Kui sa oled aktiivne Etsy poes kaupleja või omad e-poodi, millel on valdavalt rahvusvaheline klientuur, siis peaksid tõsiselt kaaluma Pinteresti konto loomist ja seal turundamist. Siin räägime sellest, kuidas panna Pinterest maksimaalselt tööle nii, et su konto otsingutes kiirelt esile tuleks. Üks hea Pinteresti SEO strateegia muudab su poe nähtavamaks ja toob juurde müüke.
Pinterest on tohutult visuaalne platvorm, siinne sisu tuleb ikka ja jälle esile ning püsib aktuaalsena – kuid ja aastaid, ning mitte minuteid.
Loe veel:
SEO ja märksõnade analüüs Etsy poe jaoks
Miks sa peaksid Pinteresti võtma, kui otsingumootorit
Pinterest on küll osa sotsiaalmeediast, kuid seda ei saa võtta sotsiaalvõrgustikuna. See on pigem visuaalne koht, mille peamiseks eesmärgiks on inspireerida ja anda ideid.
Kui Pinteresti kasutaja siseneb Pinteresti, siis maandub ta kõigepealt oma koduseinal (Home Feed). Kodusein näitab pilte, mis tulevad esile baseeruvalt tema varasemate otsingute ja salvestuste teemadest.

Kuna Pinterest loodi selleks, et inimesed saaks seal otsida ideid ning avastada uusi asju, püsib sinu poolt postitatu seal palju kauem nähtavana, kui näiteks Instagramis ja Facebookis.
On aga oluline tunda SEO aluseid, et su (ettevõtte) profiil ja selle sisu tuleks teiste seast kõrgemale kohale ja oleks paremini leitav. Hästi optimeeritud Pinteresti kontod tulevad ka Google otsingutes esimeste vastete sekka, rääkimata Google Pildid otsingutest.
1. Loo põnev Pinteresti profiil
Üks kõige kiiremaid ja lihtsamaid mooduseid oma Pinteresti SEO tugevdamiseks on oma profiilinimesse õigete märksõnade lisamine. Kasuta sõnu, mis kirjeldavad sinu brändi ning samal ajal aitavad su kontot leida valdkonnaga seotud otsingutes.
Näiteks sisaldab Le Coin de Mel konto nimi nelja SEO märksõna, mis näitavad kasutajatele vihje selle kohta, millist tüüpi sisu ta jagab:

Lisaks konto nimele vaata üle ka oma Pinteresti kasutajanimi. Kasutajanimi on nähtaval su profiili URL-is, seega tee valik, mis on selge, meeldejääv ja teemaga tihedalt seotud.
On soovitav kasutada ühte ja sama kasutajanime läbi oma kõigi sotsiaalmeedia kanalite, veebilehe ka Etsy poes (kui see sul on). Nii on inimestel vähem segadust ja su platvormid on kergemalt leitavad.
Nii kasutab Courtney Quinn nime ColorMeCourtney nii Instagrami kui Pinteresti kontodel.

2. Ideaalse BIO loomine
Sinu Pinteresti konto bio võib olla loominguline või väga lihtne, kuid kasuta selles oma ettevõttega seotud tugevaid märksõnu. Kui sa ei tea, kus otsast alustada, siis alusta oma tegevuse kirjeldamisega lühidalt ja konkreetselt.
Kui esimene mustand on valmis, siis märgista ära sõnad, millega võiks kasutajad Pinterestis otsinguid tehes sinu profiilile jõuda.
Näiteks kasutab bränd Hatch oma bios sõnu, mis kirjeldavad kaubamärgi olemust ja eesmärke. Samal ajal sisaldab see kirjeldus märksõnu, mida nende sihtgrupp tõenäoliselt kasutab, kui vastavaid tooteid otsib.

HEA MÕTE: lisa biosse üks hea CTA ehk üleskutse ostule/tellimisele/vaatamisele, kuna selle silmapaistev asukoht on heaks võimaluseks tähelepanu püüdmiseks.
3. Seo oma veebileht või Etsy pood või e-pood Pinterestiga
Sul on võimalik oma veebileht, e-pood või Etsy pood Pinterestiga siduda (claim).
Esiteks saad sa siis näidata oma veebipoe või Etsy poe URL-i nähtavas kohas profiili bios. Seal toimib see ka märksõnadena, andes sulle veel ühe võimaluse tulla Pinterestis läbiviidavates otsingutes esile.
Teiseks näeb su Pinteresti konto välja professionaalsem, mis omakorda tõstab veebilehele tulevat liiklust.
Oma veebilehe aadressi Pinterestiga sidumiseks on kaks erinevat moodust – oma veebilehe sidumine (claiming), ning enese registreerimine kaupmehena.
Kõigepealt seo oma leht Pinterestiga, ehk claim your website. Kui sa seda teed, siis tõestad sa Pinterestile, et tegemist on reaalse ettevõtte või brändiga. Lisaboonusena on sul nüüd ligipääs suuremale hulgale statistikale, mis aitab sul oma turundustegevust paremini planeerida.
Kui oled sidumise edukalt läbi viinud, siis ilmub su kontol leiduva veebiaadressi juurde väike ikoon:

Teine moodus ettevõtte sidumiseks Pinterestiga on kaupmehena registreerumine. Külasta selleks Pinteresti abikeskust. Paljudel kaupmehena registreerunud ettevõtetel on profiilis sinine ikoon, mis nende staatust tõestab. Kui su ettevõte kaupleb toodetega, siis on Pinteresti tõestatud kaupmehena võimalik tooteid läbi Pinteresti lihtsustatud moel müüa, mis omakorda toob rohkem müüke.
4. Hakka teisi kontosid jälgima
See, keda sa Pinterestis ise jälgid, on Pinteresti algoritmide jaoks oluline info, kuna see paneb süsteemi ka sinu postitusi teiste seintel üles kerkima. Kui sa jälgid õigeid inimesi ja brände, siis maandud ka sina õigete inimeste silme ees, seega ole oma valikute tegemisel strateegiline.
Kokkuvõttes, kui sa jälgid enda valdkonnaga seotud kontosid, siis ilmuvad ka sinu postitused nende kontode jälgijate seintele.
Lisaks võiksid jälgida sunamudijaid ja tuntud inimesi, kes on sinu valdkonnaga mingil moel seotud.
5. Avalda videoid
Pinteresti kasutajad armastavad video-vormis sisu, eriti toit & jook, ilu, DIY, meelelahutus ja kodusisustus kategooriate puhul.
Peale selle, et videod on suurepärased brändikuvandi edastajad, on need ka head SEO tugevdajad.
6. Muuda oma tahvlid leitavaks
Pinteresti tahvlid annavad sulle hea võimaluse oma konto sisu leitavust veelgi tõsta. Kuna ka tahvlid tulevad otsingute vastetena esile, siis ole tahvlitele nimede ja kirjelduste loomisega taktikaline.
Kasuta taas strateegilisi märksõnu, kuna need ongi need, mis su tahvlite sisu leitavaks teevad.
Näiteks Good Morning America’s tahvlid on suurepäraseks näiteks, sõnadega “Parenting”, “Amazing Animals”, Holidays” jne.

Lisaks tahvli nimele panusta tahvli kirjeldusele, muutes see nii selgeks ja oluliste tähtsõnadega rikastatuks, kui võimalik. Allpool näed, kuidas IKEA on panustanud märksõnadele “living room”, “comfortable seating” ja “stylish décor”. Lisaks “IKEA living room ideas” ja “budget”.

9. Loo postitustele strateegilisi tiitleid ja kirjeldusi
Üks kõige olulisemaid kohti SEO märksõnade jaoks on su postituste tiitlid. Siin peavad su märksõnad olema postitust täpselt kirjeldavad. Tiitel võib olla kuni 100 tähte pikk, seega hoia need lihtsald, selged ja haaravad.
Postituste tiitlid
Siin näed, kuidas Bustle kasutab artikli pealkirja ka postituse tiitlina.

Postituste kirjeldused
Lisaks tiitlitele ole ka postituste kirjelduste koostamisel märksõnadega hoolas. Paiguta kõige tähtsam info kirjelduse algusesse – seega 500st võimalikust tähemärgist kasuta esimesed 50-60 tähemärki tugevate märksõnadega lausete jaoks.
Vaata, kuidas Free People sätib oma kõige olulisemad märksõnad iga postituse kirjelduse algusesse.
Kui sa ei ole päris kindel, milliseid märksõnu kasutada, siis saad sa inspiratsiooni Pinteresti sisse ehitatud märksõnade leidmise tööriista kasutades. Näiteks, kui sa otsid väga üldise märksõnaga “knitted shawl” – Pinteresti otsingulahtri kaudu, siis näed sa seal tervet rida erinevaid märksõnu, mis teevad su otsingu täpsemaks. Just siit saadki noppida välja sõnu, mis sinu postituse sisuga täpselt kattuvad.
Need märksõnad on populaarsuse järgi järjestatud, võta see oma märksõnade valimisel arvesse.
Ajal, kui sul veel eriti palju jälgijaid ei ole, võib olla taibukas panustada vähem populaarsetele märksõnadele. Kuna nendele on ka konkurents väiksem, siis on sul suuremad võimalused tulla esimeste vastuste hulka.
10. Kasuta pilte otse oma veebilehelt
Iga kord, kui sa pinnid midagi otse oma veebilehelt, muutub see “rikkaks pinniks” (rich pin), kuna see toob su veebilehelt endaga kaasa lisadetaile. Need aitavad su Pinteresti SEOd tugevdada ja samal ajal veebilehele külastajaid viia.
Hetkel on tavalised rikkad pinnid “Product”, “Article”, “App”, ja “Recipe”.
Olenevalt rikka pinni tüübist mida sa kasutad, toimivad need üldiselt Pinteresti otsingutes kõige paremini.
12. Ole järjekindel
Mida rohkem sa SEO parimaid praktikaid järgid, seda paremini õpib Pinteresti algoritm su profiili tundma ning seeläbi näidatakse su konto sisu just õigetele inimestele järjest tihemini.
Näiteks Clare avaldab alati väga selged tahvlite kirjeldused ning nad postitavad ka oma brändi sisu regulaarselt.
Pinterestis ei ole võimalik olla liiga aktiivne, uue sisu lisamisega ei häiri sa kunagi kedagi. Seega investeeri oma profiili täitmisele nii palju aega, kui vähegi saad – sisu lisamine tähendab järjest suuremal hulgal tugevaid märksõnu, mis su konto SEOd toetavad.
Pinterestis leiduvad postitused on alaliselt aktuaalsed, seega saad teadliku SEO taktikaga hoida oma sisu aastaringselt platvormil ringlemas.