SEO ja märksõnade analüüs
Et inimesed tee sinuni leiaks, peaksid olema NÄHTAV. Seega tee kindlaks, et sinu pood oleks otsingu kaudu lihtsalt leitav, selleks vii läbi märksõnade analüüs.
Otsingu tähtsaimad osad on sinu toodete nimed ja sildid, sest et need teevad ostjate jaoks soovitud asjade leidmise lihtsamaks:
Pane end ostja kingadesse: vali toodetele kirjeldavad nimed, mis sisaldavad sõnu, mida ostjad võiksid kasutada (6-10 sõna on parima efektiga).
Kasuta erinevaid tootenimesid (ka sarnaste toodete juures) – erinevad variandid teevad sinu toodete leidmise lihtsamaks.
Etsy keskkonnas võid sa kasutada kuni 13 silti iga toote juures. Kasuta neid kõiki!
Mõtle selle peale, kuidas klient võib oma tooteotsinguid läbi viia– stiil, kuju, värv, trend, hooaeg, aastaaeg, sündmus….
Võtmesõnade ja fraaside leidmise ajurünnak.
Iga toode peaks algama võtmesõnade ja fraaside nimekirjaga, mida arvad oma sihtgruppi otsivat.
Otsingusoovitused Etsy poes
Oled sa tähele pannud, et Etsy otsingulahter toob esile terve rea võimalusi niipea, kui oled enda poolt otsitavat sõna sisse hakanud trükkima?
Hakka sinna kirjutama seda, mida sa müüd. Sõnad, mis nähtavale ilmuvad, on populaarseimad otsinguterminid. Selline taktika annab sulle täpsed võtmesõnad ja fraasid, mida ostlejad otsivad ning tee kindlaks, et kasutad oma pealkirjades, siltides ja kirjelduses kõiki neid esiletulevaid sõnu ja fraase, mis on sinu tootega lähedalt seotud.
Võtmesõnade valik Etsy poe leitavuse parandamiseks
Oma veebilehe, ostukeskkonna ja tootelehtede märgistamine täpsete võtmesõnadega on parim moodus otsingutes nähtavale tulla – Googlis, foorumites, Etsys, platvormil mida kasutad.
Siin annan sulle nimekirja, mis aitab sul leida parimaid võtmesõnu, mis sinu toodet/teenust toetavad. See nimekiri on loodud, analüüsides potentsiaalsete klientide poolt kõige otsitavamaid sõnu ja termineid. Küsi endalt oma toote kohta järgmiseid küsimusi:
- Mida ma müün? Näiteks kaelakee, ehe, kauss, trükid, kudum…
- Mis see toode konkreetselt on? Millist tüüpi? Näiteks: õlasall, kohvikruus, maheseep, päikesevari…
- Kellele see toode mõeldud on? Näiteks: naistele, meestele, beebitüdrukule, täiskasvanule, õpetajatele, koduloomale…
- Mis on toote peamine materjal? Lisa põhilised materjalid siltidesse siis, kui see on miski, mille järgi ostja võib seda toodet otsida. Vähemtähtsad materjalid ja tooteosad lisa “materials” (materjalid) lahtrisse. Näiteks: alpakavill, nahk, vilt, metall, hõbe, klaas
- Milline on põhiline värv? Tõenäoliselt ei otsi ostjad vähemtähtsate värvitoonide järgi, seepärast too välja põhivärvid või tähtsad värvikombinatsioonid. Näiteks ooker, roheline, mereväesinine, neutraalne, loodusvalge, kariibivärvid, aafrika värvid (African Colors).
- Millist meetodit või tehnikat kasutasin oma toote loomisel? Näiteks: vilditud, põletatud (puit), käsitsikedratud lõng.
- Kus seda toodet kasutatakse? Näiteks: juustes, köögis, rannas, aias, autos, reisil.
- Millises suuruses see on? Näiteks XS, eriti pikk (extra long), jämedakoeline (chunky), 5×5 cm (pane ka inchid), 39 (jalanumber, pane ka USA numbrites).
- Millises stiilis see toode on? Aafrika, naiselik, vintage, punk, hippi, gooti, abstrakt, põhjamaa (Nordic), folk, etniline…
- Millised pildid või motiivid on tootel? Näiteks: öökull, maastik, loodus, geomeetriline, lilleline, loomad.
- Kas saab kasutada sünonüüme? Näiteks: vastsündinu väikeste beebide puhul, ridikül käekoti puhul, jook tee või kohvi puhul.
- Milline lõhn või maitse on domineeriv? Näiteks: šokolaad, puuvili, lavendel, magus.
- Millisest ajastust on see toode pärit? 1930-dad, Victorian – Vintage toodete puhul, modernne.
- Milliseks sündmuseks on see mõeldud? Näiteks: jõulusokk, Valentinipäeva kaart, katsikukutse, pulmakutse.
- Mis on mu poe nimi? Pane oma poe nimi mõnede toodete siltidesse, et su pood ilmuks üles ka siis, kui otsija soovib sind leida, valimata menüüst kategooriat “Shops”. Jätkub, kui lisad nime vaid mõne toote alla, nende kaudu leiab ostja kiirelt ka teised tooted üles.
Mõtle sünonüümidele ja katseta ka need läbi!
Märksõnade kasutus Etsy poes
Eriti tähtsad märksõnade kohad
Poe nimi: Sellest saab osa sinu poe url-aadressist, mis mõjutab su poe leitavust Google otsingus
Poe tiitel: Kõige tähtsamad on 3 esimest sõna, nendeks vali oma kõige paremad märksõnad
Poe kirjeldus: See on tekst, mis tuleb Google otsingus esile, pane siia oma parimad märksõnad.
Kategooriate nimed: Need mõjuvad otsingutes oluliste märksõnadena.
Toote nimi: Toote nimest saab osa selle tootelehe url-aadressist, alusta kirjeldust kõige tähtsamate märksõnadega, mis vastava toote kohta käivad.
Toote kirjeldus: Järgi toote kirjelduse spikrit, esimeses lõigus kasuta kõige tähtsamaid märksõnu.
Toote sildid: Vali „pika sabaga“ märksõnu, mis koosnevad mitmest sõnast. Siin pole kategooria nime vaja korrata, kuid kasuta aeg-ajalt poe nime.
Materjalide sildid: Kirjelda toote omadusi, värve ja materjale
„Meist lähemalt“ lehekülg: Kasuta pika sabaga märksõnu jooksvalt läbi teksti.
Poe ostupoliitika: Kasuta märksõnu jooksvalt läbi teksti.
Tootekirjeldused
Uuri oma toodete kirjeldusi – oled sinna kindlasti juba täiesti naturaalselt pannud rea võtmesõnu, mis sinu tootega kokku lähevad. Katseta mõndasid selliseid kirjeldavaid sõnu oma pealkirjades ja siltides.
Näiteks t-särk, millel on peal palmi pilt, on kergemalt leitav nimega “Palmid ja Krabid – puuvillane meeste tsärk käsitsi trükitud pildiga” kui särk, mille tiitel seisneb nimest “Palmisärk”.
Allpool on toodud näide talisman-kaelakeest, kus on tõeline ämblikuvõrk klaasi alla pressitud. Tootekirjeldusest käivad kõik need terminid läbi.

Pood: dollybirddesign.etsy.com, poes on tehtud 1158+ müüki
“A real spider web has been captured and preserved behind pressed glass to make this pretty talisman necklace. Handset sterling and one of a kind webs. Webs vary in pattern see pics for variation. Web measures 3 inches round and is backed and encased fully in sterling. Chain length measures 16″ long. Hand hallmarked and stamped as a Dollybird one of a kind.”
Paiguta otsinguterminid oma toodetesse
Nüüd, kus oled kokku kogunud erinevad otsisõnad ja -terminid, on aeg need oma toodetega siduda.
Loo haaravad tootenimetused
Samal ajal kui sa hoiad oma toodete tiitlid haaravad ja kasutajasõbralikud, lisa neile tähenduslikke termineid, mida ostjad tõenäoliselt oma otsingutes kasutavad. Hoia kõige tähtsamad otsisõnad oma toodete alguses, et suurendada nende tähtsust otsingul.
Vihje: peakategooria nimetuse (käsitöö, töövahend, vintage) lisamine toodete tiitlitesse ei pruugi nende leitavust tõsta. Samas tõstab see kindlasti ostjapoolset arusaamist, millise tootega on tegu. Katseta ise, kas need sõnad on sinu jaoks abiks või mitte.
Pane oma sildid tööle
Kasuta ära kõik sulle võimaldatud kohad siltideks (märksõnad), milleks on vastava tootega lähedalt seotud otsisõnad ja -terminid.
Iga sisestatud silt on järjekordne võimalus uue ostja leidmiseks! Mitmekesisus on abiks. Ära nimeta kõiki oma sarnaseid tooteid täpselt samal moel (või isegi ligilähedaselt samal moel). See tooks sinuni vaid ühte sorti ostlejaid.
Kasuta mitmekesiseid tiitleid, et ligi tõmmata erinevaid ostlejaid, kellel on erinevad huvid (kuid sama ostusoov, näiteks alpakasall). Pane kõige tähtsamad terminid nii tiitlitesse kui siltidesse!
Kõige tähtsamad terminid pane kõige algusesse. Kui su tiitlid on väga pikad (pikemad, kui üks rida), siis pane väga tähtsad otsinguterminid nii, et need tulevad esile esimeses reas.
Veendu, et su taktika töötab
Jälgi oma veebilehe statistikat
Jälgi süstemaatiliselt oma Etsy poe otsingutega seotud märksõnade statistikat ja korja sealt välja kõige tihemini esinevad otsingud ning hakka neid oma toodete lisamisel tekstidesse ja siltidesse lisama. Kindlasti jälgi oma veebilehele ja Etsy poodi paigaldatud Google Analytics vahendit ning kasuta ära ka seal esile kerkivad sagedased otsingute märksõnad.
Kasuta igat statistikas väljatoodud sõna, mida sa veel ei kasuta
Lisa oma kõige populaarsemate otsisõnade sünonüümid
Kui su pood saab palju külastusi, kuid mitte müüke, siis kasutad sa võib-olla valesid otsisõnu, millega inimesed ekslikult su pood juhatatakse. Katseta uusi fraase ja ole väga spetsiifiline.
Muudatused vii läbi ettevaatlikult: Kui su otsisõnad toovad su poodi juba palju külastajaid, siis suuremate muutuste tegemisel liigu aeglaselt nii, et sa saad vaadata, mis paremini toimib enne kui edasi liigud.
Tutvu SEO saladustega
Kogu kokku oma parimad märksõnad!
Kasuta veebis leiduvad töövahendeid. Minu lemmik, kuid tavakasutaja jaoks ehk natuke liiga avanseeritud on SEMRush – see on samas minu arvates tunduvalt mugavam, kui Google Planner.
SEMRush keskkonnas saad sisestada oma peamise(d) märksõnad (näiteks, et mis tootega on tegu), ning seejärel annab programm sulle pika rea soovitusi, milliseid märksõnu sa veel kasutada võiksid.
Lisaks annab see keskkond sulle võimaluse uurida oma konkurentide veebilehti ja näha, milliseid märksõnu nemad kasutavad 😉
Et SEMRush keskkonda kasutada, tuleb sul läbi viia registreerumine, kuid kui oled oma analüüsid läbi viinud, katkesta prooviaeg ja sa ei pea millegi eest maksma. Veidi ebamugav, kuid seda ajalist investeeringut mitmekordselt väärt. Kokkuvõttes saad sa tänu sellele oma tooted võimalike ostjate ette!



Märksõnade analüüs Etsy poe jaoks
- Vali menüüs “Keyword Magic Tool”
- Sisesta oma tähtsaim märksõna (toote nimetus) inglise keeles
- Vali riik – USA, kui su eesmärk on sealt kliente saada, või Inglismaa, Canada…
- Vajuta “Search”
- Vali välja märksõnu, mis sulle sobivad, jälgides ka igakuist otsingute mahu suurust (Volume)
- Avasta veel võimalusi, vajutades silma ikoonile, samuti valides Phade Match, Exact Match, Related
- Salvesta tulemused Excel tablisse arvutis või Google Docs keskkonda (soovituslik aastaid hiljem lihtsalt leitavuse pärast)
- Kasuta parimaid tulemusi oma toodete tiitlites, kirjeldustes, siltides, sotsiaalmeedias, veebilehel
- Naudi protsessi!



Kasuta ära inimestepoolseid küsimusi!
Kõik ettevõtjad saavad küsimusi ja mõned nendest küsimustest korduvad tihti või on lihtsalt eriti tabavad. Kirjuta vastused nendele küsimustele blogipostitustena! Kasuta küsimust kui sellist pealkirjana ning kasuta teemaga seotud märksõnu tekstis ja siltides.
Nii oled seadnud üles vahendi, tõmbamaks inimesi oma blogiga tutvuma siis, kui nad otsivad vastavale küsimusele Internetist vastuseid. Mina teen seda pidevalt ja just sellised artiklid on eriti populaarsed. Hakka sulle esitatud küsimusi oma märkmikusse üles kirjutama, et nad meelest ära ei läheks.
Fotode optimeerimine
Etsy poe fotod on Google otsingus leitavad ning kuna nüüd tulevad Googlis fotod juba ise otsingutulemust etteotsa, on tähtis, et ka sinu pildid oleks leitavad.
Optimeeri oma fotod märksõnadega
Kui oled enda tehtud pildid arvutisse tõmmanud, siis vali neist parimad välja ja korrigeeri need sulle sobivas programmis. Seejärel tuleb sul pilt salvestada. Nüüd anna sellele pildile nimi, mis viitab selgelt sellele, mida pildil on kujutatud (ära jäta fotole aparaadi poolt seatud nime!), kasutades märksõnu, mis sinu toodet iseloomustavad.
Fotosid blogisse või mujale üles laadides täida ära lahtrid foto nime, kirjelduse ja siltide jaoks. See kõik suurendab su lehe ja kindlasti vastavate piltide leitavust veebis. Kui su toodetel on huvitavad nimed, näiteks pulmasall “Maria”, siis ära piirdu vaid sõnagi “Maria”, vaid lisa juurde sõnad, mis annavad teada, millise tootega on tegu.
Kui tavaliselt tuleb sul oma fotod optimeerida nii veebipoodi kui WordPressi või muu platvormi blogisse üles laadides, lisades fotole alt teksti (kohustuslik, et Google sind leiaks!). Siis Etsy poes sellist optimeerimist teha ei saa.
Etsy pood toob sinu fotod Google otsingus esile küll, kuid lähtudes sinu toote tiitlis leiduvatest märksõnadest.
Loe läbi ka see SEO ja märksõnade teemaline postitus:
Teadmised, mis tõstavad su käsitöö müüki
