Kuidas teha kodulehte ja blogi – see on asi, mida tavainimene lihtsalt niisama teha ei oska. Ma otsustasin siinse lehe ülespaneku töö käigus dokumenteerida ja ekraanivideote formaadis salvestada.
Eelistan alati oma veebilehed vaid WordPressile luua, kuna esiteks on see aasta mõistes tunduvalt odavam, kuid valmislahendused ning teiseks on see minu enda kontrolli all. Kui peaksin veebilehte looma mõnda valmiskeskkonda, siis olen nende poolt loodud muudatuste meelevallas ning ma ei oma iseenda veebilehte täielikult.
Loe lisaks:
Kuidas e-poodi teha – veebipoe loomine, avamine ja kasvatamine
Kuidas e-poodi teha 2 – veebipoe ülesehitus (joonised!)
Otsusta, millist veebilehte sa vajad
Kas sa peaksid pidama blogi?
Või teed lihtsalt kodulehe?
Või veebipoe ja blogi?
Või midagi hoopis muud?
Ehk saan olla otsustamisel abiks:
- Kui sa soovid blogi pidada, siis tee lihtsalt blogi 🙂
- Kui sa alles alustad oma tiibade sirutamist internetis ning tulevikuplaanidesse kuulub ka veebiäri loomine või vastupidi, siis loo selline veebileht, kus saad nii blogida, kui ka tooteid-teenuseid pakkuda kas müügilehena või läbi blogi.
- Kui aga sinu veebipood nõuab suuremaid võimalusi (korralikud pildigaleriid, hinnatasemed ja erinevad valikuvõimalused), siis võiksid kaaluda otseselt veebipoe loomist, millele saad juurde linkida ka blogi.
Veebis müüdavad tooted saab jagada kolmeks:
3) Teenused, mis viiakse läbi kas veebis või väljaspool veebi (ei vaja ladu).
2) Füüsilised tooted, nagu käsitöö, tööstuskaubad jmt, mis nõuavad laoseisu ja postitamisinfot.
3) Allalaaditavad tooted nagu e-raamatud, fotod, illustratsioonid, mustrid jmt (ei vaja ladu).
Kui sa müüd füüsilisi tooteid, siis on sul kaks võimalust:
a) Saad platvormina kasutada blogi ja selles vormi, mille kaudu saab klient toote tellida. Hiljem saad sa sellise mooduse puhul müügi läbiviimist veidi automatiseerida, lisades näiteks PayPal nupukese, mille kaudu saab klient makse teha ja sellisel moel toote tellida.
b) Teisel puhul haldad sa arveid, maksekorraldusi ja muid kaasaskäivaid tegevusi käsitsi. Sel juhul on tark avada pood, kus on algusest peale nii arvete, maksmise- kui muu info vastuvõtmine automatiseeritud.
Oleme nüüd ringiga tagasi blogi juures: olgu sul siis veebileht või e-pood, igal juhul vajad sa juurde blogi, mis on sinu number üks turundusvahend.
Milleks luua blogi?
Blogi on turundusvahend, mis eristab äri erategevusest ning annab su ettevõttele just sinu personaalsuse. Lisaks annab see sulle võimaluse väljendada oma valdkonna tundmise oskuseid. Inimesed õpivad tundma sinu oskuseid kui ka isikupära, nii võidad sa nende usalduse ja lood omale kogukonda.
Lühidalt öeldes on blogi sinu suhtlusplatvormiks potentsiaalsete klientidega. Sul on igal ajal võimalik avada tasuta miniblogi ning hakata omale lugejaskonda koguma.
Hoolitse oma kogukonna eest
Kõige alguses soovitangi ma tegelikult ehitada üles järgijaskond ilma neile midagi müümata. Ning kui inimeste huvi sinu ja su tegevuse vastu kasvab, saad hakata ka tooteid-teenuseid läbi blogi pakkuma. Seni on sul muidugi vaba võimalus müüke korraldada läbi oma veebipoe.
Kuigi peab ütlema, et isegi viimased paar aastat on blogiturunduseski muudatusi toonud ja inimestel ei ole oma tohutult kiires igapäevas alati vajadust-viitsimist liigselt süveneda ning kui nad leiavad just neid kõnetava blogiartikli täppi mineva teemaga, võib ostusoov kohe samal hetkel tekkida ja eelduseks on, et tooted oleksid kohe tellimiseks käepärast.
Millist veebilehe või blogi platvormi valida?
Ma räägin siin kahest põhilisest platvormist, milleks on WordPress ja Blogger.
Kui sa soovid luua omale isiklikku blogi näiteks seoses mõne hobiga ja kui blogil ei ole ettevõtlusega tegemist, siis on Blogger suurepäraseks valikuks.
Kui sa kasutad blogi sissetulekuallikana, siis võta kasutusele WordPress.
Nüüd veidi detailsemalt:
Blogger
Blogger on tasuta platvorm, see kuulub Google’i alla ning pakub sulle tasuta veebilehe nime (domeeni) ning internetiruumi (majutust).
Eelised:
- Selle avamine on imelihtne.
- Selle kasutamine on väga lihtne.
- Sa saad menüüsse lisada kuni 20 lehte.
- Lihtsad disainid on vägagi hõlpsasti kohandatavad.
Miinused:
- Blogger ei lase sul üles laadida faile – näiteks .pdf-e alla laadimiseks.
- See ei lase sul tekitada alamenüüsid.
- Selle platvormi puhul on SEO parandamine keerukas (sa pead minema HTML-i toimetajasse)
WordPress.org
WordPress.org platvorm ei ole tasuta, kuid see ei ole ka kulukas väljaminek. Kuludeks on domeeni ja majutuse ost. Kui see on tehtud, siis ei oma su lehte mõni teine bränd nagu näiteks Google Bloggeriga.
Eelised:
- Sa omad oma lehe üle täielikku kontrolli: su blogi on sinu oma ja mitte mõne lehe pikendus.
- Su tooted ja failid on sinu võimuses.
- Kuigi endise Bloggeri kasutajana võib WordPress tunduda pisut nõudev, on see väga mugav kasutada, kui oled platvormi lähemalt tundma õppinud. Kui sa ei ole varem Bloggerit kasutanud, siis ei lähe harjumiseks kaua aega.
- Menüüdele saad sa lisada alamenüüd ja ka ala-alamenüüsid.
- Sa saad pluginate abil lisada oma lehele lugematul arvul lisavõimalusi. E-poe, uudiskirja kasti, sotsiaalmeedia, kasvõi ilmateate.
- Sa saad end kaitsta massilise spämmi eest (mis sind mingil hetkel kindlalt ka tabab).
- Sa saad oma blogi SEOoptimeerida (et tuleksid Google otsingutes paremini esile).
- Saad luua fotoslaide.
- Saad Facebookiga seotuna kommentaare vastu võtta.
- Saad luua veebilehti, mis on keerukamad ja kaasaegsemad.
- Saad selle lehe ümber muuta liikmesleheks, juurde lisada foorumi…
- Saad pidada lehte videotega sinu YouTube kanalist.
- Lülitada videoid täisekraanile.
- Ühesõnaga, saad selle platvormiga edastada just seda, mis sinu ettevõtmisele vajalik on.
Miinused:
- Tasuta disainid on väga piiratud võimalustega ja neid ei ole võimalik eriti kohandada. Heaks uudiseks on see, et tasulised disainid võivad olla üsna soodsad.
Mis vahe on wordpress.com ja wordpress.org platvormidel?
WordPress.com on nagu Blogger – mõlemad on tasuta.
Blogid on majutatud vastavalt wordpress.com või Bloggeri keskkonnas.
WordPress.com tasuta varianti kasutades ei saa sa oma domeeninime vaid sinudomeen.wordpress.com laadis veebiaadressi. Kuutasu makstes saad ka oma domeeninime valida.
Kui hoiad oma blogi või veebilehte wordpress.com või Bloggeri keskkonnas, siis ei oma sa seda lehte täielikult ja sa ei tea kunagi, millal su leht ühel või teisel põhjusel välja lülitatakse. Täielikku kontrolli enda veebilehe üle omad wordpress.org platvormi kasutades.
WordPress.com puhul ei ole sul võimalik panna peale ükskõik millist disaini, mis sulle meeldima on hakanud ning samuti ei ole sul võimalik paigaldada pluginaid, mis wordpress.org puhul sinu jaoks piiramatuid võimalusi avab. Ka puudub sul võimalus minna koodidesse ja seal kohandusi läbi viia.
Keskkond iseenesest on üsna identne nii wordpress.com kui .org puhul.
Otsustasid sa Bloggeri kasuks?
Ava Blogger ning kasuta oma Gmaili kontot oma blogi avamisel või loo selleks uus konto.
Valisid sa wordpress.org platvormi?
Sel juhul vali omale domeen ja majutus. Räägin sellest allpool lähemalt.
Mis on domeeni majutus ja kuidas see toimib?
Nagu varasemalt mainitud, leidub tasuta platvorme blogimiseks, nendeks on näiteks wordpress.com ja Blogger.
Mis on domeen ja mida tähendab veebimajutus?
Kuid siin selgitan ma, mida domeen ja majutus endast kujutavad ning kuidas neid tellida.
Iga veebileht või blogi mida sa näed, omab mingit suurust ning see võtab ruumi ja sellel on nimi.
Näiteks kui sa omad kena talumaja, siis kutsud sa seda näiteks Piimamäe taluks. See maja ei saaks eksisteerida, kui see ei oleks asetatud mõnele maatükile. Maatükk maksab raha ja selle hind sõltub selle suurusest, meie puhul maja suurusest, mis maatükki katab. Oled nüüdseks kindlasti mõistnud, et maja on veebileht, majutus on selle asukohaks ja domeen on selle nimi.
Seega vajad sa kohta, kus saad sa osta maad ja kedagi, kes su maja nime registreeriks – sa vajad majutusteenust ja domeeni.
Vastavate teenuste pakkujaid on väga palju, hinnad varieeruvad veidi aga mitte dramaatiliselt. .ee domeeni saad registreerida kodumaiste pakkujate juures. Mina olen aastaid olnud zone.ee klient aga ka veebimajutus.ee on heaks variandiks.
.com ja näiteks .eu või .net domeene saad registreerida ka välismaiste pakkujate juures, näiteks bluehost.com.
Veebilehe majutamine
Leidub kahte sorti veebimajutuse pakkujaid – gigantsed rahvusvahelised firmad ja siis kohalikud ettevõtted. Mina eelistan viimaseid – nende puhul on klienditeenindus personaalsem ja vahetum nii telefoni teel kui e-kirjade puhul.
Samas tee enne lõplikku valikut kindlaks, et valitud pakkuja on igas mõttes usaldusväärne ning sul ei ole ohtu oma veebilehte ühel ilusal päeval nendepoolse vea tõttu lihtsalt kaotada. Korralikel pakkujatel on tugevad turvasüsteemid, mis tagavad iga majutuses oleva veebilehe säilimist ka ootamatute töökatkestuste puhul. Nagu näiteks zone.ee ja veebimajutus.ee seda teevad.
Domeeni nime valimine
Kõigepealt tuleb sul valida oma veebilehele nimi. Vahel juhtub, et selline nimi on kellegi teise poolt juba võetud, siis proovi midagi sarnast, kasutades sidekriipsu sõnade vahel või katseta üldse mõnd teist nime.
Domeeninimede saadavust saad kontrollida ülalpool mainitud majutusteenuse pakkujate veebilehtede esilehel ning see on ülimalt lihtne.
Mis siis, kui sa tahad oma veebi wordpress.org platvormile?
See on väga lihtne korraldada. Peale domeeni ostmist vali omale veebimajutaja (tihtilugu valitakse selleks sama ettevõte, kelle juurest domeengi ostetud sai) ning seal saad valida omale sobiva majutuspaketi. Zone.ee keskkonnas leiad majutusteenuse virtuaalserveri nime alt.
Oma värske veebilehe või blogi puhul vajad tõenäoliselt kõige odavat paketti, kuid kindluse mõttes võid võtta pakkujaga ühendust ning leidke koos sinu jaoks parim lahendus. Kui sa nendega juba ühenduses oled, palu neil kohe ka wordpress installida. Kui oled oma majutuse ise tellinud, leiad sisse logituna kindlasti kiirelt üles nupu, millele vajutades saad wordpressi kiirelt ja lihtsalt oma uue blogi külge installida.
Saad oma uue blogi keskkonda sisse logimiseks vajalikud andmed e-mailile. Saadud andmed sisaldavad sinu uut domeeni aadressi koos selle adminnilehele sisse logimise aadressiga, näiteks minublogi.ee/wp-admin või /wp-login
Lisaks saad sa kasutajanime ja parooli. Nüd on sul ligipääs oma uue veebilehe kardinatagustesse ehk administratsioonilehele, kus sa saad hakata korraldama oma veebilehe olemust ja välimust ning võimalusi.
Nüüd tuleb sul valida disain, mida soovid oma blogi või veebilehe puhul kasutada – see on nagu valmis vorm, mida saad ise hakata kohendama, muutes värve, fonte, lisades logo ja fotosid.
Tagasi veebilehe loomise juurde. Alustada tuleb domeeni ostmisest, ehk siis oma veebilehe nime, ehk url aadressi registreerimisest. Veebilehe nime valimine on omaette protsess, mis mõne inimese jaoks käib kiirelt, mõni aga ei saagi veebilehte tehtud, sest et ei suuda nime välja mõelda.
Kui domeen on ostetud, siis tuleb tellida veebilehe jaoks majutus. Seda on lihtne teha samas kohas, kus domeen sai ostetud, kuid on ka lihtne kuskil mujal majutada.
Kuidas osta domeeni
Vali oma veebilehe nimi hoolega ning osta domeen Zone Media või Bluehost poolt. Esimene on kodumaine ja teine on odavam.
Peale domeeni tellimist telli ka veebimajutus ehk serveriteenus, taas kas Zone Media või Bluehost poolt. Bluehost on sooduka ajal palju odavam, kuid maksta tuleb aasta jagu ette.
Domeeni ost ja registreerimine ning majutuse tellimine: zone.
1) Registreerin end uue kasutajana Zone keskkonnas.
2) Valin välja ja ostan domeeni.
3) Tellin veebimajutuse.
4) Allkirjastan lepingu ja maksan domeeni ja esimese kuu veebiserveri teenuse eest.
E-kirja aadressi loomine ja WordPressiga sidumine
Siit edasi tuli tellida veebiserver, kuhu oma koduleht majutada. Tegin seda samas keskkonnas ning vajalikud sammud näed ära siit videost:
- Loon omale e-maili aadressi. Saan neid luua mitu, samuti saan suurendada e-posti mahtu. Samuti on võimalik sisse tulev e-post suunata mõnele teisele e-maili aadressile või lasta sinna saata koopia.
- Liigun edasi rakenduste alla, kus valin välja WordPressi logo ning sellele klikkides jõuan valikuni, millise domeeniga soovin WordPressi siduda. Kuna minu domeen on täiesti uus, on kõik sammud kiired ja lihtsad.
Kui sul peaks olema mitu domeeni ja mõni neid toimivad veebilehtedena, siis ole ettevaatlik ja ära sellele uuesti samas kohas WordPressi paigalda – kaotad kõik olemasoleva.
Veebilehe WordPressiga sidumine
Veebilehe sidumine WordPressiga on samuti lihtne tegevus, kui üks kord ette on näidatud.
Pea vaid meeles, et peale rakenduse lisamist tuleb sul ära oodata kinnitav e-kiri enne, kui sa saad seda kasutama hakata.
Kinnituskirjast leiad lingi oma uuele veebilehele, samuti lingi oma veebilehe adminniossa ning parooli.
Veebilehe kujunduse ostmine
Kujundusi saab osta lugematutest kohtadest internetist.
Kui sul on loomisel väga lihtne blogi väiksele arvule lugejaskonnale, siis on Creative Market ka sobiv koht kujunduse ostmiseks. Kui aga plaanid luua omale veebilehte koos e-poega, võib-olla ka liikmesleht ja muud lisad, siis soovitan Themify (ka siinne kujundus on sealt pärit) või Elegant Themes keskkondi.
Ostsin mõni aeg tagasi Envatost ning mitte odavalt, kuid lõpuketasin suure hulga probleemidega. Kuigi, seal leidub kindlasti ka palju käid kujundusi.
Kujunduse laadimine WordPressi
Siin on tegemist vaid mõne nupuvajutusega.
Tõeline töö, ehk kujunduse enda jaoks sobivaks kohandamine algab nüüd ning see nõuab suuremat tähelepanu. Selle kohta saan selgitusi jagada mõnes edaspidises postis, kui pakub huvi? Anna teada!
Veebilehe kujundused ehk “teemad”
Sa saad ise otsustada, millise välimusega sinu tulevane veebileht olema peab ning kuna ma oletan, et sa veebilehte nullist ise üles ehitada ei oska, siis tuleb sul valida tuhandete valmiskujunduste seas, mis netis müügis on (inglise keeles: theme ehk eesti keeles teema, mina valin neid kutsuda kuundusteks).
Saadaval on ka tasuta kujundusi, kuid nendega kaasneb tihtipeale “kuid..”
Kujundused Bloggerile
Tasuta
Kui sa avad oma Bloggeri lehte esimest korda, siis leiad sa kohe mõned tasuta disainid, mida võid vabalt kasutusele võtta. Soovitan sulle neist kõige esimest, nimega “Simple” – see on päris kohandatav. Teised sealsed disainid on minu meelest väga piiratud võimalustega.
Tasulised
Veebist leiad müügis ilusaid ja kaasaegseid disaine, millede hinnad ei ole sugugi kõrged. Ka eid ei anna eriti muuta ja kohandada, kuid need on tavaliselt tõesti kenad ning saad neid kasutada just sellistena nagu nad on. Ma annan sulle neist väikese nimekirja siinse postituse lõpus.
WordPressi kujundused
Tasuta
Kuid avad värskelt installitud WordPressi lehe ehk siis oma veebilehe adminniosa, siis leiad eest terve rea tasuta WordPressi disaine. Saad neid valida ja oma veebilehe välimusena kasutada põhimõtteliselt ühe hiireklõpsuga: adminnipaneelis vali Välimus – Teemad
Tasulised
Tasulisi teemasid leidub internetis palju ja see tuleb sul eraldi osta. Kui oled leidnud omale sobiva disaini, siis maksa ning laadi disain alla. See tuleb zip failina. Nüd mine oma adminnipaneeli, ava Välimus – Teemad- Laadi teema üles.
Ka WordPressi kujunduste pakkujate kohta jätan väikese ülevaate allpool.
Tingimused disaini valikul
Igal wordpressi teemasid/disaine pakkuval lehel leidub kuhjade kaupa erinevaid disaine, seepärast annan ma sulle mõned näpunäited, mis aitavad selle õige disaini leidmist lihtsustada. Kuid isegi sel juhul arvesta vähemalt ühe-kahe õhtu pikkuse otsimise ajaga.
Kõigepealt pane otsingusse ainult wordpress.org teemad. Kui sa vaatad ElegantThemes lehte, siis leiad sealt kategooriad nagu blogi, portfoolio, e-commerce, magazine, äppid, business, personal… Vali neist üks.
Vaata, kuidas nende disainide olemus sinuga sobitub. ElegantThemes puhul on kõige uuemad disainid kõige ees ja mida tahapoole, seda vanemad.
Valik: Envato/ThemeForest. Siin saad sa välja sorteerida ka kõige populaarsemad, taaskord kõige uuemad, kõige odavamad…
Valik: Creative Market. Taaskord saad valida kategooria järgi: blogi, e-pood, portfoolio, lihtne… Saad siin vaadata iga disaini all leiduvad kommentaare varasematelt ostjatelt.
Meeldima hakanud disainide puhul vaata nende live näidiseid.
Jälgi, et valitud disain oleks responsive, ehk kohanduks ka mobiiltelefonide ja tahvelarvutite puhul.
Hoia trendidel silma peal
Siiani olen sulle rääkinud blogi ja veebilehe loomise tehnilisest poolest: majutus, domeen, disaini valimine.
Võid siinset lugeda kohe või alles paari kuu pärast – selleks ajaks on kindlasti veebidisainide trendid juba mõnevõrra muutunud. Võib lausa öelda, et tänane on täiega minevik.
Oled sa üks super trenditeadlikest või näed sa asju alles siis, kui need moest välja on minemas?
Tõde on, et me maailm on kohati veidi tobe. Lausa häirivalt. Enamus infot mis me täna saame, on homseks juba aegunud. Elame justkui kiirelt keerlevas oravarattas.
Ütleme, et sa valid omale täna viimase aja trende järgiva blogiteema ja täidad selle piltidega, mida nägid kuskil lahedas blogis (ja mis on tasuta pildipangas saadaval). Nooohh… aga ole ettevaatlik, kuna kuu aja pärast on tõenäoliselt kõik nende visuaalide nägemisest väsinud.
Kuid samas peame meeles seda, et asjad mis moest välja on läinud, võivad ükshaaval kasutades mõjuda väga kaunina.
Me ei proovi siin vahet teha ilusal ja inetul vaid värskel ja läbinätsutatul.
- Kui sa näed seda telekas, ära ise enam kasuta.
- Kui näed seda tänavaplakatitel, ostukeskustes, poodides – ära kasuta seda.
- Kui sa otsid fonte märksõnadega nagu kena, ilus, lahe- jälgi tähelepanelikult (kuna see on pidevas, korduvas kasutuses igas võimalikus kohas) ja ära ise selliseid kasuta.
- Ära korda järel Instagrammis leiduvaid kompositsioone, mida tehakse üle ja üle.
Tänasel päeval väga populaarne ja tohutult ülekasutatud foto
Nüüd teame, mida me ei taha kasutada. Aga mida tahame?
Kuna trendid on tegelikkuses korduvad, siis tasub meil uurida minevikust pärit moevälgatusi.
Avant-garde disainerid (ca 30 aastat tagasi) näiteks 80-datest on suurepärased allikad graafika leidmiseks.
Samast perioodist pärit ajakirjad sisaldavad väga atraktiivseid fondikasutusi.
Kõik tundub liiga keeruline?
Sel juhul hoia silma peal alles esile kerkivatel trendidel. Hoia end avatuna uuele ja värskele!
Kasuta Pinteresti, Instagrami ja Tumblrit. Kui sa jälgid, mis toimub Behance.com keskkonnas ja paned tähele asju, mida mujal veel ei ole, haara sellest kinni, kuna momendil leidub kasutajaskond on väike.
Vaata veebilehtedel ringi ja õpi neid uute vaatenurkade alt uurima – proovi panna tähele tulevaid ja minevaid tendentse.
Inspiratsioon:
Kontrollnimekiri enne veebilehe avaldamist
Postituste pikkus
Kui pikk peaks üks postitus olema? See on ajatu dilemma. Ütleme nii, et just nii pikk, et kataks teema korralikult ja nii lühike kui võimalik. 500 – 1500 sõna näiteks.
Tegelik sõnade arv oleneb suuresti blogitüübist – on see uuriv, juhendav või analüüsiv blogi? Sel juhul postita pigem pikemaid artikleid, mille sisu annab lugejale selgelt uusi teadmisi.
Kui sa pead põhiliselt pildiblogi, siis on loomulik, et tekstiosad on pigem lühikesed.
Pead sa hobiblogi, elustiili-, beebi-, moeblogi? Kuidas oleks nii 500-800 sõnalised ostitused ja iga viies-kuues sügavam, üle 1000-sõnaline artikkel?
Pigem paku rohkem kui vähem. Me teame kõik, kui ärritavad on postitused, mille avad tänu haaravale pealkirjale – ning eest leiad pealiskaudse 15-realise kritseldise?
Paku väärtust ja seda nii pikalt kui parasjagu vaja.
Teksti loetavus
Head ja loetavad postitust teha on lihtne! Siin on paar nõuannet:
Fondi suurus. Suur on hea, väike halb.
Ridadevaheline ruum. Kui su veebilehe disain lubab sul luua ruumikaid ridade vahesid, siis kasuta sea võimalust.
Lõigud. Jaota oma tekst lõikudesse, mis sisaldavad 3-5 lauset, nii on lugejal tunduvalt lihtsam teksti läbida.
Alapealkirjad. Need aitavad taaskord lugejat kirjasolevat infot omandada. Olgem ausad, leidub väga vähe neid, kes terve teksti sõnasõnalt läbi loevad! Seepärast kogud oma blogiga kiirelt populaarsust, pakkudes ülevaatlikke postitusi, mida on lihtne ka diagonaalis lugeda.
Värvid. Must ja tumehall on endiselt tegijad ja nii see ka jääb, kuna need toonid on kõige kergemini loetavad. Parim on, kui kasutad ühtainsat tooni – musta või halli. Isegi alapealkirjad võiksid tavablogimisel jääda samasse tooni.
Fondid. Fontidega mängimine on lõbus, nende kasutamine bännerites, kenadel piltidel ja muudes visuaalides põnev. Kuid veebilehel ja blogis oma font puhtalt funktsionaalset tähtsust ning dekoreerimiseks neid siin ei kasutata. Kasuta fonte, mis muudavad su tekstid kergelt loetavateks. Kasuta näiteks serif fonte tavatekstis ja rasvast kirja vajalike kohtade rõhutamiseks. Pealkirjad ja alapealkirjad too välja suuremas kirjas.
Kui sa juhtud olema fondiekspert ja suurepärase silmaga erinevate fondigruppide kokkusobitamisel, siis proovi kindlasti ja seda enam, kui su blogi on valdkonnaga seotud. Kui sul aga suurem kogemus fontide ja graafika puhul puudub, siis jää parem ühe kindla fondi juurde, kasutades seda erinevates suurustes, paksuses ja nii kirja- kui trükitähtedena. Nii on lihtsam!
Fotod
Teravus. Ära kunagi kasuta uduseid pilte! Isegi kui su praegune tegevus sulle lugejaid toob – teravate, selgete piltide kasutusel rõõmustad sa südamest oma praegust lugejaskonda kui tõmbad hulgaliselt uusi külastajaid juurde.
Kompositsioon. Hoia oma piltide laius ühtlaselt samas suuruses. Veel parem, kui piltide laius sobitud täpselt tekstibloki laiusega.
Ära pigista pilte teksti sisse ja küljele. Tekst, pilt, tekst – ülalt alla. Proovi pildide teksti sisse mähkimist ning seejärel eraldamist ja sa näed, kui suure erinevuse fotode eraldamine tekitab.
Ühtsus. Kui sa teed oma blogifotosid ise, siis töötle neid alati ühel ja samal moel. Kui muudad oma fotostiili näiteks hooaegade kaupa, siis on tulemus üsna huvitav, kuid ära jooksvate postituste puhul stiile liigselt vaheta.
Kui sa kasutad pilte fotopangast, siis vali ühtse olemusega, sarnast muljet jätvad pildid. Seda olenevalt sinu blogi olemusest – lõbus, melanhoolne, spirituaalne, nunnu….
Kõige tähtsam on aga hoida oma pildid parima võimaliku kvaliteedi juures. Kui vähegi võimalik, siis läbi mõni fotokursus või kasvõi osta praktiline e-raamat “Tootefoto loomerahvale” mis annab sulle oskuse käsitleda oma fotoaparaati manuaalsel sättel ning õpetab tegema selgeid ja valgusrohkeid pilte.
Blogi ei pea särama profifotodega – pigem lausa mitte – kuid selles leiduvad pildid peaksid olema tehtud kvaliteetselt ja rõõmuga. Usu mind, see info on pildi “ridade vahel” kirjas.
