Millisest infost koosnevad sinu toodete kirjeldused? On seal välja toodud toote mõõdud, materjalid, ehk ka kaal? Natuke on võib-olla ka juttu tehnikatest, mida toote loomiselt kasutasid? Aga mida tootekirjeldused tegelikult peaks sisaldama, et ostjal oleks neist rohkem kasu ning et tal oleks võimalik oma ostuotsus kiiremini teha?
Kirjuta kasudest, mida su toode kliendile pakub. Millist probleemi see lahendab ja kuidas, või millise enesetunde see tekitab, või millise mulje see jätab jmt.
Mis vahe on toote omadustel ja kasudel?
Toote omadused on need, mis on otseselt ja tihti füüsiliselt tootega seotud – seep on ovaalne, küünlajalg on punane – kasu on aga see, kuidas see toode ostja elu muudab või parandab.
Ütleme näiteks, et sa toodad õlakotte. Koti üks omadustest on muudetava pikkusega kanderihm. Selle eeliseks on, et sa saad kotti mitmel moel kanda – üle rinna, üle õla vmt.
Kasuks on, et see kott sobib erinevate riietusstiilidega ning et seda on mugav reisidel üle rinna kanda.
Või toodad sa vaipasid ja sinu juurde astub inimene, kes soovib oma lapse tuppa uut vaipa osta. Sul võib tekkida suur tahtmine hakata kliendile vaiba hinda õigustama ja hakkad kirjeldama seda suurt tööd, mis su vaiba loomise taga on. Samuti räägid sa sellest, mitu millimeetrit paks vaip on ja mitu kilo see kaalub.
Kuid see kõik ei pruugi su klienti huvitada – tema mõtteis on see, et ta lapsel oleks ostetud vaiba peal turvaline ja mugav mängida nii, et pepu oleks külma põranda eest kaitstud. Kasuks tuleb ka kerge pestavus. Seega räägi parem kasudest, mida vaiba tegemiseks kasutatud materjalid või tehnikad annavad. Seejärel tulevad mängu faktorid, nagu suurus ja raskus.
Mis on toote omadused?
Mis siis ikkagi kuuluvad omaduste alla?
- Tehnikad
- Materjalid
- Värvid
- Mõõdud
Näiteid:
- Maali mõõdud on 1×1 meetrit, see on maalitud õlivärvidega ja x tehnikas.
- Kaelakee on pärlitest, sellel on mitu pärlinööri, sellel on ripats, ripatsi materjaliks on opaal, kaelakeel on x mõõdud.
- Haapsalu sall on kootud ja seda x tehnikas, värvitoon on valge, materjaliks meriinolõng, külgeõmmeldud äärepitsiga, mahub läbi sõrmuse, x mõõtudega, x koguses nuppudega, x mustris.
- Raamat on romaan, see on paberikandjal, kõvade kaantega, x suuruses, värviliste piltidega, läikival paberil.
Mis on toote kasud?
- Toode parandab ostja elu – annab sooja, aitab raha säästa, aitab hea välja näha.
- Toode paneb teda tundma … (tema poolt ihaldatud tunne).
- Toode katab mingit vajadust.
- Toode täidab oma ülesannet hästi – tugevam kott, lihtsamalt järgitav kudumisjuhend.
Seda kõike räägid sa oma sihtgrupile läbi tootekirjelduste, tootefotode, tootetutvustuse laadal või meedias. Ära panusta liigselt toote omadustele ega eelda, et su sihtgrupp saadavad kasud läbi omaduste ise ära arvab. Nad ei pruugi ise selle peale tulla, et suurem heegelnõel lõdvema koega töös annab pehmema heegeldise või et kohvipulber käsitööseebis on kooriva omadusega.
Näide: heegeldatud beebitekk:
Omadused: Puuvillane, heegeldatud vanaemaruudud, heegelnõel x suuruses.
Eelised: Heegeldised, mis on loodud suurema heegelnõelaga on pehmemad ja seega mugavamad, kui peenema heegelnõelaga heegeldatud tööd.
Kasu: See heegeldatud beebitekk on lapse jaoks pehme ja mõnus. Seega ei huvita lapsevanemat see, kas ja kui suurt heegelnõela sa pakutava tekikese heegeldamiseks kasutasid, teda huvitab see, et ostetud tekike oleks ta lapse jaoks pehme ning niisugune peaks olema ka sinu sõnum temale.
Omadus on nagu öeldud, tehnilisemat laadi, eelis annab teada, kuidas see omadus toodet paremaks teeb ja kasu indikeerib, millist kasu ostja sellest tootest saab.
Uuri inimeselt, kuidas ta end tunneb. Millised on ta mured ja mida ta tahab su tootega saavutada. Anna talle teada oma toote kasudest ja kui need ei peaks selle inimese vajadustele vastama, siis näita talle mõnd teist toodet, mis talle paremini sobib.

Toote omadused versus kasud
Joonista märkmikusse kolm tulpa ja täida need järgnevaga:
Toode: __________
Vasakpoolsesse tulpa kirjuta oma toote omadused
Keskmisesse tulpa kirjuta selle toote eelised. Mis teeb selle toote paremaks?
Parempoolsesse tulpa kirjuta kasud, mis ostja sellest tootest saab
Nii täida ridamisi tulpasid kõigi oma tootegruppide kohta.
Ma loodan, et sa said siit nippe ja mõtteainet juurde ning et sa võtad hetke, et oma toodete kirjeldused uue pilguga üle vaadata ning vajalikult täiendused teha.
Toote leitavus paraneb
Veel viimasena toon välja ühe väga olulise põhjuse, miks sa peaksid toodete kasudest tootekirjeldustes rääkima. Selleks on otsimootorites leitavuse tõstmine. Kirjeldustes kasutad sa märksõnu, millega su toodet otsitakse ning need aitavad inimestel sinu tooteleheni jõuda.
Uuri SEO ja märksõnade kasutuse kohta netist lähemalt, panen ka ise peatselt mõne sügavuti mineva postituse siia üles.

E-raamat
E-raamat “101 nõuannet käsitöö müügiks” sisaldab hulgaliselt taolisi nippe ja nõuandeid ning aitab sul oma käsitöö müüki ja selle tulemusi tunduvalt parandada.