti pinget ei paku.
Boonuseks on see, et sinu blogid pakuvad inimestele väärtust ning nendes saad müüa ka koolitusi, e-raamatuid, lisada sinna affiliate linke jms.
Amazon Affiliate programm
See on üks fantastiline moodus, mis samuti aitab sul panna oma veebileht raha teenima. Saad registreeruda näiteks nii amazon.com kui amazon.co.uk programmidesse. Amazoni kaudu nende tooteid promodes saad sinu lehelt tulnud müükidest omale kasumiprotsendi.
Hea asi on see, et inimene ei pea isegi sama toodet ostma, mida sina reklaamid, ta võib valida midagi hoopis muud ja sina saad oma protsendi kätte tema poolt ostetud toote müügist. Registreerumine on väga lihtne, vajuta lingile https://affiliate-program.amazon.com ning järgi korraldusi.
Lõpus tuleb sul end tõestada telefoninumbriga, mille sisestad ja saad automatiseeritud kõne, kus sisestad klaviatuuril sulle juba ekraanile ilmunud neljakohalise koodi.
-
Ebook Colors For Creative BusinessesSoodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat: Harmoonilise kujunduse käsiraamat ettevõtjaleSoodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat “Kuidas teha e-poodi”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat “Tootefoto loomerahvale”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat: “Valgusküllased fotod”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat “Etsy poe käsiraamat”Soodusmüügis toode
€6.90€4.83 -
E-raamat: “101 nõuannet blogijale”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat “101 nõuannet käsitöö müügiks”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93