Kuidas kirjutada müüvaid tootekirjeldusi ehk copywritingut? Meil on palju selliseid tootekirjeldusi, mis annavad korraliku ülevaate toote omadustest: nii ja nii pikk ja raske, sellist värvi, sellisest materjalist. Ja kõik. Miks sellest ei piisa?
Kahel põhjusel:
- Selline kirjeldus ei veena lugejat toote vajalikkuses ja ostuargumendiks jääb vaid hind, mis on konkurendi omast soodsam.
- Kirjelduses puudub sisu, ehk märksõnad. Märksõnad on elulise tähtsusega selleks, et otsimootorid nagu Google su toote tooks nende inimeste ette, kes seda otsivad. Ei ole teksti – ei ole leitavust.
Tootekirjeldus on turunduslik tekst, mis selgitab, mis su toode on ja miks on see väärt ostmist. Tootekirjelduse eesmärk on inimestele olulise info tagamine su toote omaduste ja kasude kohta nii, et inimesed tunneksid ahvatlust su toodet osta.
Hea tootekirjeldus peab su toodet müüma reaalsetele inimestele, selgitades toote omadusi ja kasusid loomulikul viisil.
Veebipood, Etsy pood või teenuste loetelu
Vahet ei ole, kas sa koostad tootekirjeldusi oma veebipoe jaoks, Etsy poe tarvis või pakud sa hoopis mingit teenust, allpool leiduvad nõuanded käivad kõigi kohta, kes ostvaid kliente soovivad ligi tõmmata.
Vaatame mõnda erinevat moodust, kuidas su veebipoe külastajaid hea tootekirjeldusega ostma veenda.
Kuidas kirjutada tootekirjeldusi, mis müüvad
1. Keskendu oma ideaalkliendile
Sinu esimeseks sammuks on oma ideaalkliendi kaardistamine. Siin on sulle suureks abiks juhend: Kes on sinu sihtturg ja ideaalkliendid?
Kui sa kirjutad tootekirjeldusi suurele hulgale inimestele – ehk siis kõigile võimalikele inimestele, siis kujuneb su tootekirjeldusest üldine jutt, mis ei kõneta mitte kedagi. Parimad tootekirjeldused on suunatud otse ja personaalselt sinu sihiks olevatele inimestele. Sa küsid küsimusi ja vastad küsimustele, nagu sa oleksid nende inimestega reaalselt vestlemas. Sa kasutad sõnu ja väljendeid, mida su ideaalkliendid kasutavad. Sa kasutad sõna “sina”.
Muidugi, keegi ei keela sul minna nii loominguliseks, nagu himatcha.ee seltskond, lisades oma tootekirjeldusele ka ahvatleva, hariva ja laheda video:
Tootekirjeldusi luues kujuta enda silme ette oma ideaalklienti. Milline on tema huumorimeel? Kas tal üldse on seda?Milliseid sõnu ta kasutab? Milliseid sõnu ta ei salli? Kas talle sobivad sõnad, millel jääb veidi sündsusest puudu? Milliseid küsimusi võiks tal olla, millele sa vastama peaksid?
Kuidas sa räägiksid oma ideaalkliendiga siis, kui ta sinu eespoes seisaks? Mõtle sellele ning vaata, kuidas saaksid teievahelist jutuajamist tootekirjeldusse edasi kanda. Nii saad sa oma veebipoe külastajatega täiesti uue suhte tasemele.
2. Ahvatle ostjat kasudega
Oma tooteid müües oleme me nende toodete omadustest võlutud: jessss, see uus padi on niiii ilusat värvi ja materjal on puhas siid! Me elame ja hingame oma ettevõtet, veebilehte ja oma tooteid.
Probleem on aga selles, et meie potentsiaalseid kliente sellised faktid võrku ei püüa. Nad tahavad teada, mis kasu nad nendest toodetest saavad, milliseid probleeme need lahendavad. Sellepärast pead sa tooma esile iga toote omaduse kasud.
Loe toote kasudest lähemalt siit: Tootekirjeldused – mida need tegelikult peaks sisaldama.
3. Samastu oma kliendi kujutlusvõimega
Uuringud on näidanud, et inimeste soov toodet omada suureneb siis, kui ta seda käes hoiab. Daamid, kes meist ei teaks, mis vahe on kosmeetika vaatamisel internetis ja kaupluses. Või hoopis kudujad – poes lõnga katsudes võib sattuda lootusetusse pankrotiohtu, kuid veebipoes suudame säilitada (enamast) kaine pea.
Kui sa müüd läbi internetis, siis ei saa külastajad su tooteid hoida. Selged ja suuremõõtmelised videod võivad olla abiks, kuid leidub ka copywriting trikk, mis ostja ahvatlust tõstab: lase oma lugejatel ette kujutada, mis tunne on su toodet omada.
Selle kirjutamistehnika harjutamiseks alusta lauset sõnadega “kujuta ette”, lõpetades oma lause selgitusega, kuidas su lugeja end tunneb, kui ta su toodet omab ja kasutab.
4. Lisa tootekirjeldusele isiklik väike lugu
Väikeste lugude lisamine tootekirjeldustesse kahandab ratsionaalseid müüre, mis inimesele võib võrgutavate tehnikate suhtes olla. Teiste sõnadega, nad unustavad ära, et neile midagi müüakse.
Tootele lugu lisama hakates küsi endalt:
- Kes selle toote valmis teeb?
- Mis inspireeris selle toote loomist?
- Milliseid takistusi tuli selle toote loomiseks ületada?
- Kuidas seda toodet testiti?
Sattusin kord vilditud sussidele keskendunud tootja loole:
Pidasime lambaid selleks, et nende villa müüa. Jumaldame värskelt kraasitud villa lõhna! Kord jäi aga ports villa üle ning otsustasime neist teha endale soojad sussid. Just siis, kui olime sussidele viimase lihvi andnud, astus sisse naabrimees ja pika palumise peale nõustusime mõlemad paarid talle maha müüma. Seega alustasime uute paaride tegemist. Usu või ära usu, aga nendega juhtus sarnane lugu – meil olid külas lapse koolikaaslased, kellele järele tulnud ema me susse endale osta ihaldas. Nii tegime järgmised paarid…..
Selle loo peale tekkis mul endal soov saada värske villa lõhnaga sooje susse oma külmade põrandatega kodus kandmiseks! Ja just selle tootja susse, sest et vaevalt teiste poolt pakutavad sussid samamoodi lõhnavad??!!
5. Väldi üldist juttu, mida kõik räägivad
Kui me ei oska enam midagi asjalikku juurde kirjutada, siis teatame oma tootekirjeldustes tähtsalt, et meie tooted on “suurepärase kvaliteediga” või midagi muud sarnast. See ongi see üldine jutt, mida kõik räägivad. Jutt, mis mitte kedagi su toodet ostma ei veena.
Iga poodnik ütleb, et tema tooted on suurepärase kvaliteediga, on see nii või mitte ja usub ta seda ise ka või mitte. Milline ettevõtja teataks, et ta tooted on nii enam-vähem okeid või lausa kehvad?
Selliste fraaside kasutamise asemel ole oma tootekirjeldustes hoopis võimalikult täpne. Kirjuta näiteks, et sinu poolt pakutavad lastevoodid on valmistatud sellest ja sellest väga vastupidavast materjalist, valmis voodeid on testitud sellisel ja sellisel moel. Kirjelda igat toote omadust detailselt, lisades juurde omaduse juurde käivad kasud ja väärtused.
6. Selgita ülivõrded lahti
Ülivõrded tootekirjeldustes tunduvad lugeja jaoks mitteusaldusväärsed, kui need ei ole korralikult lahti selgitatud. Sa pead tõestama, et su toode on tõepoolest parim, kiireim, lihtsaim kasutada.
Meie pood pakub kõige turvalisemat lastemööblit Eestis. Mis see on, mis selle mööbli kõige turvalisemaks teeb?
Meie suletekid on kõige soojemad. Millist tehnikat ja materjale nende suletekkide tootmisel on kasutatud?
Kui sa need lahti selgitad, siis on ülivõrrete kasutamisest tõepoolest kasu. Kui mitte, siis ära selliseid lauseid kirjeldusse lisa ning näita parem suurepärast tagasisidet, mida su kliendid on selle toote kohta jätnud.
7. Kasuta meeli ergutavaid omadussõnu
Omadussõnadega saab põnevalt mängida. Need panevad lugejate meeled tööle ja toidavad kujutlusvõimet.
Näiteks müüd sa käsitööshokolaadi, millele on lisatud münti. Kirjelda oma toodet, kui suus sulavat ja sametist piimashokolaadi, mis ergutab maitsemeelt õrna mündikõdiga.
Diivanimüüja aga kirjeldab oma uut, pastelselt roosat diivanit, kui taevalikult sametist, nahka hellitavat puhkehetke pakkuvat ehet elutoale.
Võida lugejate tähelepanu silmatorkavate kirjeldustega, mis panevad fantaasia tööle. Millised meeli ergutavad omadussõnad sinu toodet just su ideaalkliendi jaoks ahvatlevalt mõjuvad?
8. Muuda oma tootekirjeldused kergelt loetavaks
Kergelt loetavuse all mõtlen ma läbi lugemist mitte vajavaks. Inimesed loevad kirjeldusi nii öelda “diagonaalis”. Loetakse pealkirju ja järgmisena punkte, mis on esile tõstetud.
Siin on sulle mõned ideed tootekirjelduste kujundamiseks:
- Kasuta läbi terve teksti mitut alapealkirja
- Kasuta lihtsalt nähtavaid loetelupunkte
- Lisa palju valget ruumi
- Muuda tekst loetavuse parandamiseks võimalikult suureks
Kõik need punktid käivad ka ülejäänud veebilehe ja ka blogi kohta.
Selged, lihtsalt silmadega üle vaadatavad kujundused on kergelt loetavad ning mõjuvad potentsiaalsete klientide jaoks ligitõmbavalt.
9. Lisa juurde social proof ehk tagasiside klientidelt
Kui su veebipoe külastajad ei ole päris kindlad, millist toodet osta, siis vaatavad nad soovitusi, mis on teiste ostjate poolt jäetud. Mida rohkem positiivset tagasisidet, seda rohkem mõjutavad need uute klientide ostuotsuseid.
Sellised kliendiarvamused on tavaliselt leitavad eraldi, tagasiside sektsioonis. Kuid sa võid need ka tootekirjeldusse sisse põimida, lisades juurde tagasiside andja pildi ja nime. Selliseid on eriti lihtne saada teistelt ettevõtetelt, sest et nende huvides on olla nähtavad võimalikult paljudes kohtades, ning iga link nende veebilehele on kulda väärt. Eraisikud end samal moel näitama ei kipu, ehk saad mingil moel mõnedega kingivabalt (mis võib mõjuda äraostmisena) kokkuleppele?
Enamus ostjaid näevad populaarseid tooteid, kui eriti ihaldusväärseid oste. Seepärast on hea mõte märkida populaarseimad tooted sellekohaselt ära.
Haaravad tootekirjeldused tasuvad end alati ära
Jaga oma laiu teadmisi toodete kohta. Räägi lugusid ja selgita iga väike detail lahti. Ära ole igav ja üksluine, ole julge tekste vürtsitades ja mis kõige olulisem – koosta oma tootekirjeldused suure entusiasmiga, sest et su veebipood on su kirg ja eluviis!