Kui sa tahad Google ja Etsy (või mis iganes keskkonnas) otsingutes olla nähtav ning potentsiaalsete klientide otsingute tulemustes esikohal, siis tuleb sul endale selgeks teha, kuidas kodulehe optimeerimine käib. Sinu kodulehe SEO tugevusest sõltub su lehe nähtavus Google otsingutes.
See valdkond hirmutab paljusid loomeinimesi, kuna kodulehe optimeerimine tundub keeruka tegevusena, kuid tegelikkus on õnneks palju meeldivam. Otsimootoritele optimeerimine on üsna lihtne tegevus siis, kui sa tead täpselt, kes su klient on! Otsimootoritele optimeerimine on su veebiäri õnnestumise alustala – kui sa selle osa vahele jätad, siis teed sa omale suure tõenäosusega suure karuteene.

Kodulehe optimeerimine on põnev ja vajalik
Siinne postitus saab olema suhteliselt mahukas, kuid see sisaldab vaid SEO aluseid, et sa algajana saaksid siin õpitavat kohe rakendama hakata. Praegused SEMRush kasutajad ja teised edasijõudnud võivad siinse postituse vahele jätta.
SEO on lühend inglisekeelsest väljendist Search Engine Optimization, ehk siis otsimootoritele optimeerimine. Veel lihtsamalt lahti seletatuna, seda kasutatakse veebilehe leitavuse ja võimalikult kõrge koha saamiseks Googlis ja teistes otsimootorites, nagu näiteks Bing, kuid ka platvormidel, nagu Etsy, Pinterest, Creative Market ning teised üsna otsest müüki loovad veebikeskkonnad.
Loometöö turunduses leidub kaks eriti olulist faktorit: hea veebis leitavus ja head fotod. Üks täiendab teist ja kumbki ei saa teiseta: kui sinu veebilehe SEO toimib hästi, siis leiab inimene su toote ning nüüd jääb sul üle tema meeli köita ilmekate fotodega.
On vähe kasu sellest, kui inimene leiab su toote, aga pildid on udused ja hallid – nii jääb tehing ikkagi tegemata. Kui sa oled panustanud palju headesse fotodesse, kuid SEO on jäänud tahaplaanile, siis ei leia inimene otsingute kaudu su toodet üles ega näe su häid tootepilte – ja ost jääb jälle tegemata. Vähemalt sinu veebilehel.
Kodulehe optimeerimine on mõneti aega võttev, ning selle mõjumine võtab aega, kuid siin kahjuks alternatiive ei leidu. Kuid kui sa alustad nüüd ja kohe, siis saad sa juba paari kuu pärast selle valiku üle rõõmu tunda. Kui sa nüüd ei alusta, siis… ei toimu ka midagi.
Sissejuhatus SEO- ja otsimootorite maailma
Siin toon põhilise näitena Google otsingumootorit, kuid rõhutan, et väga sarnased printsiibid kehtivad ka teiste platvormide otsingusüsteemides! Kui me turundame veebis, siis soovime me loomulikult, et meie sihtgrupp leiaks kiirelt ja lihtsalt üles meie pakutavad tooted/teenused, kuid see ei juhtu lihtsalt niisama, eriti suure konkurentsi puhul antud valdkonnas.
Enda nähtavaks tegemiseks tuleb näha natuke vaeva, oma veebilehel teadlikult sõnu valima ja neid õigesti esitlema. Sellest kõigest räägimegi siinses postituses lähemalt.
Tihtipeale tundub see SEO värk paljudele ettevõtetele keerulise ja tumeda maana, kuid kui end asjaga kurssi viia näiteks siinset peatükki lugedes, ei tundu see asi enam sugugi hull.
Räägin sellest, kuidas Google toimib ning kuidas valib see platvorm inimeste poolt sisestatud otsingutele vastuseid.
Samuti räägime märksõnade valimisest. Need teadmised on tõesti vajalikud selleks, et aru saada SEOst ning seega tervest sinu tööst veebiturunduses, oma toodet/teenust pakkudes.
Annan ülevaate lehesisese ja lehevälise SEO erinevuste kohta ning kuidas need koostöös määravad sinu lehe leitavust Googlis ja teistes otsimootorites.
Miks pead SEOd tundma?
Google omab ilmselgelt suurt ülekaalu otsimootorile turul. Bing on number kaks ja maailma mastaabis on Yahoo kaugel-kaugel tagapool number kolm. Bing on oma staatust parandanud seoses Facebookiga partnerluse alustamisega, kuid Google on siiski tähtsaim ja enim kasutatud keskkond, kus inimesed oma otsinguid läbi viivad. Miks on SEO tundmine ja realiseerimine vajalik?
1) Esiteks, 90% veebikasutajatest otsivad omale vajalikku infot läbi otsimootorite. Umbes nagu meie riigi algusaegadel olid suured kollased kataloogid meie parimateks abimeesteks vajalike ettevõtete otsingul.
Tänapäeval kasutatakse väga palju ka nutitelefone ja tablette soovitud info hankimiseks, tänaval õiget aadressi otsides või taksonumbrit vajades eelistavad paljud 1188-sse helistamise asemel hoopis oma telefonis vajalik otsisõna sisestada ja vastuse kiirelt ning tasuta kätte saada.
2) Teiseks, SEO ja kodulehe optimeerimine on üks parimaid tasuta võimalusi suunata liiklust, ehk potentsiaalseid kliente oma blogisse või veebilehele. Kui su veebileht jõuab otsimootori esimese 10 vaste sekka – muidugi ideaalis esimese kolme sekka, siis võid endaga väga rahule jääda.
Otsimootorite võlu on selles, et saad oma lehele inimese, kes väga tõenäoliselt otsib just seda, mida sina pakud ning see on suurepärane tasuta reklaam maailma enim kasutatud kataloogis.
SEO märksõnad
SEO töötab optimaalselt vaid siis, kui märksõnade valik on tehtud õigesti. See on väga tähtis. Kui sa valid sõnad, mis ei ole kas mitte eriti hästi sinu tegevusega seonduvad või siis on väga suure konkurentsiga, siis sinus nähtavus otsingute tulemustes võib olla takistatud.
Seepärast võta aega parimate võtmesõnade välja uurimiseks, kasutades Google Keyword Planner vahendit. Kuigi pean tunnistama, et eelistan tänasel päeval seda teha alternatiivsete töövahenditega. Planner on muutunud selliseks, et tõepoolest on vaja läbida kõik Google pikad koolitused, et seda töövahendit efektiivselt kasutada.
Ma eelistan kasutada Semrush platvormi, mis on lihtsalt tõeline taevane kingitus igale SEO fännile. Saad seda osati tasuta kasutada. Sama kehtib Moz platvormi kohta. Proovi MOZ Pro Explorer järele, see on samuti hea koht märksõnade leidmiseks ja analüüsiks. SEMrush on Mozist odavam ja visuaalsem, seega ise eelistan seda kasutada.
Lisaks kasutan ma Wincher märksõnade jälgijat, mis on eelpool mainitud platvormide pisike vennake, kust saab kiirelt ülevaatlikku infot peenraha eest. Kui pead lihtsat blogi või veebilehte, mis ei ole mõeldud suure raha sisse toomiseks, siis on Wincher sulle täiesti piisavaks infoallikaks.
Lisaks on üsna kohustuslik sisse seada tasuta tööriist Google Search Console, mis aitab sul silma peal hoida infol, mis su kodulehel seoses orgaaniliste otsingutega toimub.
Muu hulgas soovitan sul kasutusse võtta tasuta tööriista Mozilt – Mozbar.

Mis on Mozbar?
Mozbar on tasuta Chrome laiend, mis muudab veebilehtede metainfo ja tehnilise SEO kuvamise lihtsaks ja kiireks.
Meta info: MozBar näitab su enda või konkurendi veebilehele sisestatud meta infot nagu lehe tiitle, meta kirjeldus, H1 ja H2 headerid, alt tekstid piltidel.
Üldised atribuudid: Alates lehe laadimisajast kuni IP aadressini.
Lingid: MozBar näitab veebilehtede linkidega seotud infot nagu domeeni autoriteedi ja lehe autoriteedi hinnet ning lehele suunavate linkide arvu. Saad vaadata, millised lingid veebilehel on follow ja millised nofollow, millised on lehesisesed ja millised lehelt välja suunavad lingid.
Markup: Näed, kas lehel leidub Schema markup, Twitter Cards, või mõnd teist tüüpi markup olemas.
Lehe http staatus.
Näide fantastilise aianduskeskuse Crocus meta infost:

Video sellest, kuidas MozBar toimib ja mida sa sellega teha saad:
Oma kodulehe optimeerimine on iga ettevõtja jaoks üks esimesi prioriteete eriti nüüd, kus kõikvõimalik teenustel põhinev ettevõtlus on kolinud internetti (ka). Konkurents on peadpööritav ja vajadus oma veebilehe või veebipoe esile toomiseks on suur. Optimeerimine ei ole nii keeruline, kui põhitõed endale selgeks teha ja kui selleks aega ei ole, siis telli see teenus sisse. Optimeerimata veebilehega kaotad suurelt.
Märksõnade analüüs
Märksõnade analüüs hõlmab endast tööd, mille viid läbi selleks, et enda jaoks selgeks teha sõnad ning terminid, mille abil sinu kliendid su tooteid või teenuseid otsivad. Kui sa oled analüüsi läbi viinud, siis sisestadki sa need kulda väärt sõnad ja terminid järgmistesse kohtadesse:
1) Veebilehe kirjeldustesse, toodete-teenuste tiitlitesse, kirjeldustesse ja siltidesse (tags).
2) Samuti indekseerid sa nendega kõik fotod, mis sa enda blogisse, veebipoodi ja sotsiaalmeediasse riputad.
3) Samad märksõnad lisad sa Pinteresti, Instagrami, Facebooki, Ravelry ja teiste võimalike sotsiaalmeedia kanalite profiilide kirjeldustesse, postituste kirjeldustesse ja siltidena.
Leidub kolm peamist faktorit, mida pead märksõnade valikul jälgima.
Märksõnad
Fookus märksõnad on võtmesõnad, mida sa otsid või uurid, eriti relevantsed sinu sihtgrupile ning millele sa oma veebilehe sisu optimeerid. Kas sinu sihtgrupp kasutaks neid, kui otsiksid sinu poolt pakutavat toodet/teenust veebist? See on väga tähtis. Google Search Console aitab sul näha, milliste märksõnadega inimesed su lehele jõuavad.
Suurusjärk
Enda poolt valitud võtmesõnade otsingute kogus Google-s kuude lõikes, mida näed Google Keyword Planner lehel oma andmeid kontrollides. Kui seal on näha vaid vähesed või lausa olematud igakuised otsingud, siis järelikult ei ole antud märksõna eriti hea valik, kuna seda keegi nagunii ei otsi.
Kui sul on aga suurem hulk erinevaid märksõnu, mis on sinu tegevusega otseselt seotud ja millel on küll väiksemat sorti kogustes igakuiseid otsinguid, siis kokku võivad need siiski teha paraja koguse. Seega, võid leida sõnu, millele on igakuiselt suuremas koguses otsinguid ning lisaks hulk selliseid, mida nii palju ei otsita, kuid on siiski toeks.
Konkurents
Seda saad jälle kontrollida Google Keyword Toolsi abil ning vaadata, kas antud otsisõnale on suur konkurents või mitte. Kui konkurents on ülisuur, siis ei ole ehk mõtet sellele võtmesõnale lootma jääda.
Kokkuvõtteks
Vaata enda poolt valitud märskõnade relevantsust, otsingute arvu ja konkurentsi ning kõiki koos analüüsides saad valida parimad endale sobivad võtmesõnad, mis tõstavad su veebilehe nähtavust.
Lähemalt Google taktikatest
Google algoritmid on niivõrd peened ja väljatöötatud, et see masinavärk toimib ja reageerib nagu inimese aju. Keegi ei tea täpselt, millist tehnoloogiat Google kasutab, see on suure saladuskatte all ning pidevas muutumises.
Me teame, et tegemist on keerulise algoritmiga, mis toob kasutajatele esile kõige täpsemad vasted otsingutele. Google meeskond on väga keskendunud sellele, et kasutajad saaksid parima võimaliku teeninduse – ehk siis võimalikult täpsed ja rahuldust pakkuvad vastused oma küsimustele.
Google huvides on, et inimesed ei hakkaks eelistama näiteks Bing või Yahoo otsimootoreid, sest et Google AdWords reklaamid on Google jaoks tohutu rahamasin ja seetõttu on nad väga keskendunud enda teenuse kõrgele kvaliteedile.
Kvaliteetne sisu
Google’i nõudeks on kvaliteetne ja relevantne sisu ning õigesti kasutatud märksõnad. Samas olgu tekst loomulik. Hea ja huvitava teksti puhul räägivad ka teised sellest ning lingivad sinu lehele, mis annab su lehele lisaväärtust otsimootorite silmis.
Ka lingid peavad olema loomulikud, Google ei ole rumal ja ei usu sellesse, et näiteks üks uhiuus leht üleöö sadu sissetulevad linke saab. Vaatame läbi mõned tähtsaimad nõudmised Google poolt, asjad, mida nad jälgivad ja mille najal indekseerivad veebilehti. Toon välja vaid mõned faktorid, kõiki ei tea keegi, kuna need on niivõrd salastatud, kuid kui järgida siin antuid, oled juba õigel teel.
Loomulik ja voolav tekst, mida on lihtne jälgida.
Kui su kodulehe sisu näeb sileda aasa asemel välja nagu kivide ja kändudega kõnnumaa, ei saa Google ämblik (spider ingl.k. mida kasutatakse Google tegevuse terminina) veebilehel liigelda. Seetõttu jääb palju infot läbi töötlemata ja veebileht ei jõua kõrgele tasemele otsitulemuste lehel. Nii et Google eelistab loogiliselt ja lihtsalt struktureeritud veebilehti.
Veebilehe värskus ja seotus põhiteemaga.
See on arvatavasti üks tähtsamaid faktoreid. On oluline, et koduleht oleks pidevalt täiendatud. Kui sa seda ei tee ning su koduleht püsib täpselt samasuguse sisuga kuid ja aastaid, siis langeb selle asukoht ka Google leitavuses. Lisa tooteid, lisa infot, uudiseid, täienda tekste ja Google on rõõmus, sest ei pea näitama kvaliteetse info otsijaile aegunud andmeid.
Meta data kodulehe optimeerimisel
Kui sa ei ole HTMLiga tuttav, lase taolised asjad ära teha mõnel veebimehel/naisel. Need on andmed, mida annad edasi, kasutades võtmesõnu, mis kirjeldavad sinu tegevust võimalikult täpselt. Mõtle näiteks ka sõnadele, mida sinu teenust vajavad inimesed otsimootorites kasutavad.
See osa SEO tööst on loomeinimese jaoks kõige abstraktsem ja tehnilisem, kuid räägin selle lihtsustatuna lahti ning kinnitan, et saad selle väikese tehnilise tööga hakkama küll. Meta data on omamoodi teeviidaks sinu lehel otsimootoritest nagu Google, kuid ka teiste platvormide siseselt. See hõlmab endast sinu parimate märksõnade sisestamist su veebilehe tiitlisse ja kirjeldustesse, et kergendada otsimootorite tööd su veebilehe leidmisel ja otsijale näitamisel.
Paljudel veebilehtedel ja blogidel on meta data sisestuskohad vaikimisi olemas, kuid mõnel puhul tuleb see võimalus ise luua, laadides üles SEO mooduli või plugina.
Yoast SEO plugin võimaldab meta data teksti väga lihtsal moel sisestada.
Veebilehe külastatavuse tase
Kui veebilehel ei ole külastajaid ja neid ka pikema perioodi jooksul ei tule, siis Google tõmbab su lehe staatust alla. Lehe taseme tõstmiseks on vaja ette näidata pidevalt suurenev liiklus lehel, mis vihjab sellele, et lehe sisu on huvitav ja relevantne teatud grupile inimestele.
Domeeni vanus ja lehe värskus
See näitab, kui etableerunud su leht on. Kui veebileht on eksisteerinud aastaid ja selle sisuga on pidevalt tööd tehtud ja seda värskena hoitud, siis annab see Google silmis plusspunkte.
Sotsiaalne jagamine
Google vaatab, kas lehel on Like nupud ja võimalused lehesisu jagada Facebookis ja mujal sotsiaalmeedias. Selline asi annab lisapunkte, seda muidugi eriti, kui toimub ka aktiivne jagamine lugejate poolt.
Lingid, mis viitavad sinu veebilehele
Kvaliteetsete lehtede poolt tulevad linkimised on Google jaoks määrava tähtsusega.
Näiteks, kui keegi blogib ja mainib sinu ettevõtet ning lingib ka sinu kodulehele, siis on see väga hea. Sulle on oluline kõrge kvaliteediga linkide saamine lehtedelt, mis on samuti Google silmis kvaliteetsed ning mida rohkem neid on, seda suuremat väärtust omab ka sinu leht Google silmis.
Loo kvaliteetseid, asjakohaseid linke! Asjakohane link on hüperlink, mis kasutab märksõnu ja fraase veebilehele suunamisel.
Link on selline: kunstimeistrid.ee
Hüperlink on selline: Vajuta siia, et minna mu kodulehele (hüperlink on seotud kunstimeistrid.ee url-iga).
Seotud, asjakohane link on aga näiteks selline: Turundus- ja müügiblogi loome-ettevõtjale, Kunstimeistrid. See sisaldab häid märksõnu, mis on lingitava veebilehega lähedalt seotud ning sellised lingid tõstavadki selle veebilehe nähtavust/leitavust otsingutes.
Kui sa enda tooteid või blogiartikleid lingid, siis soovitan sul kasutada just seotud linke. Samuti tee seda siis, kui oled kellegi teise veebilehte või toodet soovitamas läbi oma lehe, nii saab soovitatav Google silmis tugevaid plusspunkte ning tema lehe leitavus paraneb veelgi. Väldi linkimist sellisel moel: Väga põneva veebilehe leiad SIIT.
Linkide tugevust mõjutab veel ka see, kui külastatav on veebileht, kust link sinu või mõne teisele lingitavale veebilehele suunatud on. Kui sul on edasimüüjad, siis lase neil oma lehtedele panna suunav link ka su kodulehele – ja ikka see seotud link! Kuidas sa tead, milliste märksõnadega sinu veebilehte ja tooteid kõige parem oleks linkida?
Selleks vii läbi märksõnade analüüs, millega selguvad märksõnad, mis su ettevõtmisega täpselt kattuvad.
„Bounce rate“ tagasi otsimootoritele
Kui keegi siseneb su lehele, kuid lahkub jälle otsekohe tagasi Google lehele, et edasi otsida, siis Google jälgib sellist asja. Seepärast ongi tähtis kasutada võimalikult täpseid võtmesõnu, et su lehe leiaksid üles eelkõige need inimesed, kes sinu pakutut otsivad.
Veebilehe kiirus
Anna endast kõik, et oma veebilehe laadimise kiirus maksimumis hoida. See on Google silmis üks kõige tähtsamaid faktoreid, seda eriti mobiilsete veebilehtede puhul.
Üks esimesi asju, mida kodulehe laadimise kiiruse parandamiseks teha saad, on pildifailide mahu vähendamine. Väldi png failide kasutamist ja piirdu jpeg või veel parem, jpeg2000 kasutamisega. Pildifailid võiksid jääda alla 200 kB suuruseks. Teisena eemalda kõik ebavajalikud pluginad ning olemasolevaid uuenda nii tihti, kui vaja.
Vaata videost, kuidas oma veebilehe kiirust mõõta ja parandada.

Lehesisene ja leheväline SEO
On olemas veebilehesisene SEO, mida tuntakse ka veebilehe optimeerimisena ja leheväline SEO, mis on seotud leheväliste tegevustega, milleks on lingiehitus (linkbuilding).
Lehesisene SEO (on-site SEO)
Lehesisene SEO sisaldab võtmesõnade kasutamist õigetes kohtades, optimeeritud fotosid, meta-infot. Meta kirjeldus peab olema hästi üles ehitatud, kirjeldades ettevõtte tegevust ning sisaldades parajal hulgal elutähtsaid võtmesõnu.
Fotofaili nimi peab olema selge ja otseselt seotud pildi sisuga. Jah, see nõuab lisaminuteid, et kasutusse minevad pildid kenasti ära sildistada ja mitte jätta fotokaamera seatud seerianumbrit, kuid tegelikult lased ju kõik oma pildid eelnevalt väiksest korrigeerimistöötlusest läbi nagunii.
Google tõstab esile pilte, mille failil on korralik ja teemaga seotud nimi, eelistatavalt fookus märksõnu sisaldav. Veebilehe SEO tugevus sõltub ka sellest, kui hoolikalt sa pilte oma optimeerid.

Enamik blogisid ja veebilehti omavad pealkirju, või inglise keeles headline või header. SEO terminis on see H1 headline. See peab samuti võtmesõnu sisaldama, mis tõstab veebilehe leitavust Googlis.
Veebilehe sisu. Kirjuta kergelt loetav ja arusaadav tekst, mis sisaldab siin ja seal sinu võtmesõnu, paaris-kolmes kohas. Soovitatakse kasutada vähemalt ühte teksti alguses ja ühte lõpus.
Veebilehe URL. On väga tähtis, et kodulehe leheküljed omavad korralikke url aadresse, sisaldades antud leheküljega seotud võtmesõnu ja mitte rida numbreid/sümboleid, millest otsingumootorid mitte mingil moel ei saa välja lugeda, millest sellel lehel juttu on.
Sõnad võiks olla üksteisest sidekriipsuga eraldatud. Enamus platvorme teevad seda automaatselt, kuid see ei pruugi alati nii olla ja Sul peab siis olema võimalus oma url ise manuaalselt sisestada.
Paar näidet päriselust: ilus URL: https://kunstimeistrid.ee/toote-hinna-maaramine/ Kole URL, milliseid sina oma veebilehele ei taha: http://liann.ee/?lang=est&m1=2&m2=135
Lehesisese SEO kontrollnimekiri:
Blogipostituste koostamisel ja avaldamisel vaata üle, kas oled järginud järgmiseid punkte:
- Märksõnadega varustatud lehetiitel
- H1 pealkiri, mis sisaldab võtmesõna
- Metakirjeldus (lihtsalt loetav, sisaldab märksõnu)
- Sildid ja kategooriad, mis on märksõnadega märgitud
- URL, mis sisaldab põhilist märksõna
- Kasutatud on põhilise märksõna sünonüüme
- Pildifail, mis on nimetatud märksõnadega
- Pildifailide maht on miinimumi viidud, vaata videojuhendit siit: Kuidas fotode mahtu vähendada
- Postituse esimene ja viimane lõik sisaldab põhilist märksõna
- Lisa sotsiaalvõrgustikes jagamise nupud (meeldimine, jagamine, pinnimine, säutsumine)
Leheväline SEO (off-site SEO)
See on lingiehitus ehk linkbuilding inglise keeles. Lingiehitusel on põhimõtteliselt kaks eesmärki:
1.Parandada veebilehe nähtavust otsimootorites. Eelduseks on, et suudad luua võimalikult palju sissetulevaid linke kvaliteetsetelt veebilehtedelt, mis on seotud sinu tegevusega sarnase alaga. Kvaliteetne veebileht on leht, mis vastab samadele nõuetele, millest on eelpool juttu ning mis samuti omab sissetulevaid linke. Onupoja poolt 12 valmisklopsitud blogi, kus siis palju sinu veebilehele viivaid linke luua, ei ole lahenduseks.
2.Tõsta oma veebilehele tulevate külastuste arvu. Näiteks, kui mõni teine blogija kirjutab postituse su tootest või kommenteerib sinu blogi ja seejuures lingib oma postituses sinu lehele, siis on see otsene kutse tema blogi lugejatele ka su lehe külastamiseks. See töötab hästi ning tasub ära oma lehele põneva sisu loomisele kulunud aja.
Google puhul tuleb mängida ausat mängu. Mingit linkide ostmist või vahetamist naabrinaise lehega ei ole mõtet teha, sest kui Google sellest aru saab, karistab ta sind su veebilehe leitavuse piiramisega. See on midagi, mida sa kindlasti ei taha.
Abivahendid kodulehe optimeerimiseks:
WordPress lehe puhul on esimeseks tegevuseks WordPress Yoast SEO plugina installeerimine. Leiad väga hea eestikeelse juhendi selle plugina kasutamise kohta YouTubest: Otsingumootoritele optimeerimine: kuidas kasutada WordPressi Yoast SEO pluginat.
See plugin sätib iga postituse sisestamise vormi alla lüngad, mis sul ära tuleb täita. Samal ajal tuleb esile tagasiside selle kohta, mis on tehtud hästi ja mis vajab veel parandamist – koos nõuannetega. Väga mugav.

Tasuta SEO tööriistad (teatud piirini):
Ubersuggest on mugav märksõnade analüüsimise vahend
Keyword Explorer ja Open Site Explorer
Tasulised SEO tööriistad:
SEMrush on minu lemmik tööriist, seda kasutavad üldiselt spetsialistid. Siin leidub ka tasuta tööriistakesi, et lihtsamaid tegevusi läbi viia. SEMrush aitab sul analüüsida veebilehtede rankingut Googlis, linkide olemasolu ja asukohti ning tugevusi, annab märksõnade ideid ja näitab konkurentide veebilehtede SEO sisu ja tugevust, ning palju muud põnevat. Soovitan väga sulle, kes sa oled SEOst tavapärasest enam huvitatud. Neil leidub oma õppekeskkond, kus saad soovi korral väga tugeva aluse SEO spetsialistina.
Siin on täpsem info ja video selle kohta, kuidas SEMrush platvormi kasutada: Ultimaatne SEO ja Google otsingud – kuidas küll?
MOZ on samuti suurepärane tööriist ja on SEO spetsialistile hindamatu väärtusega. Selles leidub ka tasuta vahendeid, millega saad analüüsida märksõnu ja veebilehti.
Üks väga soodne vahend oma kodulehe ränkimise statistika jälgimiseks on Wincher. Sa näed täpselt, mitmendal kohal sa otsingus vajalike märksõnadega oled, kes on su kodulehe ees ja taga (täpsete linkidega), näed oma arengut ja saad andmeid alla laadida.
MozBar kuvab sulle kiirelt ja lihtsalt nii sinu kui konkurentide veebilehtede meta info ja muud tehnilised näitajad. Vaata üle selle kohta tehtud video ja täpsem kirjeldus siin: Kodulehe optimeerimine ja SEO abivahend MozBar.
Ma koostasin ekraanivideo selle kohta, kuidas SEMrush SEO tööriistaga asendamatut infot koguda ning kutsun sind ka Zoomi koolitusele, kus me läheme teemasse veelgi sügavamalt sisse.
SEMrush – üks parimaid SEO tööriistu
SEMrush on üks parimaid tööriistu, mis hetkel turul leidub süviti SEO optimeerimistöö läbiviimiseks. Siin on sul võimalik leida kogu info oma veebilehe kohta läbi põhjaliku auditi: platvorm näitab ära, millised puudused su lehel on (katkised lingid ja pildid, puuduvad tiitlid, headerid, meta info, topelt tekstidega lehed, puudulik lehe laadimise kiirus jne. Samuti näed kõike seda ja palju muud oma konkurentide kohta – nende lehel ränkivaid märksõnu ja nende positsioone, nende lehele linkivaid platvorme, nende reklaame ja seal kasutatud märksõnu, tohutult väärtuslik info.
Platvorm on tasuline ja üsna tuntava kuumaksega, kui sul on vaja säästa raha, siis võta 7-päevane prooviperiood ja vii läbi võimalikult palju analüüse ning laadi kogu saadud info CSV tabelitena alla. Selge on see, et edaspidise käe pulsil hoidmise nimel on siiski hea investeering seda platvormi võimalusel kuumaksetega hoida. Kokkuvõttes saab see sulle sisse tuua tuhandeid, suurtel poodidel kümneid ja sadu tuhandeid eurosid kuus.
Veebilehe SEO ja kodulehe optimeerimine: kokkuvõte
Kodulehe optimeerimine – 5 olulist elementi:
- 1. Meta data
- 2. Märksõnade analüüs
- 3. Veebitekstid
- 4. Pildid
- 5. Linkide loomine
Võta aega selleks, et analüüsida märksõnad põhjalikult peale seda, kui oled läbinud ideaalkliendi analüüsi, märksõnade- ja konkurentsianalüüsi, brändi- ja veebipoe olemuse analüüsid, siis tead juba väga täpselt, millised märksõnad su kodulehe optimeerimisel kõige paremini töötavad. Ära unusta seadistada Google Search Console tööriista, et tulemustel silma peal hoida..
Need teadmised on su äri õnnestumise aluseks! Seejärel saad neid sõnu rakendada ülalmainitud kohtades, nagu su veebileht ja veebipood, blogi ning sotsiaalmeedia. Samuti toodete ja teenuste tiitlites, kirjeldustes, siltides ja fotodes. Loodan, et siinne info on abiks ja kodulehe optimeerimine ei tundu enam mõttetu, võõras ja keeruline tegevus.
