Loometöö turunduse alused on asi, mida lihtsalt peab tundma. Tee see põnev valdkond omale selgeks ning kogu su edasine töö on nauditavam. Turundus ilma selle aluseid tundmata on samaväärne kala fileerimisega kirve abil – frustreeriv ja mõttetu. Sa ei saa soovitud tulemusi ja sa raiskad palju aega. Sa tunned, et turundus on jama, sotsiaalmeedia ei tööta ja blogimine on lihtsalt kasutu tegevus.
Vehid natuke siia ja natuke sinna, kuid mingeid tulemusi ei ole. Tellimusi ei tule. Need, kes tellivad, manguvad hindasid poole odavamaks.
Sa ei peaks ootama, kuni sa tead kõigest kõike ja kõik on perfektne ning alles siis oma tooteid turundama hakkama, kuid kindlasti peaksid sa tundma selle aluseid.
Mitmekesine tootevalik
Mitmekesine tootevalik aitab sul luua tihedamaid müüke. On ajaraiskamine õppida vinget Facebooki turundust ajal, kui su virtuaalse poe riiulid kajavad tühjusest. Kujuta ette, et sa jalutad kauplusesse, kus leidub vaid väike, üksik lauake keset poodi. Tõenäoliselt pöörad sa ringi ja jalutad kohe välja tagasi, ise lootes, et ehk ei pandud sind tähele.
Või on sul poe omanikust kahju ning sa vaatad viisakalt lauakesel leiduvat, seejärel pomised ebamääraselt, et sa tuled veel kindlasti tagasi ning väljud poest, selg ees. Just samamoodi juhtub siis, kui keegi satub sinu veebipoodi, kus leidub vaid kolm paari kõrvarõngaid. Ta liigub automaatselt edasi, sest et esimene mulje jätab talle sellest poest kehva mulje. Inimesed vajavad valikuvõimalusi.
Kui sul on tunne, et su pood vajab rohkem tooteid, siis alustagi sellest. Loo kõigepealt. Seejärel promo oma loomingut.
Tootefotod
Sa pead tootefoto valdkonda hästi tundma selleks, et veebis oma loomingut edukalt müüa. Sinu fotograafia on tähtsam, kui miski muu – välja arvatud su toodete kvaliteet. Võib-olla ei pea sa ennast eriliseks pildistajaks ning sa ei usu, et sinust kunagi korralike piltide tegijat saab. Kuid sa ei ole ainus – nii on arvanud paljud ja pealegi – absoluutselt KÕIK inimesed on kord alustanud nullist!
Kui sa tahad oma tooteid läbi veebi müüa, siis on fotod need, mis neid müüke teevad. Ei ole pilti, ei ole tellimust. On kehv pilt, on kehvalt tellimusi ja kehvad hinnad. On head fotod – on tellimusi ja head hinnad. Mõtle järele, kuidas valid sa ise mustreid, retsepte ning oste veebis? Pilk jääb pidama selgetel, säravatel ja teravatel piltidel.
Sinu klient ei saa läbi veebi su toodet katsuda, käes pöörata ja lähedalt uurida, sa pead selle info läbi fotode edastama. Sinu klient ei saa enda peal proovida seda säravad kaelakeed, mille loomise peale sa 8 tundi kulutasid, seega pead sa näitama selle kaelakee suurepärasust fotodega.
Veebis käib müük läbi fotode ja see ei ole lihtne – välja arvatud juhul, kui sa oled otsustanud anda endast parima, harjutanud, õppinud, nautinud protsessi ja õnnestunud. Fotograafia on nagu sinu oma loometöö – harjutamine teeb meistriks ning harjutamisele keskendumine meistrite meistriks.

Usaldus
Potentsiaalsed kliendid tahavad olla kindlad, et nad saavad seda, mille eest nad maksavad. Usaldust on kõige keerulisem arendada ja see on üks kõige kergemini kaotatav asi. Sa pead usalduse saavutamise nimel teadlikku tööd tegema – ja sa pead selle hoidmise nimel tööd tegema. Ostude puhul on usaldus väga suur asi.
Oled sa kunagi valinud toote, mille valmistajaks on mõni tuntud bränd ja jätnud kõrvale tundmatu nime tooted? Mina kipun eelistama Kellogg’s tooteid väiksematele firmadele, kuna Kellogg’s-iga võin olla kindel, et ma mingeid kõvasid graanuleid koju ei vii, vaid saan kaasa mõnusad ja krõbedad helbed.
Rääkimata kosmeetikast – ma ei osta kunagi minu jaoks tundmatute ettevõtete tooteid ja eelistan selgelt eriti tuntud nimesid, kuna nad on oma turundustöö ja toodetega äratanud minu usalduse. Seda isegi juhul kui ma tean, et leidub palju väikseid (näiteks orgaaniliste toodete) tootjaid, mille toodete kvaliteet on täiesti tasemel. Nad lihtsalt ei ole tegelenud sellega, et minu usaldust võita.
Samal ajal usaldan ma piisavalt mitmeid Etsy.com müüjaid, et neilt tooteid tellida. Nende poe olemus, fotod, kirjeldused ja saadud tagasiside tagavad selle usalduse.

Mõtle sellele, millistel põhjustel võiksid sinu potentsiaalsed ostjad olla su toodete ostmise suhtes ettevaatlikud?
Kui sa müüd läbi interneti, siis vajad ekstra aega, kuna inimesed ei saa sinu tooteid füüsiliselt kätte võtta ja nendega tutvuda, et neid siis ostmisel kohe koju kaasa võtta. Nad peavad hoopis ootama, kuni sa oled tellitud toote valmis teinud või vähemalt posti pannud, kui toode on juba valmis. Nad peavad sind usaldama piisavalt, et mitte karta, et sa võtad nende raha ja lased jalga.
Hea mõte: Lisa oma poele, tootele, veebilehele juurde oma toote lugu. Kirjutan sellest lähemalt postituses: “Sinu toote lugu“.