Kuidas sa leiad aega veebis turundamiseks ja samas toodete valmistamiseks?
“Kuidas ma peaksin jaksama teha nii veebilehte, Etsy poodi, sotsiaalmeediat – ning tooteid, mida ma müün?”
See on üks väga tihti küsitud küsimus. Ma vastaksin selle peale, et mida paremini sa oled omale selgeks teinud oma sihtgrupi, sõnumi mida sa edastad ja seejärel turundusplaani ehk teekonna klientide juhatamiseks oma müügilehele, seda lihtsam ja kiirem on su edaspidine töö veebiturunduses.
Kui sa ei mõtle neid asju eelnevalt läbi, siis rapsid sa siia-sinna ilma kindla eesmärgita ja plaanita, teadmata, kuidas midagi teha ja mis milleks kasulik on – sel juhul kulutad sa tõesti väga palju väärtuslikke loometöötunde veebis askeldamisele. Paljud aeganõudvad tegevused veebiturunduse ülesehituses on ühekordsed.
Näiteks veebipoe ja blogi loomine, Pinteresti esimesed tahvlid, Instagrami installeerimine ja esimesed pildid, blogi esimesed artiklid, isegi Etsy poe ülespanek ja esimeste toodete üles laadimine – see kõik peaks valmis saama 1 kuu jooksul ja edaspidi toimuvad vaid igapäevased postitused, mis ei tohiks võtta palju enam kui tund- kaks päevas.
Kuidas sa oma tooted ostjale nähtavaks saad?
“Kuidas ma saan oma tooted nähtavaks?” See on küsimus, mis kerkib ikka ja jälle üles, kui tuleb juttu käsitöö müügist läbi Etsy keskkonna ja veebis üldiselt. Etsys on sadu tuhandeid müüjaid, kuidas end nende seas nähtavaks teha ja kuidas panna inimesed just sinult tellima?
Aeg on luua turundusplaan, mis on klientide teerada sinuni – alustades kohast, kus keegi sinust midagi ei tea, seejärel õpivad nad sind tundma, te loote omavahelise veebisuhte, nad tulevad järjest lähemale ja lähemale, kuni lõpuks teevad ostu.
Internet suur keskkond, mis on täis igasuguseid võimalusi ja see kehtib ka võimaluste kohta end nähtavaks teha. Me proovime nüüd kitsendada neid võimalusi just nendele, mis aitavad sinul üles leida oma ideaalkliente (ja vastupidi).
Siin tuleb sulle kasuks kõik siin blogis leitav, sest et sa pead kõigepealt teadma, mis see on, mida sa öelda tahad ning kuidas seda teha ja kellele. Sa ei pea oma toodet tegema kõigile nähtavaks – sul on vaja see viia oma ideaalklientideni.
Kujuta endale ette sellist olukorda:
Sinu ideaalne klient avastab su toote. Ta tahab su tootest rohkem teada! Ta armub sellesse. Sa annad inimesele just seda, mida ta parasjagu vajab ja temast saab sinu pikaajaline fänn ja edasisoovitaja.
See on ideaalstsenaarium. Kui palju kordi oled sa ise seda läbi teinud? Avastad midagi, mis on justkui sinu jaoks õigel ajal välja pandud ja annad endast kõik võimaliku, et võimalikult kiiresti selle ihaldusväärse asja omanikuks saada?
Ma ise ostsin omale hiljuti ühe koti, mida nägin juba ammu Tallinnas ühes kaupluses. See kott on naiselikult värviline, kompaktne ja tugevdatud põhjaga, mis tagab läpaka ja peegelkaamera mugava kaasaskandmise samas kotis. Niisugust kombinatsiooni tihti ei kohta ja pealegi oli mu endine lemmikkott põhimõtteliselt ribadeks kantud, mul oli juba tõeliselt piinlik seda kasutada.
Seega käisin ma sealses poes toda värvilist kotti paitamas ja uurimas, vaatamas ja mõtisklemas. Hind ei olnud just odav ning kuna mu eluviis ei luba üleliigset kraami kuhjata, tuli mu ostuotsus põhjalikult läbi mõelda.
Lõpuks, vähemalt kuu hiljem tegin ostu ära, kui selleks vabanes raha ning kui olin eelnevalt omale korralikult ära põhjendanud, miks mul seda kotti vaja on – et arvutit ja fotokat turvaliselt ja mugavalt kaasas kanda, et lennureisidel võimalikult palju asju sinna ära mahutada (käsipagas kaalukamaks!), et seda kotti ka lõunamaal randa minnes või tänaval suviste ja värvikate riietega panna kokku sobituma.
Perfektne toode, mis katab minu valukohad ja vajadused, ka hinna maksin virisemata ära, kuna ma leian, et kott on seda täiesti väärt ning seda väärtuslikum toode mu jaoks on. PS: see kott oli müügis kontoritarvete kaupluses – kuskilt kotipoest poleks ma seda iial avastanud, kuid läpakat mahutav toode kaupluses, kuhu on läpakakasutajal tihti asja – see oli tootja/edasimüüja poolt väga hästi läbimõeldud sihtgrupile suunamine.
Siit näed, et isegi ideaalkliendi puhul võttis aega enne, kui tehing sai läbi viidud. Seepärast panen sulle südamele, et kui sa oled oma asjad müüki viinud poodidesse või pannud Etsysse ning esimese kuu jooksul su asjadele tormi ei joosta – ära heida meelt! Esiteks peavad kliendid sind avastama, seejärel sinuga suhte looma ning enda jaoks põhjendama, miks su toodet tal vaja on – ning siis sooritatakse ost. See võib võtta kuid!
Nüüd selles a järgnevas postituses räägimegi sellest, kuidas too ideaalklient viia läbi erinevate etappide kuni sinu juures ostu sooritamiseni.
Mida su koduleht peaks sisaldama?
Sinu koduleht peaks sisaldama sinu ettevõtte kohta kogu infot, mida sinu klient vajab. Mida ta teada tahab? Kui ta tahab sinult su toodet osta, siis on loomulikult vaja talle teada anda, kust kohast ta selle toote osta saab. Tee see info väga selgeks ja kergelt leitavaks. Naljakal kombel ei ole see nii väga paljude loome-ettevõtjate puhul. Su koduleht sisaldab:
- “Minust lähemalt” lehekülge. 2. E-poodi või silmatorkavat viidet sellele. 3. Kontaktinformatsiooni. 4. Uudiskirjalisti registreerumisvorm. 5. Mida iganes su ideaalklient vajab, et ta saaks sinult ostu sooritada
KÜSIMUS SINULE: Millist infot vajab Sinu koduleht?
Minust lähemalt lehekülg
See sisaldab infot sinust – kes sa oled ja miks sa antud ettevõtlusega tegeled. Selle lehe koostamisel unusta täiuslikkus – sinu leht muutub ajaga täpselt samamoodi, nagu sina seda teed. Lihtsalt hakka kirjutama. Räägi endast ning sellest, miks sa antud valdkonnas tegutsed ja ettevõtet pead.
Näiteks räägid sa loo, kuidas su kodustuudio sai alguse siis, kui jäid beebiga koju ning hakkasid talle vajaminevaid esemeid valmistama. Aegamööda hakkas sulle laekuma tellimusi tutvuskonnalt ja kaugemaltki. Lapsepuhkuse lõpuks oli kontoritööle tagasipöördumise mõte täiesti vastumeelne ning jätkasidki oma kodus läbiviidava ettevõtlusega, et veeta rohkem aega oma beebiga ning samal ajal teenida sissetulekut millegagi, mille läbiviimist sa naudid.
Kujuta nüüd ette, et kirjutad hoopis nii: “Minu ettevõte sai alguse aastal 2011, asukohaks on Tartu ja sellest ajast olen täitnud x arvu tellimusi.”
Kumb lugu sinust on inimeste jaoks rohkem mõttelõnga arendav? Pilte peas tekitav ja sinuga omamoodi suhet loov?
Õige, see esimene. Liigagi sageli kohtan nii kodu- kui välismaiseid veebilehti, kus “Meist” lehe all on kirjas ettevõtte asutamise aeg ja koht, tooted ja käive. Minul tekib esiteks pähe küsimärk, et “ja mis siis?” ning teiseks olen ikkagi nagu tühjade kätega, küsides omaette, “aga kes teie olete?
Räägi oma lugu
Aegajalt kohtan kudujate seas lugusid, kuidas nende vanaemad õpetasid neid kuduma, kui nad olid noored ja see kudupisik jäigi külge. Või on mul omast käest rääkida lugusid inimestest, kelle nakatasin kudupisikuga ajal, kui tõin maale Garnstudio DROPS lõngasid.
Lugu võib olla ka sellest, kuidas näiteks seebitegija otsis ja otsis oma beebile sobivat seepi sobiva hinnaga ja lõpetas sellega, et tegi selle ise valmis. Seejärel tuli mõte hakatagi tootma soodsa hinnaga looduslikku seepi noortele emadele, kellel ei ole väga palju raha (kuid beebile tahavad nad ikkagi parimat) ja nii arenes välja äri – inimese enda tulisest vajadusest. Kui sa kirjutad oma “minust lähemalt” lehte, siis alustagi kirjutamist sellest, mida sa teed ja miks sa seda teed.
Üks minu lemmikuid “About” lehti Etsys on AliAiye.etsy.com poest, ta on seda varasemast natuke täiendanud ja veelgi parem – nüüd ma tean muu hulgas ka seda, kes tema tootepildid teeb – ta poeg – ja see seletab äralõigatud laupasid ja muid vimkasid fotode juures, mis teeb kogu poe veelgi nunnumaks! Ilma selle teadmiseta olin piltide kohapealt natuke küsimärgiga. PS: pane tähele ta müüginumbreid ja hindasid 😉
Väga tore on lugeda ka Natalya1905.etsy.com lugu tema ajast lasteaias, kus ta õppis kuduma oma kollaste varraste ja rohelise lõngaga.
Mis on klienditeekond?
Klienditeekond on rada, mis juhatab potentsiaalse ostja sinuni. See on terviklik turundusplaan
Internetikeskkonnad muutuvad iga päev: igasuguseid platvorme tekib järjest juurde, vanad surevad välja. Oli Orkut, siis Facebook, hetkel on kuumim Instagram, homme tuleb…. Kuid mis iganes ka ei tuleks, me seame asjad nii, et sa oskaksid teha nendega seoses just sulle kõige paremini sobivaid valikuid.
Leia vastus küsimusele: “Kuhu su teerada viib?” Iga kord, kui hakkad mingit tegevust veebis läbi viima, mõtle sellele, kuhu see tegevus inimesi juhatab.
Parimaks vastuseks oleks: sinu kodubaasi! Sa annad endast parima, et juhatada inimesed sinna, kus on su tooted ja kus on rahu ja vaikus, milles inimesed saavad su tooteid uurida. See on koht, mis on üleni SINA. Siin on sinu tooted, siin on kogu informatsioon mida inimene vajab selleks, et saada sinu juures ostu läbi viia.
Mitte ükski turundus ei õnnestu, kui su kodubaas ei ole korras – olenemata sellest, kui vinge oled sina või on su kaup.
Kui keegi tuleb su veebilehele ja ei ta saa kiirelt aru, mida su lehel pakutakse, mida sa müüd ja KAS sa üldse midagi müüd, siis lahkub ta su lehelt, et mitte tagasi tulla.
Seda näeb eriti tihti käsitööliste lehtede puhul. Seal leidub palju huvitavaid pilte esemetest, mis on valmis tehtud, kuid kuskil ei ole kirjas, et neid ka osta saab, rääkimata ostunupust või viitest veebipoodi. Meil kiputakse asju ikka veel läbi Facebooki müüma, kuid isegi sinna ei ole tihtipeale veebilehtedel-blogides viiteid.
Seepärast on tähtis, et kõigepealt saaks korda sinuu kodubaas ehk su veebileht või selle ülesandeid täitev blogi. Sinu kodubaas on koht, kuhu suunad sa inimesed läbi oma sotsiaalmeedia – Instagramist, Facebookist ja Pinterestist, Ravelryst. See koht, kus inimesed saavad sinust rohkem teada. Siin saavad inimesed kogu info selle kohta, kust ja kuidas sinu tooteid tellida saab.
Kas Etsy pood või Facebook on sinu kodubaasid? Loe edasi siit: Klienditeekond ja kodubaas.
