Mis on edu tegelikult?
Suure tõenäosusega soovid sa tegeleda loome-ettevõtlusega sellepärast, et sa püüdled vabama elustiili järele, kus sa saad ise oma igapäevaste asjaajamiste üle otsustada ning saad tegeleda millegagi, mida sa tõeliselt naudid.
Sa soovid saavutada edu.
Oma ikigai otsingul
See aasta kevadel seisin taaskord suurel ristteel. Mul oli kena palgaga huvitav töö mainekas suur-ettevõttes eCommerce tiimis ja suheldes igapäevaselt 6+ riikides asuvate kolleegidega. Minu tiimikaaslased olid fantastilised, ülemus selline, kellest paljud unistada võivad. Kuid… ma ei suutnud end sobitada millessegi, mis ei ole mu loomusega kooskõlas.
Väljastpoolt vaadates olin ma edukas, seestpoolt aga mitte nii väga. Kuigi sain ju ise ka aru sellest, kui hea on omada erialaselt sobivat töökohta kindla ja Eesti mõistes üsna kõrge palgaga.
Need tingimused olid sellised, mis annavad väga paljudele inimestele energiat ja jaksu, aga siis oleme me need, kes energiast tühjaks jooksevad. Ma olin 9-17.30 tööga täiesti hõivatud ja siis ülejäänud aeg oli enda oma. See aeg, kus peale laste eest hoolt kandmist enam elamiseks jaksu ei olnud.
Seega tegin kevadise puhkusenädala jooksul läbi suure enesepuhastuse ja -leidmise ja leidsin vastuse küsimusele, et mis on edu minu jaoks:
Töötasin läbi Peep Vainu raamatud “Kõige tähtsam küsimus”(tohutult avardav raamat, kui kõikidele sealsetele küsimustele hoolikalt vastata!) ja “Keset elu”, ikigai raamatud “Jaapanlaste pika ja täisväärtusliku elu saladused” ja “Leia oma ikigai“- ka siin saad küsimustele vastates enda kohta väga palju teada, ja enda tunded. Sain aru, et see edu tunne, mis mind eelneva aasta jooksul valdas, oli enese petmine.
Olles analüüsinud minevikku, siis tuli meelde, et olin tunduvalt õnnelikum ka siis, kui sissetulek oli poole väiksem (aga siiski mitte siis, kui see oli liiga väike) – kuid omades ise oma aega ka need 9-17 ja tehes tööd omaenda toodete müügiks, õhinaga, üleajaga töötades, isegi öösiti tegutsedes.
Kolm kuud hiljem lasin ma sellest välise edu näitajaga elustiilist lahti ning ütlesin oma palgatööle hüvasti.
Nüüd olen juba teist kuud järjest omaenda asju ajamas, siinne Kunstimeistrite leht on üks sellest plaanist ja mulle palju rohkem rõõmutunnet pakkuv, kui tolle ettevõtte toodete müük miljonite eurode eest. Hoolimata sellest, et veedan pikki hilisõhtuid siia sisu luues.
Muidugi, kui saaksin ka siit märkimisväärset sissetulekut, oleksin eriti õnnelik. Haha, kes ei oleks 🙂 Loomulikult loodan ma, et suudan enda poolt pakutava infoga lugejaid innustada ka Kunstimeistrite tooteid ostma. See aitab mul saavutada edu – tehes tööd, mida armastan ja sellega oma lapsi ülal pidada.
Mis on edu?
Klassikaline vastus oleks, et edu on see, kui su ettevõtte käive võimaldab kulutada raha firmaautole, sinu palk võimaldab sulle ja su perele luksuslikumat eluviisi suure maja ja reisidega. Kuid kas selline edu tõlgendus käib ka sinu kohta?
Sinu edu võib väljenduda võimaluses teha tööd kodus või hoopis reisides ümber maailma. Selleks võib olla võimalus toota ja müüa mõnd toodet, mis muudab maailma, näiteks on see suureks abiks mõne kindla haigusega inimeste grupile, sest et keegi sinu enda pereliikmetest on sellest tootest abi saanud.
Mõtle järele, mis on sinu suurim eesmärk oma ettevõtte rajamisel? Vali oma tegevusvaldkond selle järgi, mis sind tõeliselt vaimustab ning millel on sügavam mõte. Edasta oma entusiasmi moel, mis nakatab su sihtturgu. Mõtle, kui sa ise ei ole oma ettevõttest ja toodetest vaimustuses, kuidas sa saad eeldada, et su kliendid seda on?
Mis sind õnnelikuks teeb?
Kui sa vorbid maale või kood mütse tuimalt ja puhtalt rahategemise eesmärgil, siis on väga tõenäoline, et su äri jääbki vaid hobi tasemele ja elamisväärset sissetulekut sa sellega ei teeni.
Sa võid veeta tunde ja päevi oma Facebooki fännilehel, blogis ja mujal turunduses askeldades, kuid kui sa ei peegelda mitte mingit kirge ja armastust oma tegevuse ja toodete vastu, siis ei suuda sa äratada inimeste huvi oma toodete vastu. Kui su suured ideed ei tekita neis mitte mingit emotsiooni, siis ei kliki nad end sinu blogisse või netipoodi ning veel vähem tahavad nad sinult midagi osta.
Kõige tähtsam küsimus, millele pead sa praegu vastama, on: ”miks ma seda teen?”. Vastus sellele küsimusele aitab sul teha kõik oma äriotsused. See on põhjus jätkamiseks ja edasi liikumiseks ka siis, kui sa oled töödanud oma ettevõtte kallal juba kuid, ilma et tulemusi oleks või kui su arvuti kustub lõplikult ja sa pead kulutama sadu eurosid uue ostmiseks.
Kui sa tead põhjust, miks sa oma ettevõtet pead, siis on see kütuseks uute oskuste omandamisel, rõõmuks turundustegevuste läbiviimisel ja põhjuseks, miks inimesed sinult ostavad. Ära karda oma “miks” küsimuse vastust maailmaga jagada – tänapäeva ärimudel on suures muutuses ning inimesed on järjest agaramad valima tooteid just nendelt ettevõtjatelt, kellel on oma lugu rääkida.
Edu näiteid
Näide 1: Mida sa teed: Ma toodan puhtast alpakavillast kätiseid, kindaid ja sokke. Miks sa seda teed: Ma tahan olla abiks neile, kes on hädas reumaatiliste sümptomitega, aidates neil oma hädasid leevendada. Samal ajal pakun ma oma toodetega maksimaalset kaitset külma eest, kuna alpakavill on erakordselt soe ning pakun naudingut inimesele, kes neid kauneid, nahale pehmeid ja looduslähedasi tooteid kannavad.
Näide 2: Mida sa teed: Ma pakun lõbusaid, natuke trikiga graafilisi illustratsioone veebilehtedele ja reklaammaterjalidele. Miks sa seda teed: Olen olemas nende jaoks kes leiavad, et klassikalised disainid ja reklaamteenuse pakkujad on igavad ja kuivad ning kes tahavad oma elavat, veidi pöörast olemust väljendada värvikalt ja silmatorkavalt.
Näide 3: Mida sa teed: Ma koon pitsilisi salle pruutidele. Miks sa seda teed: Pulm on iga naise jaoks üks tähtsaimaid sündmusi elus. See on sündmus, kus luuakse liit, mis toodab uusi generatsioone ja mis loob aluse paljudele kaunitele traditsioonidele. Seepärast soovin ma pakkuda pruutidele ajatut aksessuaari, mida saab kasutada ka hilisematel pidulikel sündmustel, kuid veel enam- austusega edasi pärandada põlvest põlve, mõjudes perekonnareliikviana.
Minu enda näide: Mina tegutsen Kunstimeistrite keskkonda pidades selleks, et aidata loometöö pakkujaid edu saavutamisel nii, et sisse tuleks rohkem raha ja igapäev oleks täidetud tegevustega, mis pakuvad naudingut.
Mitte keegi meist ei sündinud teadmisega, kuidas ehitada edukat ettevõtet. Samuti ei tea paljud meist veel kauges täiskasvanueas, mis tähendust omavad sõnad “edu” või “edukas”. See on miski, mida me peame õppima. Ma aitan loomingulisi, motiveeritud inimesi teel, mis aitab neil ehitada omale elustiili, mida nad otsinud on.
See on minu “miks” – põhjus, miks ma teen seda, mida ma teen. Mis on sinu “miks”?
- Tuleta meelde seda hetke, kui sa oma äriideele tulid ja selle teostamisest unistasid. Millised mõtted su peas keerlesid? Mida sa tundsid?
- Mis on su lemmikosa su ettevõtte juures?
- Mis see on, mis su ettevõtte juures paneb sind kogu su aega ja energiat sellesse investeerima?
- Miks su kliendid ostavad su tooteid?
- Mis teeb su äri eriliseks?
- Miks sa tahad, et su tooted jõuaksid teiste inimesteni?
- Kui sa teaksid, et sul on jäänud elada vähem, kui 5 aastat – kas sa jätkaksid praeguse tegevusega? Miks? Arvestades oma vastuseid, mis on sinu “miks”?
Ülesanne: Kui sa oled leidnud oma ülima eesmärgi, põhjuse ettevõtluseks ja põhjuse, miks sa toodad seda, mida sa toodad, siis muuda see reaalsemaks! Koosta oma Pinteresti profiilis tahvel, mis sinu tulemust peegeldab. Kasuta omaenda fotosid, tarkusesõnu, vanasõnu, pilte netist… peaasi, et iga pildi lisamine tunduks tõeline, mõnus, rahstav!
Millist tähendust omab „edu“ sinu jaoks?
Me jätkame nüüd sellega, kuidas oma eesmärke üksipulgi lahti harutada ja sammudeks teha ning seega sihid kui sellised saavutatavaks muuta. Vahet ei ole, kui suurelt sa mõtled – sammhaaval liikudes jõuad sa sinna. Enne aga võtame siiski veel korraks aja maha selleks, et jõuda arusaamisele, mida sa tegelikult tahad. Kui sa tead, mida sa tahad, siis saad ka sihid paika panna. Oletame, et sa tahad reisida. Aga…. KUHU sa reisida tahad? Riiga või Kuubale? See ongi see, millest siinses peatükis räägime – MIDA sa oma ettevõttega saavutada soovid?
Tea, mida sa tahad (ja kuidas selleni jõuda)
Oma ettevõtet alustades ja pidades on väga kerge sattuda segadusse kõigest sellest, mis on vaja teha.
Millega alustada? Millele keskenduda kõige enam? Milliste tegevuste peale kõige enam aega panustada?

Milline on edukas ettevõte?
Vahet ei ole, kui palju teadmisi sa turundusest enda jaoks selgeks oled teinud – kui sa ei suuda luua ettevõtet, mida sa tõeliselt armastad, siis ei saa see ettevõte ka edukaks. Sa pead teadma, milline su äri olema peaks ja siis viima läbi tegevused, mis sind sihile viivad. Kuidas luua edukat ettevõtet? Siin on sul kaks võimalust:
- Tee kõike seda, mida sa erinevatest raamatutest ja koolitustest kokku oled õppinud ja ehita üles oma äri, järgides kõike, mida sa “peaksid” tegema ja või/ järgides mingit kindlat ärimudelit. Loomingulise inimesena aga võid sa siin avastada, et see ei olegi sinu ettevõte, et oled loonud firma, mis vastab kellegi teise visioonile ning mis nüüd on sinu ja su elu kukil. See ei ole see, mida sa tegelikult otsisid. Sa ei tahtnud ju kellegi teise äri pidada.
- Sa võid edu enese jaoks ise ära defineerida ning oma äri vastavalt oma edu skaalale üles ehitada. Ettevõtte edukus tähendab iga inimese jaoks midagi erinevat. Näiteks kui ühe inimese jaoks on edukas ettevõte võtmeks ebameeldiva palgatöö seljataha jätmiseks, siis teise inimese jaoks on see võimalus reisida ja samal ajal tööd teha. Siin saadki sa kätte selle, millest seni olid unistanud ning sul tuleb oma ettevõtte edu uuesti üle defineerida ja uued eesmärgid seada. Või toimuvad su elus suuremad muudatused – siis omab edu hoopis mingit muud tähendust. Seega annad sa ise edu defineerides omale loa meelt muuta.
Edu on pidevas muutumises!
Tasakaal töö ja eraelu vahel
Tasakaal on paljude jaoks võtmesõnaks. Isegi, kui ettevõte näib väljastpoolt edukas ning omanik teenib korralikku sissetulekut – kuid kui ta selle saavutamiseks töötab 12 tundi päevas ning ta ei oma üldse vaba aega sõpradega kohtumiseks, teatris või jalutamas käimiseks, kuigi ta seda väga tahaks – siis ei ole see ettevõte tema jaoks edukas.
Võtame näiteks minu kogemuse, kui lansseerisin Eestis Garnstudio DROPS lõngad ja lühikese ajaga ehitasin üles veebipõhise lõngapoe, mis kogus palju populaarsust ja tellimused muudkui sadasid sisse. Mind kutsuti oma kaupa esitlema kohtadesse üle Eesti ja sotsiaalmeedias kujunes kiirelt suur fännikogum. Kõik oli tore nii kaua, kui mul oli veel vaba aega ja võimalust käia lähedastega laatadel, sõpradel külas käia ja ise külalisi vastu võtta…
Kuid asi arenes nii, et mul lõpuks ei olnud aega lõunatki süüa, laps oli lasteaias seitsmest seitsmeni ning mina enam ei kõndinud, vaid jooksin. Põlesin läbi. Ka siin oli tegemist ettevõttega, mis väljastpoolt tundus väga edukas, kuid seestpoolt ei teeninud see mind juba ammu, kuna ma ei tundnud oma elust enam rõõmu. Minu jaoks puudus sellisel äril edu.
Näitek on tekkinud arutelu selle üle, kuidas käsitöölise jaoks on tellimusel ja tellimusel vahe. Kas lased oma aega kontrollida tellimustel või oled sina see, kes kontrollib tellimusi? See valik on nii mõnegi loomeinimese edu aluseks.
Kui paljud meist ei teaks seda süütunnet, mis kaasneb laste teise tuppa mängima saatmisega, sest et emmel on vaja jälle hilisööni tellimusi täita? Kui paljud nädalavahetused on jäänud perega veetmata, kuna tellimuste kuhi ootab – kuid kas saadav tasu on seda väärt?
Arusaadav, et raha on vaja – kuid ehk on aeg tõsta hindasid, vähendada tellimuste arvu ja saada rohkem aega enda jaoks? Või hakata pakkuma infotooted passiivse sissetuleku jaoks või teha hoopis midagi kolmandat? Mis sobib sinu edumudeliga?
On täiesti hämmastav, kui lihtne on üles ehitada äri, mis sind ei teeni ja mida sa ei armasta. Seepärast on väga oluline teha omale selgeks, mis edu sinu jaoks on ja sellest lähtuvalt teha vastavaid valikuid alates nullist.
Edu matemaatika
Tee läbi arvutuskäik, võttes arvesse kulud, mis su toodete loomisega kaasnevad ja aeg, mida sa loomisel veedad – ning lõplik hind kujunda välja selle järgi, mis aitab sul luua edu SINU jaoks.
Siin on vajalik seada omale eesmärgid ja piirid: nädala jooksul tahan ma tööd tehes veeta x arv tunde ja selle aja jooksul saan ma luua x arv tooteid. Sissetulekut soovin ma y summas ning seega peab iga toode maksma y summa.
Siin on sulle käsitöö hinna määramise kalkulaator ning rahaliste eesmärkide kalkulaator.
Ülaltoodut lugedes on kindlasti mitmesuguseid reaktsioone – on inimesi, kes noogutavad kaasa ja mõistavad, et oma tellimustekuhja juures on vajalik hindade tõstmine. Ning siis need pakkujad, kellel ei ole veel üldse tellimusi. Ka sinul tulevad tellimused, kui eesmärgid on paika pandud – jõuame jälle sinna reisile mineku juurde tagasi. Vali ära, kuhu sa reisida tahad ja alles siis saad hakata selle teostamiseks ettevalmistusi tegema!

Loometöö müügi kursus
Kursus veebis, nõuanded, mis homme rakendades peatselt tulemusi toovad.
Mis on edu ettevõtluse mõistes?
Kui sa nüüd oled teadlik sellest, mis on SINU edu aluseks, siis ootavad sind selle saavutamiseks ees järgmised eeldused:
- Vastupidavus, kannatlikkus 2. Järjepidevus 3. Selgus
1. Vastupidavus, kannatlikkus
See on koht, mis on väga suureks komistuskiviks. On väga lihtne öelda peale esimest paari kuud tööd, et ei, see asi ei tööta, konkurents on liiga suur, mina olen liiga väike. On lihtne öelda, et Eestis on sadu ning Etsys sadu tuhandeid müüjaid – mul puudub igasugune võimalus. Mul on sulle Etsy kohapealt suur lohutus: 90% nendest, kes seal täna sinu tootega sarnast asja müüvad – neid aasta pärast seal enam ei ole. Miks? Sest et ka neil puudub oskus näha kaugemale ning oma töösse kannatlikkuse punumine.
Motivatsioon annab kannatlikkuse. Eesmärgid annavad motivatsiooni. Kirg ja soov oma elu muuta panevad seadma eesmärke teatud sihtpunkti jõudmiseks.
Mõtle sellele, kirjuta või joonista omale kena meeldetuletus ja riputa see igapäevaselt nähtavasse kohta.
Järjekindel toodete arendus ja esitluse parandamine
Kui sul on Etsy pood, müük alles hakkab jõudu koguma ja kui sinu eesmärgiks ongi sissetulekut luua läbi Etsy poe – siis tuleb üles näidata järjekindlust läbi regulaarselt uute toodete lisamise läbi üks kuu teise järel. Kuid järjepidevuse juures on üks trikk – sa pead panema tähele seda, mis töötab ja mis mitte ning käituma vastavalt.
Kui mõni sinu toodetest ei paku kellelegi huvi, kui teatud fotostiil ei ärata kellegi tähelepanu – aga mõni teine toode või tootefoto müüb hästi – siis panusta sellele, mis töötab. Seega eeldab järjekindluse ülesnäitamine sinult regulaarset esiletulekut ja seda materjalidega, mis sinu järgijaskonnale huvi pakuvad.
Sa võid igapäevaselt uusi tooteid letti panna, kuid kui need kellelegi huvi ei paku, siis pole su järjekindlusest suurt kasu. Samamoodi võid pakkuda superhästi müüvat kaupa, kuid kui sa täidad oma tootevalikut vaid hooti, siis ajad sa oma järgijaskonna segadusse ning kaotad usaldusväärsust.
Kui sa veel ei tea, mis töötab ja mis mitte, siis hakka katsetama. Otsusta mingi toote kasuks ning hakka seda tootma. Tooda ühte asja, stiili või mis iganes sulle paremini sobib ja pane müüki. Proovi erinevaid tootefotostiile ja tooteesitlusi laatadel, blogis ja veebimüügis.

E-raamat, mis annab selgust, julgust ja konkreetseid juhendeid käsitöö edukaks müügiks Eestis, välismaal ja internetis.
Selgus
Ma saan regulaarselt kirju murelikelt käsitöölistelt, kes on hädas oma tegevuse planeerimisega: “ma teen seda ja seda aga vist tahaks hoopis teha toda. Kas peaksin tegema seda ja niipidi või toda ja naapidi? Ma ei oska kuidagi midagi valida ega kuskilt alustada. Mida teha?” Uhh, ma ka ei tea mida sina täpselt tahad…
Sellised kirjad ootavadki vastust päris kaua, sest et need ajavad mind sama lühisesse, nagu kirjutajad ise juba on. Vastan nendele kirjadele siis, kui mu pea on tõeliselt värske ja mul ei ole mitte mingeid muid ülesandeid ootele pandud. Siis proovin ma kogu situatsiooni juppideks harutada ja palun kirjutajal teha mingi valik.
Olen jõudnud arusaamisele, et kui ollakse nii segaduses, siis tegelikult ei olda valmis selgust saama. Loe seda lauset veelkord. Segaduses olek on päris mugav – see annab meile vabanduse asjaga mitte alustamiseks: ma ei tea, mida ma tegema pean ja seega ei saa ma midagi teha.
Sa ei saa saavutada selgust seni, kui sa ei ole valmis segaduse mugavusest lahti laskma.
Segadusest lahtilaskmise võimalusi on mitu. Tähtsaim on, et sa ise oled valmis seda otsust tegema ning olema valmis ka selleks, et sinu tulevased valikud lähevad vahel pihta ja vahel mööda. Valmis katsetusteks.
Mida sa selguse saavutamiseks pead teadma ja tegema?
1) Tunne iseennast. Mida sa tahad oma elus saavutada? Kuidas tahad sa oma elu elada? Mis on see, mis edu sinu jaoks tähendab? Tunne oma toodet. Tunne oma sihtgruppi.
2) Tea oma eesmärke. Tea täpselt, kuhu sa jõuda tahad (tea, kuhu sa reisida soovid – kas Riiga, Kuubale või Pariisi?).
3) Hakka tegutsema. Parim moodus selguse saavutamiseks on millegi tegemine. Kui sa oled tüüpiline eestlasest nobenäpp, kes oskab kõike ja ei tea, mida siis müüa – vali üks toode välja ja hakka tegema ning pane see müüki. Tee seda toodet kasvõi erinevates variantides 40- 50 tükki ning lae need järgemööda üles (või võta laadale kaasa) ja müü.
Kui sa ei ole valmis seda asja 50 ühikut tegema – siis ei ole sa valmis ka vastavat äri alustama. Sest et kui sa OLED valmis, siis tahad sa millegiga alustada ja end ületadeski panustada.
Pole vaja tunda hirmu selle ees, et nüüd peadki eluaeg seda sama asja tootma – on täiesti normaalne muuta oma suunda, tootevalikut, sihtgruppi, turundust – see on lausa vajadus, mis kujuneb töö käigus välja.
Harjutused
TEA, MIDA SA TAHAD:
Kuidas sa soovid end töö ajal tunda?
Kuidas tahad sa end tunda siis, kui sa oma töö peale mõtled või sellest räägid?
Mitu tundi päevas/nädalas soovid sa tööd teha?
Mitu vaba päeva soovid sa igal nädalal/kuul võtta?
Kui palju raha soovid sa teenida igal nädalal/kuul/aastal?
TEA, MIDA SA EI TAHA VÕI MIDA TULEKS MUUTA:
Mis sulle oma töö juures ei meeldi?
Kas ta tahad omale töötajaid või alltöövõtjaid? Kui jah, siis mitu ning mida igaüks neist tegema peaks?
Milliseid tööülesandeid sooviksid sa väljastpoolt sisse tellida?
KASV JA UUENEMINE:
Milliseid muudatusi soovid sa oma äris läbi viia järgmise kuu jooksul?
Milliseid muudatusi soovid sa teha järgmise kuue kuu jooksul?
Mida sa soovid oma ettevõtluses muuta järgmise aasta jooksul?
Kokkuvõtteks
Need siin on minu mõtted edu ja selle saavutamise suhtes. Kokkuvõtvalt on edu mõiste väga suhteline ning edu omab igaühe jaoks individuaalset tähendust. Leia see tähendus enese jaoks üles!
Raha ja sissetulek versus edu
Arvuta, mida pead tegema selleks, et saavutada enda poolt edu näitajaks arvestatud summa saamiseks siin: Eesmärkide kalkulaator.
Eneseareng versus edu
Kuid milline sinu edu definitsioon ka ei oleks, on selle saavutamiseks tõenäoliselt vaja pingutada, tegutseda ja ennast täiendada. Mina näiteks ei ole kunagi lõpetanud õppimist. teen seda iga päev.
Räägin sellest põhjalikult postituses Õppimise vägi ja maagia.
Töö enesega versusus edu
Kui oled samuti ristteel, siis need raamatud on su eeloleva elu jaoks parim investeering:
Peep Vainu raamatud “Kõige tähtsam küsimus” ja “Keset elu”,
Hector Garcia ja Francesc Miraller: ikigai raamatud “Jaapanlaste pika ja täisväärtusliku elu saladused” ja “Leia oma ikigai”
-
E-raamat “Kuidas teha e-poodi”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat: “101 nõuannet blogijale”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93 -
E-raamat “101 nõuannet käsitöö müügiks”Soodusmüügis toode
€9.90€6.93
08/11/2019 @ 19:23
Welcome back 🙂 Alustasin oma Etsy poega samal ajal kui kunstimeistrid ennast kokku pakkis. Toona mõtlesin küll, et on väga julm tublidelt käsitöölistelt niimoodi vaip alt ära tõmmata. On väga tore, et Sinu sinilinnu püüdmine lõppes just nii 🙂 Mingi karmavärk 😀 Täna juhuslikult avastasin, et leht töötab. Jagasin seda suurepärast uudist ka FB Käsitöö grupis.
06/02/2020 @ 02:06
Jah, elu keerdkäikude vastu ei saa, me võime asju plaanida, kuid kokkuvõttes määrab elu me sammud ikkagi ise 🙂 Rõõm tagasi olla!