Igaüks tahab oma Etsy poega tulla otsingutes esimeste vastete hulka. Kuidas Etsy otsingumootor toimib ja mida saad sina teha selleks, et otsingutes esile tulla?
Etsy otsing on tööriist, mis on loodud ostjate kokkuviimiseks toodetega, mida nad otsivad.
Tööriist toimib kahes faasis:
- Otsingu sobitamine: Ostja sisestab otsingu ja Etsy süsteem vaatab läbi kogu tootevaliku, mis otsinguga sobitub.
- Ränking: Leitud tooted järjekorrastatakse, võttes arvesse erinevaid aspekte, millest on allpool lähemalt juttu.
Etsy kasutab ka omaenda Context Specific Ranking (CSR) tehnoloogiat. CSR aitab ostjatele näidata sarnaseid tooteid, mille kohta süsteem arvab, et ostja kõige tõenäolisemalt huvitatud on, arvestades vastava ostja varasemaid käitumismustreid Etsy keskkonnas ringi liikudes.
Kõrvalinfoks on see, et Etsy Plus või Etsy Premium liikmeks saamine ei mõjuta toodete esiletõusmist Etsy otsingutes.
Otsingu sobitamine
Kui klient sisestab Etsys mingi otsingu, siis vaatab süsteem tootenimesid, silte, kategooriaid ja omadusi, mis sa oled oma tooteid lisades sisestanud. Seepärast lisa igale tootele kogu info hoolikalt ja läbimõeldult, kasutades ära kõik 13 sildivõimalust, lisa kõikvõimalikud sobivad omadused (värv, suurus, stiil jne) ning lisa kategooriad, milledesse jagad oma tooted. Kõik need detailid aitavad Etsy otsingul su tooteid esile tõsta just nendele inimestele, kes sinu toodete sarnaseid asju otsivad.
Kui avaldad laia tootevaliku ning proovid ära palju erinevaid sobivaid silte, siis suurendad sa oma võimalusi veel suuremas hulgas otsingutes kõrgele kohale jõuda.
Loe veel selle kohta, kuidas leida parimaid silte ja tootenimetuste ideid siit:
SEO ja märksõnade analüüs Etsy poe jaoks
Ränking
Kui Etsy on kokku korjanud kõik tooted, mis ostja otsinguga sobituvad, kasutab ta iga toote ja vastava poe juures leiduvat infot selleks, et tooted järjekorda seada – nii et ostja näeks tooteid, mida ta kõige tõenäolisemalt ostaks, Etsy otsingusüsteemi arvates. Siin on mõned faktorid, mida Etsy otsingu ränking arvesse võtab:
Seotus
Kui su toote sildid, tiitlid ja omadused kattuvad ostja otsinguga, siis on su toodetel võimalus tema otsingu tulemustes esile tulla. Kui need võtmesõnad on otsingu täpsed vasted, siis rängib su toode tulemustes kõrgemale kohale, kuna süsteem tunnetab seda otsinguga lähemalt seotuna.
Toote kvaliteedihinnang
Kui ostja Etsys midagi otsib, siis on Etsy süsteemi eesmärgiks aidata tal leida tooteid, mida ta osta soovib. Et seda teha, vaatab Etsy vihjeid ostjatelt selle kohta, kas toode tundub ahvatlev ja vastab tootele klikkija ootustele. Süsteem vaatab, kui müüv vastav toode on – kui paljud inimesed seda vaatavad ja kui paljud selle siis ka ostavad – et näha, kas ostjad on sellest huvitatud. Nii läheb toote kvaliteedihinnang vastavalt kõrgemaks või madalamaks ja sellest olenevalt järjestud toode kas kõrgemale või madalamale kohale.
Kui sa juhtud oma poe panema puhkuse olekusse, siis võid tähele panna, et puhkuse ajal ei saa su pood sama palju külastajaid, kui enne puhkusele minekut. See on sellepärast, et Etsy korjab infot ostjate tegevuse kohta teiste toodete juures, samal ajal kui sinu kvaliteedihinnang jääb samaks. Kui sa puhkuselt naased ja su tooted taas otsingutes esile hakkavad tulema, hakkab süsteem taas su toodete ja ostjate käitumismustreid jälgima.
Värskus
Uue toote lisamisel saab see väikese, ajutise lükke otsingutulemustes, et Etsy saaks selle toote ja ostjate sobivuse kohta infot korjama hakata. Uuendatud tooted saavad samuti sellise lisatõuke, aga väiksema. Selline ajutine lüke võib kesta mõnest tunnist mõne päevani, olenevalt sellest, kui tihti inimesed vastavat toodet otsivad.
Regulaarselt vaid selliste lükete jaoks oma toodete uuendamine või uute toodete lisamine ei ole eriti efektiivne otsimootorile optimeerimise strateegia. Selle asemel soovitab Etsy kasutada oma aega ja energiat siltide parendamiseks ja tooteinfo ja -kirjelduste täiendamiseks.
Kliendi- ja turukogemuse hinnang
Lisaks sellele, et ostjad leiaksid tooted, mida nad osta soovivad, tahab Etsy pakkuda ka suurepärast ostukogemust. Et seda teha, antakse igale poele kliendi- ja turukogemuse hinnang ning lisatakse see otsitulemuse üheks faktoriks.
Kliendi- ja turukogemuse hinnangut tõstavad head tagasiside tulemused ning täidetud poetingimust leht ja About (minust lähemalt) osa. Samas poe vastu hiljuti esitatud kaebused ja intellektuaalse omandi probleemid võivad su ränkingut alla viia.
Saatekulud
Uuringud on näidanud, et Etsy ostjad peavad saatekulusid üheks tähtsaimaks faktoriks ostuotsuse tegemisel. Märtsis 2018 läbi viidud küsitluses ütlesid nad, et tavalisest kõrgema saatekulu puhul on nad 50% vähem tõenäoliselt valmis toodet ostma.
Alates 30. juulist 2019, poed või tooted tasuta saatekuludega USAs baseeruvatele ostjatele saavad USAs eelistatud koha otsingutulemuste järjestuses.
Pakkudes USA tasuta saatmisgarantii, annad USAs elavatele ostjatele tasuta saatmist, kui nad ostavad sinu poest vähemalt 35 USD eest. Pakkudes USA saatmisgarantiid, saavad kõik su tooted eelistuse otsingutulemustes.
Kui sa pakud valitud toodete puhul tasuta saatmist USAsse, saavad ja need tooted eelistatud koha otsingutulemustes. Sama tulemuse saavad digitooted, kuna nendega ei kaasne saatekulusid.
Kui sa tasuta saatmist ei saa omale lubada, siis madal saatekulu parandab samuti su toodete ränkingut.
Tõlked ja keel
Etsy poe avamisel valid sa oma poele keele. Toodete tiitlid ja sildid peaksid olema keeles, mille sa poe avamisel valisid. Me tõlgime sinu võtmesõnad ja näitame ostjatele tulemusi, mis kattuvad nende otsingute ja keeleseadetega.
Kui sa räägid mitmes keeles, saad sa lisada oma toodetele endapoolsed tõlked. Ise lisatud tõlked on tihti parema kvaliteediga ja kõlavad loomulikumalt, olles seega paremad, kui automaatsed tõlked.
Ostjate harjumused
Lisaks kõigele eelpool mainitule, kohandab Etsy otsingusüsteem tulemused ostjate harjumustele vastavalt. Etsy CSR tehnoloogia jälgib, millest ostja on eriti huvitatud, et talle näidata tooteid, mida ta kõige tõenäolisemalt ostaks.
Kui sa Etsys midagi otsid, siis ei näe sa alati just neid tulemusi, mida mõni teine ostja võib näha. Omaenda tooteid otsides ja tulemusi erinevate ekraanide peal võrreldes ei saa sa tõeseid tulemusi, mis näitaks su toodete leitavustulemusi. Seda sellepärast, et sa näed tulemusi, mis on vaid pisikeseks osaks palju suuremas masinavärgis.
Selle asemel hakka oma statistika tulemusi jälgima, et näha oma toodete tulemuslikkust ja seda, millised tooted saavad Etsy otsingus kõige rohkem külastusi. Külastuste detailide lehel näed sa oma kõige enam külastatud tooteid ja otsingute termineid, mis on inimesi su poodi toonud. Vaata, millised tooted on saanud kõige vähem külastusi ning võrdle neid parimatega. Võib-olla on aeg värskendada silte ja tiitleid, lisades võtmesõnu oma populaarsematelt toodetelt?
Mõtle ka sellele, kuidas saad oma kehvade tulemustega tooteid paremini optimeerida, järgides nõuandeid juba eelnevalt esile toodud postituses SEO ja märksõnade analüüs Etsy poe jaoks.
Siinse postituse info on lehelt How Etsy Search Works