Pilt ütleb rohkem, kui tuhat sõna. Mis on parem võimalusest esitleda oma toodet täies ilus pildina? Siinses postituses toon välja võimalused, kuidas saad sa ma käsitööd Pinterestis turundada ja müüa.
See on on platvorm, mis toimib interaktiivse stendi põhimõttel. Pin = kinnita ja interest = huvi. See on koht, kus inimesed loovad tahvleid, mis nad täidavad teemade kaupa piltidega, mis neile meeldivad ja mille sisu nende huvisid peegeldab.
Pinterest on on jätkuvalt väga aktuaalne turunduskanal, eriti Etsy poes aktiivselt müüvatele käsitöölistele. Loe müügist läbi Etsy poe lähemalt siit: Kategooria: kuidas müüa käsitööd läbi Etsy poe.

E-raamat: “Etsy poe käsiraamat”
Juhendid Etsy poe loomiseks, et saaksid oma käsitööd läbi interneti välismaale müüa, et ausat tasu saada ja kodus raha teenida.
Millest sai Pinterest alguse?
Pinterest sai alguse grupist naistest Kesk-USAs, kes hakkasid omavahel jagama pilte pulmadeks valmistumiseks – fotosid kleitidest, pruudikimpudest, tortidest jms ning näiteks kodusisustusest, millest nad unistasid. Nüüdseks on Pinterest kasvanud plahvatuslikult ning seda arendatakse järjest mugavamaks, näiteks on massiivse ettevõtete huvi tõttu tehtud nüüd eraldi Business profiili loomise võimalus.
Pinteresti eelised ja kasutus
Pinterestis on juba pikemat aega esindatud väga paljud suured ja kümned tuhanded väikesed ettevõtted: jäätisetootjad, kohvitootjad, kaubandusketid, lillepoed, reisibürood, internetiturundajad, kiropraktikud, ajakirjad, jne jne.
Kõik nad peegeldavad oma tegevust piltides – kellel on raske seda fotodes teha, nagu näiteks konsultatsioonifirmad, nemad panevad üles slaide ja tsitaate, ning infographid on samuti väga populaarsed.
Pinterest on suurepärane moodus oma veebilehele liikluse loomiseks, loomulikult saab iga ettevõte lisada oma profiili alla veebilehe aadressi ja muu info, lisa kirjeldusse julgelt oma blogi aadress samuti.
Kui sa lisad pilte oma veebilehelt või blogist, pane pildi alla kirjeldusse ka lehe aadress, kust pilt pärit on, unustamata lisada http:// , mis teeb lingi klikitavaks.
Kirjelduses kasuta võtmesõnu, ka otsimootorid armastavad Pinteresti ja selle sisu. Siin kehtib reegel: üks müügipostitus 50 postituse kohta. Hea mõte on oma toode pildistada „kasutuses olles“, või juba toote ostnud klientide kätes. Head turundajad rõhutavad oma toote integreerimisele elu kogemustesse.
Pinterest on Eestis küll väga vaikselt aega populaarsust kogunud, kuid see on siiski täiesti kohal ja olemas. Veelgi väärtuslikum on see kanal välismaale turundades. Siit saavad ettevõtted väga väärtuslikku informatsiooni koguda, jälgides, milliseid pilte inimesed ettevõtte lehelt pinnivad.
Seda saab jälgida mitmel moel, kuid pean lihtsaimaks järgmist: Mine aadressile pinterest.com/source/SinuEttevõte.ee ehk asenda SinuEttevõte.ee osa oma ettevõtte URL-iga.
Vaata, milliseid tootefotosid jagatakse ja kommenteeritakse, milliseid pilte blogipostitustest, milliseid pildifailis skeeme või hoopis videosid.
Mida Pinterest pakub?
See keskkond ei pruugi otsekohe müüki tekitada, kuid loob kliendi – eluks! Sa ju tahad eluaegset klienti, kes sind teab ja usaldab. Sa ei ole huvitatud ühekordsest müügist, vaid sellest, et sama inimene tuleb alati just Sinu juurde tagasi.
Klient, kes on Sulle saanud Pinteresti kaudu lojaalseks, on vähem hinnatundlik ning eelistab osta Sinult isegi siis, kui Su hinnad on mõne protsendi võrra kõrgemad, kui konkurendi omad.
Meil kõigil on oma lemmiksöögikohad, lemmikpoed ja brändid, mida külastame ja ostame järjekindlalt hoolimata sellest, et mõnda teise kohta on mugavam kohale minna või nad teevad tihemini allahindluseid. Kui ikka teenindus Sinu ootustele ei vasta või atmosfäär tundub jahe – ühesõnaga ei ole nähtud vaeva, et Sinuga usalduslik suhe tekitada, eelistad ikka “oma vana head kohta” – või uut head kohta – kus pakutakse Sulle väärtust ja usalduslikku suhet.
Ma ei saa Sulle lubada, et teenid juba järgmisel nädalal tuhandeid eurosid Pinteresti kaudu. Küll aga on Sul võimalus see raha teenida just nimelt tänu järjepidevale tööle Pinterestis – juba järgmisel aastal.
Pinteresti aluste juurde tagasi tulles: Sotsiaalmeedia on suhete loomise vahend ning seejärel tekib usaldus, mis aga annab sulle ilmselge eelise konkurentide ees.
Kuidas Pinterest kontot luua?
Logi sisse http://business.pinterest.com, registreeru kasutajaks ja vali oma kontole pealkiri, näiteks oma firma nimi või midagi, mis on su ettevõtte tegevusega seotud. Sulle luuakse automaatselt oma URL, mis saab nimeks: http://www.pinterest.ee/Sinu(Ettevõtte)Nimi

Seejärel laadi üles logo – oma ettevõtte logo, pilt endast või siis jälle pilt teemal, millega Sinu tegevus seotud on.
Nüüd lisa lühikirjeldus oma ettevõttest. Kirjuta asjakohane lühikirjeldus, kasutades oma pakutava toote/teenusega seotud võtmesõnu.
Siit edasi liikudes jõuad lehele, kus palutakse Sul see konto oma veebilehega siduda (Verify Website) ja siin võib Sul tarvis minna mõne veebimehe/naise abi.
Nüüd paigalda oma arvutile “Pin It” nupp, mis aitab sul huvitavaid pilte oma veebilehelt (ning kõikjalt mujalt, mõningaste eranditega, nagu näiteks FaceBook) Sul oma Pinterest lehe tahvlitele kinnitada. Siin on juhendid: https://help.pinterest.com/en/article/save-pins-with-the-pinterest-browser-button Chrome brauseri puhul vajuta oma ekraani paremas ülaosas asuva kolme täpikese peale ning lisa uus laiend.
Hakka looma tahvleid ja tahvlite sisu
Nüüd aga saad hakata ise omale tahvleid looma ning nendesse sisu tekitama. Loo päris mitmeid tahvleid, nimetades need pigem huvitavate, kuid teemaga seotud nimedega.
Teemadeks on Sinu toote/teenusega seonduv, kuid tee ka tahvleid sisuga, millest Sa tead, et need Sinu sihtgruppi huvitavad. Näiteks on väga tõenäoline, et naine, keda huvitab Sinu teenus maniküür, lehitseb hea meelega ka pilte erinevatest soengutest.
Samal ajal, kui Sinu maniküüriga tegeleva ettevõtte seinal on tahvel soengustiidest, tõmbad Sa ligi inimesi, kes just selle huvi pärast Pinterestis on, kuid avastavad ka sinu maniküüriteemalised tahvlid ja hakkavad sind jälgima.
Pinni oma lehele pilte oma veebilehelt, blogist ning teiste seintelt, kes ei ole Sinu otsesed konkurendid.
Kui lisad pilte oma tahvlitesse, lisa alati kirjeldus, et tõsta oma Pinteresti lehe leitavust Google-is. Kirjelduse loomisel ära unusta kasutada oma tegevusega seotud võtmesõnu ning enda veebilehelt pärit piltide kirjeldustele lisa ka oma veebilehe ULR, millelt ei puudu http:// osa, et link oleks koheselt avatav.
Siin on tahvlid lehel Lifeasadventure

Pinteresti integreerimine oma turundusringi sotsiaalmeedias on samuti aega- ja panustamist nõudev, kuid õnneks päris lõbus tegevus ja kokkuvõttes pikas perspektiivis tulus.
Pinteresti kaudu turundamine on 2-astmeline protsess:
1) * Võida omale jälgijaid * Võida usaldust * Loo nähtavalolekut, Sa oled seal rohkem, kui su konkurendid on * Võida populaarsust, Sinu sihtgrupp näeb, et teisedki on Su asjadest huvitatud * Loo bränd – kes Sa oled ja mida Sa teed, näita, mis on Sinu unikaalsust.
2) Kohe, kui oled selle välja teeninud, hakatakse Sinult ka ostma. Enamus ettevõtteid tulevad ja kukuvad kohe oma kraami pakkuma, kuid parim praktika on võtta aega, et oma sihtgrupi usaldus võita ning alles seejärel saad hakata müüki tegema.
Mis on Pinteresti roll?
See keskkond ei pruugi otsekohe müüki tekitada, kuid loob kliendi – eluks! Sa ju tahad eluaegset klienti, kes sind teab ja usaldab. Sa ei ole huvitatud ühekordsest müügist, vaid sellest, et sama inimene tuleb alati just Sinu juurde tagasi.
Sotsiaalmeedia (Pinterest) arendab suhteid ja toodab tähelepanu. Oma lehelt Pinterestist suunad sa jälgijad oma veebilehele ja alles SEAL teed sa müüki.
Turundus Pinteresti kaudu
- Pinterest ei toimi nagu otsingumootorid.
Siin ei otsita kindlat asja kindlate võtmesõnadega, rõhuga kindlatel vastustel. Pinterestis võib küll otsida kindlat tüüpi asju, kuid teatud toodet kui sellist on keeruline leida, siin pigem lehitsetakse, võrreldakse, uuritakse – vaadatake ringi, et leida uusi ideid ja inspiratsiooni, et õppida, et niisama aega veeta.
Pinterest on eelkõige huvidel põhinev, ning siin otsivad inimesed põnevust ja rahulolu.
2. Piltide kvaliteet.
Mida kvaliteetsemad on pildid, seda rohkem neid pinnitakse ja re-pinnitakse. Seepärast tasub Sinul, kui ettevõttel investeerida headesse piltidesse – telli või tooda neid ise.
Selleks, et saada ettekujutus, millised on teiste õnnestunud pildid, vajuta lehe ülaosa keskpaigas asuvale Pinterest logole ning jõuad menüüsse, milles on ka „Popular“ nupp. Sellele nupule vajutagi ning jälgi, millist sorti pildid on populaarseimad. Kuvatavad pildid on pidevas muutumises.
Teine võimalus on vajutada „Categories“ nupule ja esile tulevad erinevad kategooriad – leia enda alaga sobiv ning vaata, mida pinnitakse kõige meelsamini.
3. Pinnide arv.
Mida rohkem pilte Sinu lehele on pinnitud, seda suurem on tõenäosus, et teised Sinu tahvleid jälgima hakkavad ja su pilte pinnivad.
4. Järjekindel postitamine.
Kui oled pidevalt aktiivne ja esilehel nähtav, siis on ka suurem tõenäosus, et Sind jälgima ning re-pinnima hakatakse. Ära arvesta liialt vana sisuga.
5. Tahvlite arvukus.
Loo erinevaid tahvleid, kus jagad oma alaga seonduvad pildid spetsiifisematesse kategooriatesse. See loob võimaluse, et ka vaid teatud kitsa huviga inimesed Su tahvleid jälgima hakkavad.
6. Tahvlite nimed.
Pane oma tahvlitele põnevad ja väljakutsuvad nimed, mis meelitavad inimesi vajutama ja Sinu pilte vaatama. Mõtle järele, millised nimetused sinu sihtrühmale meelepärased on. Tahvlite nimesid saad jooksvalt vahetada, kui meelt peaksid muutma või parem mõte tuleb.
7. Kirjelduste kvaliteet.
Igal pildil on kirjeldus – tee enda omad kutsuvaks! Sõnastus võiks olla turundav, tekstid, mis panevad inimesi veelgi rohkem huvi Su pakutava sisu ja veebilehe järele tundma ning sinna vaatama minema. Kui pilt on pinnitud sinu veebilehelt, siis kirjelduse lõppu lisa alati oma veebilehe aadress.
8. Jälgijate arvukus.
Mida pikem on Su jälgijate nimekiri, seda rohkem inimesi näevad Su pilte ning seda suurem on tõenäosus, et neid re-pinnitakse. Ning seda suurem on tõenäosus, et veelgi rohkem inimesi Sinu Pinteresti lehe sisu näevad …. ning nad edasi Sinu kodulehele tulevad …
Kindla edu saavutamiseks ei piisa vaid mõne ülaltoodud punkti täitmiseks, selleks tuleb täita neid kõiki!
Kokkuvõte
Pinteresti alused:
Veebileht: www.Pinterest.com
Loo arvukalt tahvleid erinevate huvide ümber, mis on põnevad Sinu sihtrühmale.
- Pinni mitu korda päevas, et oleksid oma sihtgrupi pideva tähelepanu all.
- Vali huvitavaid ja atraktiivseid nimesid oma tahvlitele.
- Lisa oma URL oma pinnide kirjeldustesse.
- Postita vihjeid ja nippe oma teema kohta piltide kaudu.
- Julgusta külastajaid pinnima pilte oma lehelt ja blogist.
- Loo ilusaid ja kvaliteetseid ning kreatiivseid pilte.
Peale profiili loomist, saab sinu URLiks www.pinterest.com/SinuNimiSiin
Parimad pildid: portreeformaadis, (parem kui landscape) kuni 600 pikslit laiad. Kõik mis on laiem, surutakse sellesse suurusesse. Kõik mis on väiksem, tuleb ka väiksemana esile, kui inimesed sellele vajutavad. Kõrgus ei ole oluline.
Profiili loomine:
Loo URL: http://business.pinterest.com/
Vali Business profiil, mis on mõeldud spetsiaalselt ettevõtetele.
Profiilinimi: kasuta kas oma firma nime või siis midagi, mis on su toodete/teenustega seotud.
Profiilipilt: neljakandiline, 160×160 pixlit. Saad alati muuta.
Profiilikirjelduses kasuta võtmesõnu ning lisa link oma kodulehele, blogisse, Facebooki lehele.
Igapäevaselt:
Tihedus: mitmed postitused, repinnid iga päev. Tee seda kell 8, 11 ja 19 ning lisakski veel.
Teemad: Pildid, mis viitavad teemadele, millest Sinu sihtgrupp huvitatud on, inimesed, kes tahavad Sinu alast rohkem teada.
Lisaks: Võiksid luua mitmed tahvlid sisuga, mis peale Sinu eriala ka veel Su sihtgruppi huvitavad.
Praktika: Kirjuta kõigile oma profiili all olevatele tahvlitele ja piltidele kirjeldused, mis sisaldavad võtmesõnu, mis on Sinu tegevusega seotud. Google ja Pinterest on sõbralikus koostöös ning kirjelduste lisamise aeg ja vaev saavad pikas perspektiivis kuhjaga tasutud.
Väldi: seksuaalset sisu, vihkamist, rassismi jne.
Töövahendid: Pinterest plugin, saadaval Pinteresti lehel.
Suhtlus ja suhteloomine:
Pinterest ei ole nii väga vestluste arendamiseks, see on selleks, et jagada pilte teemadest, mis Sind kütkestavad.
Repinnimine on hea moodus teistega suhte loomiseks.
Järgijaskonna loomine:
Postita põnevat sisu, mida inimesed soovivad näha ja repinnida. Loo tahvleid erinevate teemade ümber, mis on nii otseselt kui kaudselt Sinu tegevusalaga seotud.
Näiteks saab pagarikoda postitada retsepte, pilte teraviljadest, viidates oma blogisse, kus on kirjeldused, samuti pilte köögidisainidest, kodutekstiilidest, teha tervisega seotud tahvleid. Nii saab ligi tõmmata erinevaid gruppe inimesi, kellele aegajalt müügisõnumeid saata.
Kui oled loonud oma profiili ja ka hiljem kutsub Pinterest Sind üles oma tegevust jagama ka FaceBookis ja Twitteris, tee seda.
Tee võistlusi auhindadele, mis on Su alaga seotud.
Kutsu oma sõpru end jälgima, ning jaga infot oma Pinterest profiili kohta e-mailide allkirjas, visiitkaardil, veebilehel jne.
Pinteresti kaudu müümine:
- Reklaami oma tooteid mitte rohkem kui ühel 50st postitusest, ideaalis ühel sajast.
Tihti esinevad küsimused:
Aga milleks ikkagi aega raisata selle Pinterestiga?
Sellepärast, et Pinterest on jõuliselt kasvav keskkond, mille kaudu müügi promomise tulemused on tõestatud. Pilt müüb rohkem, kui tuhat sõna.
Hetkel on Pinteresti põhikasutajateks naised, mis on ideaalne, sest et naised on spontaansemad ostjad kui mehed ning naised otsustavad suurema osa oste majapidamises.
ÜLESANNE:
Võta suur tükk paberit ja kirjuta selle keskele oma tegevusala. Hakka selle ümber märkima teemasid, mis on Sinu tegevusega seotud otseselt, kaudselt ning mis veel võiks Sinu sihtgrupile huvi pakkuda. Mine peensusteni.
Nüüd hakka looma oma Pinteresti kontol samadel teemadel tahvleid, mida hakka täitma re-pinnides teiste pilte, kuid lisades ka enda omasid.
Alguses on täiesti ok kasutada re-pinnimise meetodit, kuid mida aeg edasi, seda rohkem hakka lisama uut materjali enda ja teiste veebilehtedelt.

Veebikursus “Loometöö müük ja turundus”
Sinu teejuht edukaks käsitöö müügiks Eestis, välismaale ja internetis.